Evropa 2 se v denním poslechu vrátila před Radiožurnál

Nejposlouchanějším českým celoplošným rádiem zůstává Impuls, regionálním Blaník.

Komerční rádio pro mladé Evropa 2 (Czech Media Invest) se vrátilo na druhou příčku denní poslechovosti a odsunulo veřejnoprávní Radiožurnál (Český rozhlas) zpět na třetí místo. Evropu 2 za uplynulé klouzavé pololetí poslouchalo denně 915.000 lidí, Radiožurnál 895.000. Obě rádia si meziročně polepšila o 7 %. V týdenní poslechovosti nicméně Radiožurnál stále nepatrně vede, má 1,65 milionu posluchačů, Evropa 2 pak 1,63 milionu. Ukazují to dnes prezentované výsledky kontinuálního měření poslechovosti Radioprojekt.

Nejposlouchanější stanicí v Česku zůstává Rádio Impuls (Londa), s 1,06 milionu denních posluchačů, což je meziročně o 5 % víc. Nejpopulárnější regionální stanicí je dál Blaník (Media Bohemia), byť meziročně klesl o 4 % na 562.000 posluchačů denně.

Poslechovost rádií

stanice  2. a 3. Q 2018 2. a 3. Q 2017 meziročně 1. pololetí 2018 změna
Celoplošné stanice
Rádio Impuls 1060000 1005000 5% 1020000 4%
Evropa 2 915000 858000 7% 905000 1%
Radiožurnál 895000 833000 7% 936000 -4%
Frekvence 1 741000 814000 -9% 756000 -2%
Dvojka/Praha 270000 306000 -12% 294000 -8%
Plus  78000 67000 16% 85000 -8%
Vltava 48000 47000 2% 47000 2%
BBC/Zet 10000 6000 67% 13000 -23%
Wave 8000 6000 33% 6000 33%
Junior  6000 8000 -25% 5000 20%
D-dur 4000 6000 -33% 3000 33%
Jazz 2000 1000 100% 2000 0%
Regionální stanice (top 10)
Blaník 562000 581000 -3% 584000 -4%
Kiss 336000 361000 -7% 332000 1%
Country 249000 250000 0% 229000 9%
Beat 247000 232000 6% 266000 -7%
Fajn Radio 154000 133000 16% 136000 13%
Hitrádio Orion 126000 138000 -9% 133000 -5%
Hitrádio City 93,7 FM 104000 107000 -3% 99000 5%
Čas 102000 150000 -32% 121000 -16%
Rock Rádio 100000 106000 -6% 107000 -7%
Krokodýl 98000 116000 -16% 93000 5%

Poslechovost včera. Od 1. 4. do 30. 9. 2018 bylo dotazováno 14.511 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 7. 11. 2018

Tržní podíly mediazastupitelství

mediazastupitelství / majitel podíl
Media Marketing Services (MMS)* / Media Bohemia 30,5 %
Media Club (dřív Radio United Services) / FTV Prima Holding 26,6 %
Český rozhlas / veřejnoprávní 21,0 %
Regie Radio Music (RRM)* / Lagardere 19,9 %
nezastupované 0,8 %
ostatní  1,2 %

* Media Marketing Services a Regie Radio Music společně tvoří Radiohouse, to má podíl celkem 50,4 %.
Od 1. 4. do 30. 9. 2018 bylo dotazováno 14.511 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 7. 11. 2018