Agentura Ewing Public Relations v rámci vnitřní restrukturalizace od 1. ledna plně přebrala sesterskou společnost Manage Social, specializovanou na digitální komunikaci. Spojením obou agentur vznikl interní tým zhruba 40 lidí (30 je jich z Ewing PR, 10 z Manage Social), rozdělených do osmi specializovaných skupin podle odvětví, a to zdravotnictví, consumer, energetika a životní prostředí, finance a nemovitosti, informační technologie, doprava, státní správa, konzultace a krizová komunikace. Hodlají přitom nabízet hlavně služby strategického poradenství a komunikace napříč médii i sociálními a digitálními sítěmi, včetně vlastní kreativy a videoprodukce.
Firmu Manage Social vlastnila z 51 % skupina Ewing Group, 49 % patřilo Jakubu Hrabovskému. Hrabovský teď svůj podíl převedl přímo na Ewing Group. Ta jako mateřská firma ovládá i samotnou agenturu Ewing Public Relations, vlastní v ní 90 %, zbylých 10 % patří Ondřeji Kubalovi. Ewing Group vlastní z 50 % Pavlína Rieselová, z 25 % Jiří Hrabovský a z 25% Jakub Hrabovský. „Manage Social obchodně jako značka zaniká, vlastnická struktura Ewing PR se ale měnit nebude,“ přiblížila Rieselová.
„Touto fúzí se Ewing PR dostane tržbami těsně pod 100 milionů Kč na třetí místo mezi PR agenturami na českém trhu,“ odhaduje Rieselová. Za jedničku přitom má AMI Communications, za dvojku Bison & Rose. AMI za rok 2016 vykázalo tržby 120 milionů Kč (rok předtím 145 milionů), Bizoni 95 milionů (rok předtím 100 milionů). AMI Communications zajišťuje digitální služby prostřednictvím dceřiné AMI Digital, vlastníci Bison & Rose předloni vložili několik svých agentur do nové holdingové firmy.
Manage Social vykázala za rok 2016 zisk 2,3 milionu Kč, který se převedl na Ewing Group.
Firmy skupiny Ewing Group
- Ewing PR fúzující s Manage Social
- Jollor (správa sociálních sítí)
- Luova Publishing (firemní a spotřebitelské časopisy klientů)
- BeefBrothers (kreativa a reklama), 49 % firmy vlastní Ondřej Drábek
Zdroj: Ewing Group