Komerční rádio pro mladé Evropa 2 (Czech Media Invest) se vrátilo na druhou příčku denní poslechovosti a odsunulo veřejnoprávní Radiožurnál (Český rozhlas) zpět na třetí místo. Evropu 2 za uplynulé klouzavé pololetí poslouchalo denně 915.000 lidí, Radiožurnál 895.000. Obě rádia si meziročně polepšila o 7 %. V týdenní poslechovosti nicméně Radiožurnál stále nepatrně vede, má 1,65 milionu posluchačů, Evropa 2 pak 1,63 milionu. Ukazují to dnes prezentované výsledky kontinuálního měření poslechovosti Radioprojekt.
Nejposlouchanější stanicí v Česku zůstává Rádio Impuls (Londa), s 1,06 milionu denních posluchačů, což je meziročně o 5 % víc. Nejpopulárnější regionální stanicí je dál Blaník (Media Bohemia), byť meziročně klesl o 4 % na 562.000 posluchačů denně.
Poslechovost rádií
stanice | 2. a 3. Q 2018 | 2. a 3. Q 2017 | meziročně | 1. pololetí 2018 | změna |
Celoplošné stanice | |||||
Rádio Impuls | 1060000 | 1005000 | 5% | 1020000 | 4% |
Evropa 2 | 915000 | 858000 | 7% | 905000 | 1% |
Radiožurnál | 895000 | 833000 | 7% | 936000 | -4% |
Frekvence 1 | 741000 | 814000 | -9% | 756000 | -2% |
Dvojka/Praha | 270000 | 306000 | -12% | 294000 | -8% |
Plus | 78000 | 67000 | 16% | 85000 | -8% |
Vltava | 48000 | 47000 | 2% | 47000 | 2% |
BBC/Zet | 10000 | 6000 | 67% | 13000 | -23% |
Wave | 8000 | 6000 | 33% | 6000 | 33% |
Junior | 6000 | 8000 | -25% | 5000 | 20% |
D-dur | 4000 | 6000 | -33% | 3000 | 33% |
Jazz | 2000 | 1000 | 100% | 2000 | 0% |
Regionální stanice (top 10) | |||||
Blaník | 562000 | 581000 | -3% | 584000 | -4% |
Kiss | 336000 | 361000 | -7% | 332000 | 1% |
Country | 249000 | 250000 | 0% | 229000 | 9% |
Beat | 247000 | 232000 | 6% | 266000 | -7% |
Fajn Radio | 154000 | 133000 | 16% | 136000 | 13% |
Hitrádio Orion | 126000 | 138000 | -9% | 133000 | -5% |
Hitrádio City 93,7 FM | 104000 | 107000 | -3% | 99000 | 5% |
Čas | 102000 | 150000 | -32% | 121000 | -16% |
Rock Rádio | 100000 | 106000 | -6% | 107000 | -7% |
Krokodýl | 98000 | 116000 | -16% | 93000 | 5% |
Poslechovost včera. Od 1. 4. do 30. 9. 2018 bylo dotazováno 14.511 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 7. 11. 2018
Tržní podíly mediazastupitelství
mediazastupitelství / majitel | podíl |
Media Marketing Services (MMS)* / Media Bohemia | 30,5 % |
Media Club (dřív Radio United Services) / FTV Prima Holding | 26,6 % |
Český rozhlas / veřejnoprávní | 21,0 % |
Regie Radio Music (RRM)* / Lagardere | 19,9 % |
nezastupované | 0,8 % |
ostatní | 1,2 % |
* Media Marketing Services a Regie Radio Music společně tvoří Radiohouse, to má podíl celkem 50,4 %.
Od 1. 4. do 30. 9. 2018 bylo dotazováno 14.511 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 7. 11. 2018