Kromě České televize, která se rozhodla bojovat proti fake news chystaným pořadem To se ví s Tomášem Měcháčkem, Halinou Pawlowskou a Alešem Hámou, se chce o vyšší mediální gramotnost v Česku zasadit rovněž Patrik Hezucký. Rozhlasový moderátor, známý společně s Leošem Marešem z Ranní show rádia Evropa 2, brzy spustí vlastní internetový pořad Kachny Patrika Hezuckého. První díl se má objevit ve čtvrtek 15. srpna. Show zprvu půjde ve čtrnáctidenních cyklech na videowebu YouTube a facebookovém profilu pořadu Kachny Patrika Hezuckého. Dosud byla natočená pilotní série tří dílů, která je nyní v postprodukci.

„Kachny Patrika Hezuckého budou k vidění na internetu, kde jsou fake news jako doma.“
Pořad si chce brát na paškál konkrétní ukázky lživých zvěstí a rozebírat je. “Cílem je diváky nejen pobavit, ale i edukovat. Chceme jim ukázat, že ověřování informací a kritické myšlení má smysl,” dodává Jan Perout z produkce Bumerang Film, jež je pod sérií podepsaná. „Z pořadu by si diváci měli odnést i povědomí o tom, co jsou to informační weby, co znamená hoax, jak rozeznat řetězové e-maily či kde si ověřit pravdivost informací.“
„Myšlenka spolupracovat na novém nezávislém pořadu vznikla už na začátku tohoto roku, kdy jsme se s Patrikem Hezuckým potkali na natáčení jedné reklamní kampaně,“ přibližuje Perout. Ve videoprodukci Bumerang Film má menšinový podíl kreativní agentura Brain One, jež letos na jaře tvořila zmíněnou kampaň Dvojky to umí za míň pro e-shop CZC.cz ze skupiny Mall Group. Bumerang Film měl na starosti produkci kampaně.
„A protože je [Patrik Hezucký] veřejně známou osobností a s nepravdivými informacemi o své osobě se potýká často, dávalo to smysl i jemu,“ dodává k nápadu Jan Perout.
Se zábavními televizními pořady má Hezucký víc zkušeností. S Marešem se před časem podílel na Show Leoše Mareše, která se vysílala pozdě večer na Primě. Společně pro tutéž televizi připravovali soutěžní show podle britského vzoru QI: Na vše máme odpověď. Na Nově předtím uváděl sérii Tenkrát na východě. Pro Barrandov později moderoval soutěž Nikdo není perfektní.
Dozvěděli jsme se až po vydání
Pořad Kachny Patrika Hezuckého je kachna, jde o kampaň e-shopu CZC.cz od Brain One

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
