Provozoval globální sociální sítě Facebook zahájil v Česku a na Slovensku program prověřování pravdivosti zpráv, které se objevují na její platformě. Fakta ověřuje francouzská tisková agentura AFP, informoval Facebook. Jde o součást celosvětového projektu, který firma realizuje v boji proti dezinformacím.
Facebook přitom spolupracuje s nezávislými kontrolory třetích stran z celého světa. Tito takzvaní fact-checkeři posuzují a hodnotí přesnost obsahu zpráv na facebookovém proudu zveřejňovaných příspěvků News Feed. Jedním z takových certifikovaných hodnotitelů je právě AFP (zkratka z Agence France Presse). Ta je certifikována nestrannou International Fact-Checking Network.

Guido Buelow
„AFP je klíčovým partnerem Facebooku, který ověřuje obsah ve spolupráci se svými novináři v terénu po celém světě,“ uvedl Guido Buelow, strategic partner development manager Facebooku pro Evropu, Blízký východ a Afriku. „Díky spolupráci s více než 70 odbornými novináři z víc než 30 zemí tvoříme největší síť novinářů, jež se věnuje ověřování a demystifikaci nepravdivých informací, které jsou šířeny online,“ prohlašuje Christine Buhagiar, regional director Europe v AFP. Facebook uvádí, že v programu spolupracuje s víc než 50 partnery, kteří po celém světě ověřují obsah ve víc než 40 jazycích.
„Jakmile fact-checker vyhodnotí zprávu jako nepravdivou, Facebook ji začne v News Feedu zobrazovat níž, čímž výrazně sníží její šíření. Tímto zabrání šíření hoaxu a také se sníží počet lidí, kterým se tato zpráva zobrazí,“ uvádí provozovatel sítě. „Stránky a domény, jež budou opakovaně šířit nepravdivé zprávy, budou mít snížený dosah a také přijdou o schopnost monetizace a inzerování. Pokud bude zpráva označena jako nepravdivá, Facebook upozorní uživatele, kteří tento příspěvek uvidí nebo se ho budou snažit šířit, že tato zpráva byla označena jako nepravdivá.“

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu
