Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Farář Hobza převzal putovní trofej Zlaté pero

Se vzkazy na kostele určitě počítám i do budoucna, říká tvůrce netradičního billboardu.

Adam Roučka předává Zlaté pero faráři Martinu Hobzovi

Adam Roučka předává Zlaté pero faráři Martinu Hobzovi

Výherce, farníci a textaři v kostele svaté Terezičky

Výherce, farníci a textaři v kostele svaté Terezičky

Putovní Zlaté pero, trofej pro nejlepšího textaře roku, změnilo ve čtvrtek svého majitele, stalo se tak poosmé. Novým držitelem výročního ocenění tuzemského Creative Copywriters Clubu je farář Martin Hobza. Ten vyhrál díky textu billboardu s fiktivní velikonoční citací Ježíše. Trofej Hobza převzal v salesiánském centru Dona Bosca, zakladatele katolického řádu, v pražských Kobylisích. Pod zvoničkou tamějšího kostela svaté Terezičky předal ocenění Adam Roučka, který vyhrál Zlaté pero loni společně s Viktorem Říhou za spot Rodina pro T-Mobile.

Předávající členy klubu přivítali farníci s velkou slávou a sudy piva. Pan farář nejprve splnil své týmové povinnosti na fotbalovém hřišti, které rovněž provozuje salesiánské centrum.

Vítěz soutěže Zlaté pero 2018

Vítězná práce soutěže Zlaté pero 2018

“V tomto ročníku se dokonale naplnila vize Zlatého pera, tedy přiblížit široké veřejnosti textařské počiny, které nejsou součástí standardních reklamních kampaní, a přitom mohou mít velkou sílu nebo společenský dopad,” pochvaluje si Petr Vlasák z agentury Comtech_Can a zároveň z pořádajícího Creative Copywriters Clubu. “Vítězný text dokonale ilustruje podstatu Zlatého pera – rozhlížet se kolem sebe a přemýšlet o obsahu slov, i když postrádají efektní „obálku“. Tentokrát mám z vítěze o to větší radost, že se ve slušné konkurenci prosadil prokazatelně bez přispění dalších řemesel, jako je kamera, režie nebo výkony herců,” přidal se k Vlasákovi Petr Voborský.

Farář Hobza, jak řekl copywriterům, zvažoval tři návrhy, mezi jeho kolegy zvítězil právě ten, který se dostal na billboard. Veřejnost si text mohla přečíst přímo na zdi kostela, pak také z Facebooku. “Považuji za veliký bonus, když je náboženské sdělení netradiční, vtipné nebo originální. Tak se může stát, že k člověku, který třeba má vůči křesťanství výhrady nebo předsudky a běžné náboženské sdělení by hned vytěsnil, se tak to poselství dostane a on o něm může přemýšlet. Se vzkazy na kostele určitě počítám i do budoucna,” řekl.

Katolickým listům už dřív popsal, jak má farnost nastavenou propagaci: “Náš kobyliský kostel svaté Terezičky je na rušné křižovatce a denně ho míjejí tisíce lidí. Myslím, že prvním plakátem na zdi kostela byla kdysi pozvánka na Noc kostelů. Později se přidaly pozvánky na probíhající kurzy alfa, které u nás každoročně organizuje skupina nadšených farníků. Právě jeden ze stálých členů alfa týmu, Radek, je sponzorem těchto plakátů. Má známou grafičku, která texty zpracovává. Na stěnu kostela je umísťuje další dobrovolník. Jsme už taková sehraná parta.”

“Myslím si, že to byl právě Radek, kterého napadlo dávat na kostel průběžně i další sdělení s evangelizačním sdělením. Většinou to je tak, že se sejdeme ve třech a diskutujeme, co tam dát. Bývá to hlavně před Velikonocemi, Vánocemi a před prázdninami. Dotyčný vítězný text vznikl už před minulými Velikonocemi. Reakce byly většinou pozitivní. Občas to někdo nepochopil. Nicméně popularitu získal slogan až letos, když jsme ho pověsili znovu. Někdo ho nafotil, dal na sociální sítě a odtud se šířil lavinovitě.”