Třikrát se na výsledkové listině soutěže mezinárodního reklamního festivalu PIAF objevilo v kolonce „země“ Česká republika. Zasloužily se o to agentury Loosers, Leagas Delaney a Y&R Brands, jejichž práce mezinárodní porota ocenila. Každá získala bronz, a to v kategoriích, které uvádíme níže.
Zapojení publika: Dvojníci
značka: DNS SEC by CZ.NIC, agentura: Loosers
Oba dvorní znalci marketingové komunikace Médiáře kampaň hodnotili už letos v únoru, kdy vrcholila. Ani jeden nebyl nadšený ze scénky, kdy se dvojník Leoše Mareše umaže od lejna, kterým mu figuranti předtím natřeli na kliku dveří auta.
„Virál, který se tváří jako sociální kampaň, pracující s nejnižšími pudy a honící se za tzv. hity na internetu za každou cenu. Nic víc,“ napsal Dan Růžička, který kampaň pojmenoval „virál na hovno“.
„Podobné vtipy se musejí přestřelit, až divák padá smíchy na záda, a element hnusu je pouze jednou ze součástek stroje zvaného vtip. Nemůže být hlavním, protože zanechává v řadě lidí pachuť, kdy se jaksi stydí za chování člověka, na kterého koukají,“ podotkl Marek Prchal k falešnému Marešovi.
Vytvoření média: Frozen Artwork
značka: Rajec spring waters, agentura: Leagas Delaney ČR
Bleskový zásah: Muzeum komunismu - Útěk přes zeď/řeku/plot
značka: Museum of Communism, agentura Y&R Brands ČR