Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

“Fashion film Blažka je fajn, jen moc filozofuje”

U reklamních katů vítězí vlastní tvorba oděvní značky Blažek, reklamní film, v němž se trojice modelů přesunula do Irska. Ostatní kampaně se v hodnocení nedostaly přes 30 %.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 31. týden 2018

  1. Travel movie Ireland (42 %)
    značka, klient: Blažek
  2. Young & Rubicam: Ukazujeme cestu! (29 %)
    značka: Erste Premier, klient: Česká spořitelna
  3. Renegadz: Dvořákova Praha (27 %)
    značka, klient: Dvořákova Praha
  4. Nesoudíme. Pomáháme (26 %)
    značka, klient: Pro život ČR
  5. Face Up: Termoprádlo pro vás vyrobíme, ale blbnout v něm musíte sami (22 %)
    značka, klient: Pleas

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Blažek se přesunul do Irska (42 %)

K nové kolekci Blažek pro sezonu podzim/zima 2018 uvedl další fashion video. Krátký příběh se odehrává v nedotčené krajině Irska. Kampaň vznikla na podporu nové kolekce a cílem je ukázat, že funkční materiály, které v nové kolekci Blažek využívá, jsou v souladu s módními trendy. Video vzniklo v režii dvorního režiséra značky Jakuba Jahna.

“Rozhodli jsme se ukázat zákazníka Blažka jako muže, který se nebojí kombinovat zdánlivé protiklady a vytvářet tak svůj vlastní styl. V novém videu jsme dali tentokrát velký prostor samotnému Irsku a jeho drsně mužné krajině. Nehostinné počasí nám dovolilo ukázat podzimní kolekci plnou funkčních materiálů ve “skutečném provozu”,” uvedl majitel značky Blažek Ladislav Blažek.

Ušlechtilá nuda s neuvěřitelnými bláboly. Bez Irů bychom nebyli v Irsku. Jak zbanálnit tak skvělou zemi? Blažek – usnou vám u toho nohy.
Vilém Rubeš

Ty záběry, to je čirá, syrová krása. Úplně by mi stačilo, kdyby k tomu nebyl ten dlouhý a patetický voiceover. Video by celkově mohlo být kratší a mít nějaký zajímavější nápad. Jsou to prostě tři chlapi potulující se krajinou i městem. Ale i tak je to vítěz týdne.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ten voiceover je šíleně blábolivej (navíc s anglickým, ne irským přízvukem!!!). Ale i když se z něj osypávám, vlastně to se mnou něco udělalo. A něco, co není úplně špatný. Takže snad jen v první větě fakt mělo být This is not just a fashion film. A jasně, neměli pít tullamorku, no.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Tři kluci spolu a k tomu pár koní? Mamma mia!
Ondřej Souček

Hezká poetika. Šla bych víc na dřeň a nechala vypravěče mluvit jen o emocích. Není potřeba, aby divákovi vysvětloval metafory (plátno, ilustrace…). Sexy voiceover bohatě postačí!
Alena Oswaldová

Chcete mě zabít? Věta Bez Irů bychom nebyli v Irsku ideálně vystihuje hloubku kampaně. Doufám, že vám upadají knoflíky z košile hned po rozbalení, jako naposledy mně.
Pavel Jechort

Hezká kamera, střihová skladba, hudba. Sesekal bych to o minutu a bude to celkem leštič.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Neříkejte, že nejde o fashion video, každý ví, že ano. A není to špatně. Vizuální stránka k nové kolekci je zpracována dobře, ale voiceover se snaží posunout reklamu někam, kam se to nehodí.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Cílem asi bylo natočit pěkný obrázky a navodit konkrétní atmosféru. A to se povedlo. V tomhle případě je mi úplně jedno, jak moc uvěřitelný jsou tři chlápci v oblecích, kteří hladí koně. Je to pěkný a na lokální značku je to prostě fajn počin. Jen ten voiceover je občas trochu moc filozofickej, tam bych se nebál ubrat pro lepší srozumitelnost.
Miky Karas (Scholz & Friends)

2. Erste Premier ukazuje cestu (29 %)

Erste Premier

Erste Premier

V nové kampani Ukazujeme cestu! se Erste Premier zaměřuje na vlastnosti a postoje typické jejím klientům. “Klienti Erste Premier jsou úspěšní lidé, jejich úspěch a cesta k němu jsou často inspirací pro ostatní. Aby svým vizím vdechli život, musí leckdy prokázat velkou míru odvahy, vytrvalosti a originality. Nebojí se být nároční na sebe ani na své okolí, chtějí zkrátka to nejlepší. Novou kampaní chceme dát vědět, že se na cestě k realizaci i těch nejodvážnějších plánů a přání mohou absolutně spolehnout právě na nás,” uvedla Petra Ondrušová, ředitelka Erste Premier. 

Kampaň běží od 1. září v printu a online, v Praze se objeví i na billboardech. Poprvé využívá prvky ilustrací, přibližuje se tak nejen korporátnímu segmentu České spořitelny, který s nimi pracuje už delší dobu, ale podtrhuje i provázanost značky Erste Premier s designem a uměním, které dlouhodobě podporuje. Proto se vedle kreativní agentury Young&Rubicam a fotografa Matúše Tótha na její realizaci podílela výtvarnice Eliška Podzimková. Nový vizuál značky se postupně objeví nejen v materiálech pro klienty, na webu značky, ale i v Erste Premier centrech a na akcích, které značka pořádá či podporuje, např. na Designbloku.

Jak souvisí ilustrace s těmi, “co udávají směr” (to jsou takové devadesátky, že by to měli už dát do muzea, to ví asi jen ten, co jim to prodal. Nabídka nula, přitažlivost nula.
Vilém Rubeš

Vizuální ztvárnění myšlenky „Ukazujeme cestu” je trochu doslovné, ale ilustrace jsou fajn. Líbí se mi, když komunikace vyčnívá.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Hm, čím se měří úspěch, že jo? Mí dobří známí maj v pěstounské péči dvě děti s Downovým syndromem. Je Erste tak při zemi, že ukazuje pomíjivej úspěch skrze paní v kostýmku a pána v obleku?
Ondřej Souček

Ať koukám, jak koukám, Elišku v té ilustraci nepoznávám. Kudos za zapojení ilustrátora, ale příště mu dejte prostor.
Alena Oswaldová

Já bych chtěl vidět reálné lidi, alespoň jednou. Třeba plešatého chlapíka s nadváhou a zlatým řetězem od vany kolem krku. Takové tam potkávám ostatně nejčastěji.
Pavel Jechort

První pohled evokuje plakát na kinopremiéru příměstské úřednické fantasy. Celé je to taková prazvláštní bábovka s kečupem…
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Docela pěkně umělecky ztvárněná kampaň, na to že jde o banku.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Víc by se mi líbilo, kdyby kampaň zobrazovala konkrétní osoby (tuším, že v některý z minulejch kampaní to tak bylo) a jednotlivý ilustrace by ukazovaly skutečnou cestu toho člověka. Použití ilustrací je ale fajn. Komunikaci Erste to v bankovním segmentu jistě odliší.
Miky Karas (Scholz & Friends)

3. Dvořákova Praha je i v televizi (27 %)

Kampaň mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha vstoupila do své závěrečné fáze. Spolu s venkovní a online komunikací nasadil festival i televizní spot. Ten poběží od konce srpna v České televizi a také jako online reklama na YouTube a sociálních médiích. Připravila jej stejně jako celou podobu kampaně agentura Renegãdz. 

“Letošní rok je rokem oslav. Slavíme výročí republiky a tím pádem se sluší připít i na jednoho z našich nejznámějších skladatelů, na Antonína Dvořáka,”  uvedla k výběru konceptu Klára Bumbálková, marketingová ředitelka festivalu. “Do spotu jsme vybírali osobnosti, které stejně jako Antonín Dvořák svou profesí a tvorbou přesahují hranice naší země,” dodala Kamila Tehranian z agentury Renegãdz.

