Ve schránkách, na stáncích ani v digitálním kiosku Alza Media dnes předplatitelé ani další čtenáři nové číslo týdeníku Euro nenajdou. Nevyšlo. Jeho šéfredaktor Ondřej Hergesell kvůli čím dál větším problémům vydavatelství Mladá fronta avizoval konec časopisu už před dvěma týdny. Nakonec s kolegy zvládl připravit ještě jedno další číslo. Přitom poslední tři vydání - tedy ta z 23. a 30. listopadu a ze 7. prosince - už vyšla jenom v digitální podobě, vytištěna nebyla. A dneškem Euro skončilo úplně.
Z webu magazínu se to přitom čtenáři nedozvěděli - internetové stránky Euro.cz od pátku nefungují, neběží ani další důležité weby Edna.cz, Finance.cz či Cnews.cz, stejně jako firemní stránky MF.cz. „Vývoj insolvence a následného konkurzu ve vydavatelství Mladá fronta, kam titul patří od léta roku 2012, nabral špatný směr. Neschopnost insolvenční správkyně, věřitelů a českobudějovického soudu nalézt alespoň jedno konstruktivní řešení k záchraně dostala Euro, respektive celou firmu, do slepé uličky,“ shrnul před dvěma týdny v Euru šéfredaktor Hergesell.
„Redakce týdeníku Euro už téměř rok pracuje na hraně možností samotné existence, především proto, že nám na Euru záleží,“ napsala redakce už koncem listopadu insolvenčnímu soudci poté, co poprvé došlo k tomu, že Euro nebylo vytištěno. „Zaměstnanci stejně jako smluvní spolupracovníci dosud neobdrželi mzdy a odměny za měsíc říjen 2020,“ zpravili tehdy redaktoři soudce.
Insolvenční správkyně Mladé fronty Petra Hýsková už od listopadu žádá o ukončení provozu mediální firmy, přičemž opakovaně tvrdí, že na provoz de iure nemá ani korunu, tudíž nemůže platit provoz, tedy tisk ani lidi. V poslední písemné zprávě k soudu z minulého týdne nicméně uvádí, že na účtech Mladé fronty je skoro 15 milionů Kč a na dalších 45 milionů si Mladá fronta může přijít na zatím nesplacených fakturách (byť 9 milionů z těchto pohledávek je nesplacených už víc než rok).
Hýsková chce aspoň na další měsíc najít peníze na provoz částí Mladé fronty, které mohou fungovat samostatně. Jedná se zejména o online divizi, která generuje měsíčně 200.000 Kč čistého, byť náklady na provoz přesahují 1,1 milionu (v portfoliu divize je víc než 20 obsahových webů a další tisíce domén, za jejichž registrační poplatky podnik dává 15.000 měsíčně, dalších 185.000 platí za servery, na nichž jeho weby běží). Dál je to portál Businessinfo.cz, který Mladá fronta od roku 2013 provozuje na zakázku státní agentury CzechTrade a měsíčně nese desítky tisíc korun, aktuální čtyřletý kontrakt trvá do listopadu 2021. Online divizi i portál pro stát správkyně zamýšlí udržet v chodu, eventuálně prodat. O prodeji píše také v případě 7,2% podílu Mladé fronty v distribuci tisku Mediaprint & Kappa Pressegrosso.
„Nás se nezbavíte“
Euro vycházelo od 26. října 1998 každé pondělí, naposledy vyšlo 7. prosince 2020. Heslo z přebalu knihy, kterou si týdeník předloni připomněl 20 let, tedy Nás se nezbavíte, ovšem pořád může platit. Insolvenční správkyni se přihlásilo několik firem, které by chtěly na vydávání Eura navázat: Procom Group, Empresa Media, A 11.
Správkyně ale „v tuto chvíli neeviduje žádného vážného zájemce, s nímž by jednání pokročila do té míry, že by [...] předložil závaznou nabídku způsobilou k projednání ze strany věřitelského výboru a insolvenčního soudu, která by současně do majetkové podstaty přinesla takové plnění, které by pokrylo náklady dlužníka na období byť jediného měsíce“.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
