
Reklamní vitríny od EuroAWK. Repro: Mojebillboardy.cz
Městský soud v Praze pravomocně rozhodl, že společnost EuroAWK musí z prostor metra odstranit všechny reklamní vitríny neboli citylighty. Sdělila to mluvčí Dopravního podniku Praha Aneta Řehková. Podnik vypověděl firmě EuroAWK smlouvu k dubnu 2013. Firma ale výpověď neakceptovala a dál inkasovala peníze od inzerentů. DPP na ni proto podal žalobu, kterou se domáhal vyklizení ploch.
„Naše úsilí o zvýšení výnosů pro Dopravní podnik Praha z pronájmu reklamních ploch se vyplácí. Společnost EuroAWK bude muset do měsíce po doručení rozsudku odklidit city light vitríny z prostor pražského metra. Verdikt městského soudu je pomyslnou tečkou ve sporu, který s EuroAWK vedeme od roku 2014,“ uvedl generální ředitel pražského podniku Martin Gillar.
EuroAWK kvůli rozsudku zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu. Podle firmy nelze dodržet soudem určenou lhůtu na odstranění nosičů. ČTK to sdělil mediální zástupce firmy Michal Peterka. EuroAWK bude po dopravním podniku (DPP) rovněž chtít náhradu škody za poškození dobrého jména. Pokud by společnost dovolání k Nejvyššímu soudu podala, to samo o sobě ještě nemá odkladný účinek. Nejvyšší soud ale může na návrh takzvaně odložit vykonatelnost pravomocného rozsudku.
DPP letos na jaře nabídl plochy v dvoukolovém poptávkovém řízení. Přihlásilo se devět uchazečů včetně EuroAWK. Vítězem se stala společnost BigBoard, která nabídla za roční provoz jedné plochy 38.563 Kč. EuroAWK platila 9.200 Kč ročně a nyní musí vyklidit 1.200 ploch. „Za pronájem stejných míst tak podnik díky poptávkovému řízení získá přes 35 milionů Kč ročně víc, než dosud dostával od EuroAWK,“ uvedla mluvčí Řehková. EuroAWK v Česku podniká jako místní pobočka mezinárodní sítě AWK se sídlem v Německu.
Rozsudek Městského soudu v Praze potvrdil verdikt Obvodního soudu pro Prahu 10 z loňského prosince. Tehdy jednatelka firmy Bärbel Nietenová na dotaz ČTK uvedla, že má firma platnou smlouvu a odvolá se. Proti nynějšímu rozsudku se už odvolat nelze. „Pokud bychom měli soudem uložené povinnosti dostát a ve stanovené lhůtě všechna reklamní zařízení odstranit, muselo by s ohledem na bezpečnost cestujících v metru dojít k uzavření provozu celého metra na všech jeho trasách, a to minimálně na dobu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že se jedná o více než 1.200 reklamních ploch, nelze tuto povinnost během tak krátké doby jiným způsobem splnit,“ uvedla dnes pro ČTK Nietenová.
Podle EuroAWK Městský soud rovněž konstatoval, že smlouva mezi firmou a dopravním podnikem o provozování reklamy v pražském metru trvala do 20. dubna 2018, a ne do 20. dubna 2013, jak tvrdí podnik. „Navíc podle právního názoru EuroAWK smlouva o provozování reklamy v metru neměla skončit v dubnu 2018, ale má trvat až do dubna 2019,“ uvedl mediální zástupce Peterka. Podnik prý v minulosti navíc odmítl nabídku EuroAWK navýšit nájem a v následujících letech svými kroky měl poškodit dobré jméno firmy. „Z tohoto důvodu bude euroAWK požadovat po Dopravním podniku Praha odpovídající kompenzaci a zvažuje související právní kroky,“ uvedl mluvčí.
Dopravní podnik Praha se soudí i s další reklamní společností Rencar, s níž uzavřel v roce 1997 ohledně reklamy v MHD dohodu, která má trvat do roku 2031. Podle dopravního podniku je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. Rencar s tím nesouhlasí. Soud v tomto případě ještě nerozhodl.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
