Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Euro se nemusí omluvit Rittigovi za solár

Lobbista Ivo Rittig žádal omluvu a 100.000 Kč za to, že ho týdeník v prosinci 2013 spojoval se solárním byznysem. Podle soudu Euro použilo přípustnou novinářskou zkratku.

  • ČTK
  • 16. 04. 2015 19:30
Ivo Rittig při rozhovoru pro DV TV v létě 2014. Repro: dvtv.cz

Ivo Rittig při rozhovoru pro DV TV v létě 2014. Repro: dvtv.cz

Vydavatel týdeníku Euro, společnost Mladá fronta Františka Savova, se nemusí omlouvat lobbistovi Ivu Rittigovi za tvrzení, že firmy spojené s Rittigem vydělaly stovky milionů na solárním byznysu. Ve čtvrtek o tom pravomocně rozhodl pražský městský soud. Lobbista se žalobou na ochranu osobnosti domáhal omluvného dopisu, veřejné omluvy v Euru a odškodného 100.000 Kč. Podle soudu však týdeník použil přípustnou novinářskou zkratku.

Rittig žalobou napadl tvrzení z článku Vadima Fojtíka a Jana Hrbáčka nazvaného Šťára do nitra solárního byznysu, který v Euru vyšel 16. prosince 2013 a který pojednává o společnosti Amun.Re. Konkrétně mu vadila věta, podle které společnosti, v nichž „přímo či nepřímo figuroval, vydělaly stovky milionů korun na prodeji solárních projektů elektrárenské společnosti ČEZ“. Lobbista to označil za nepravdu, se solárním byznysem prý nemá nic společného.

„Skutkový stav v podstatě odpovídá tomu, co bylo v článku napsáno. Byly tam zjištěny osoby, které velmi úzce spolupracují s žalobcem – ať už se jedná o právníky nebo o Petera Kmetě, který je obchodním partnerem žalobce (Rittiga). Je proto regulérní dovodit, že žalobce v těchto firmách nepřímo působí,“ konstatoval předseda soudního senátu Tomáš Novosad.

Lobbista také bude muset zaplatit vydavatelství Mladá fronta náklady řízení, jejichž výši soud teprve vyčíslí.

Rittigovy spory s médii

Sporů na ochranu osobnosti vede Rittig hned několik. Částečně uspěl s žalobou proti ministrovi zahraničních věcí Lubomíru Zaorálkovi (ČSSD), který lobbistu v červnu 2013 ještě coby opoziční poslanec označil při projevu na půdě Sněmovny za „lupiče“ a rovněž jej spojil s majetkem zabaveným při razii. Soudy pravomocně rozhodly, že se za toto dehonestující spojení Zaorálek musí omluvit, zároveň se ale nemusí omlouvat za „lupiče“ ani platit požadovaných 100.000 Kč.

Za spojení se zlatem a miliony se Rittigovi podle dalšího verdiktu musí omluvit také Česká televize ve svém zpravodajském pořadu Události.

Podle dalšího – zatím nepravomocného – rozsudku se má Rittigovi omluvit také vydavatelství Economia, a to za článek Razie proti kmotrům, který prý zasáhl do lobbistovy občanské cti. I v tomto případě ovšem soud zamítl Rittigův požadavek na stotisícové odškodné.

Rittig zažaloval také společnost Ringier Axel Springer (dnes Czech News Center v držení Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, která vydává deník Blesk. Chce od ní milion korun za tvrzení, že u něj končila část peněz z předražených jízdenek vyrobených pro pražský dopravní podnik.

Zdroj: ČTK