Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Falešný Mareš s lejnem, Kobzanová a Issa v reklamě na produkt, který nikoho nezajímá

Jsou méně vábné tělesné produkty člověka metafora bezpečí? To je jedno, máme přes milion zhlédnutí!

Dnes nám, svým příznivcům a přátelům oznámila skvělá pražská agentura Loosers Prague (asi až do konce mých dnů mě bude štvát, že jsem tak geniální název se dvěma „o“ nevymyslel sám), že to právě ona vyrobila podivné spoty s českými celebritami, a že se jedná o promyšlenou kampaň na služby českého sdružení CZ NIC, které spravuje naši národní doménu .cz (a tím i všechny domény něco.cz).

Než přikročím k tomu, co se stalo, chci se zeptat. Sedíte někde, třeba v práci, doma, v kavárně? Zeptejte se nejbližšího člověka, co to je internetová doména. Pokud to není vlastník minimálně jedné domény, tak bych si tipnul, že nebudou vědět. Pro většinu lidí z mého okolí je adresa něco.cz internetovou stránkou, nebo adresou.

Spot s „Leošem Marešem“ jste určitě viděli - upřímně mi připadá jako průměr. Vtip s hovnem na klice auta je základka (což není apriori nic špatného), ale není dostatečně silný, abych se zasmál nebo pobavil.

Podobné vtipy se musejí přestřelit, až divák padá smíchy na záda, a element hnusu je pouze jednou ze součástek stroje zvaného vtip. Nemůže být hlavním, protože zanechává v řadě lidí pachuť, kdy se jaksi stydí za chování člověka, na kterého koukají.

Dalším spotem, který jsem ještě dal, je prodavač burgrů, který plive do burgru Sámera Issy.

Tahle situace, přátelé, se v mistrovské podobě vyskytuje ve filmu Blbý a blbější. Škoda, že se tvůrci neinspirovali scénkou a zejména hereckým uměním představitele postavy Vazbiče. Ale to je detail. Další spoty jsem neviděl, protože mám dost.

Každopádně už spot s „Marešem“ je podivný, tak nějak tušíte, že to je fejk, zejména ke konci. Vtírá se otázka, proč se na to vlastně dívám, co dál?

Rozuzlení nám poskytla agentura Loosers Prague právě dnes. Překvapivě se jedná o kampaň Bezpečné domény. Linku představuje v tomto případě:

  • na internetu se za vás někdo může vydávat
  • stejně jako se ve videu někdo vydával za Mareše

Linka podle mne nefunguje, protože po zhlédnutí videa má málokdo chuť (má-li na něco vůbec chuť) dohledávat informace o službě. Já jsem to udělal a musím říci, že jsem zklamaný. Na webu Bezpečné domény chybí pár věcí:

  • jasné a srozumitelné představení služby (koukněte, jak to dělá třeba Apple). Současný stav stránek je překlopený text, nad stránkou se nikdo moc nezamýšlel, třebaže zde by měly být uvedeny prodejní argumenty
  • vysvětlení termínů, kterým nerozumím (co to je doména?)

Celá stránka se točí kolem vyhnané kampaně, včetně citací z médií (koho z potenciálních uživatelů služby právě toto zajímá?). Nic proti - výkon byl fenomenální. Virál lze správně posoudit jen při zohlednění obsahu mediálního prostředí - čím v té době český internet žil. Připadá mi, že ničím extra, krom filmu s Mgr. Radovanem Kalužou, takže dobrý. Problém je chybějící koncovka.

Slyšel jsem, že CZ NIC se s nějakým výkonem netrápí - každý rok mu jdou z domén poplatky, které ani nestihne utratit, v řádu milionů korun. Proč za ně tedy neudělat kampaň? Dobrá, ale proč v ní musí hrát roli vtipy točící se okolo těch méně vábných tělesných produktů člověka?

Copak to je nějaká metafora bezpečí?