Na servilitu! Připijte mecenášům! Chudák Dvořák.
Vilém Rubeš

Mluvící hlavy. Známé mluvící hlavy. Co na to říct?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nikoho to nepřesvědčí, aby na festival přišel, pokud to neplánoval. Ale fanouškům to asi připomene, že se bude konat. Jestli to stačí, nevím.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Já to nepochopil. Nevím. Je pozdě. Jdu si pustit Novostvětskou.
Ondřej Souček

Slepenina.
Alena Oswaldová

Koncept záplavy tváří byl dobrý poprvé, možná podruhé, ale teď už je o ničem.
Pavel Jechort

Jednoduchý a čistý nápad, co neurazí. Tu závěrečnou grafiku bych trochu rozhýbal, ke konci to celé drcne na zadek.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Nejsem si úplně jistá, co chce zadavatel reklamou říct. OK, řada významných lidí festival podporuje, což je samozřejmě dobře. Ale jak to pomůže promovat festival? Co má být hlavní message klipu? Je to celé reklama na šampaňské…
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Formát přípitků je jasnej a srozumitelnej, osobnosti dobře nakombinovány. U pana Hanzlíka se mi normálně podlamujou kolena. A dostat kardinála Duku do reklamy, to jsem vždycky chtěl. Jenom ty naše koncepty asi nebyly dostatečně oduševnělý.
Miky Karas (Scholz & Friends)

4. Muž má zodpovědnost, říká kampaň (26 %)

Hnutí Pro život ČR připravilo k projektu Nesoudíme. Pomáháme nový videospot. Ten akcentuje společenskou zodpovědnost muže za ženu a počaté dítě. O režii se postaral Tomáš Drdácký, produkci zajistil Edvard Miškej. Na natočení se podíleli herci Ester Geislerová, Matouš Ruml a Josef Polášek. Spot Miláčku, já jsem těhotnej je určen pro veřejnoprávní média, sociální sítě a kina.

Kdyby recitovali telefonní seznam a vyzývali k obracení na souvrati, nemohlo to být míň emocionální.
Vilém Rubeš

Nápad vyměnit role muže a ženy v důležitém životním vůbec není špatný. Ten konec spotu, kdy se začnou hihňat, mi ale přijde strašně neautentický a odbytý, prostě to nějak skončí a naroubuje se na to voice over. Škoda.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

S aktivitami Pro život ČR nesouhlasím, takže nemůžu objektivně hodnotit nic kromě technickýho provedení. A to je tady v rámci žánru OK. 
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Je to neziskový, nevysoutružený, poctivý, autentický, prostě fajn kus.
Ondřej Souček

To není “dobrej vtípek”. Pro muže ani pro ženy.
Alena Oswaldová

K vážnému tématu ne vždy patří vtípek, i když tady nic moc vtipného nezaznělo.
Pavel Jechort

“Vtípky jsou dobré”. Aha, takže to mělo být vtipné. Díky! Dobré vědět.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Výměna rolí. Pěkný, i když trochu doslovný pokus o přesvědčování – ale kdo ví, možná to pomůže změnit myšlení. Dobrý casting, jednoduché sdělení. Ale ten voice over na konci? To jsou chlapi opravdu takoví idioti, aby se k nim muselo takto mluvit?
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Rozhodně oceňuju, že se spot snaží k serióznímu tématu přistupovat s humorem. Bohužel ten vtípek mi nepřijde moc vtipnej.
Miky Karas (Scholz & Friends)

5. Pleas připomíná 145 let své existence (22 %)

Kampaň Pleas

Kampaň Pleas

Kampaň Pleas

Kampaň Pleas

Kampaň Pleas

Kampaň Pleas

Agentura Face Up v září spustila jednu z největších kampaní havlíčkobrodského Pleasu v jeho porevoluční historii, která připomíná výročí 145 let jeho existence. Objeví se v outdooru, tisku i online včetně sociálních sítí. Cílem je připomenout a znovu představit společnost coby českého tradičního textilního výrobce, jednoho z mála, který přežil úpadek tohoto průmyslu v 90. letech minulého století. Kampaň poukazuje na důraz na tradici, stabilitu a kvalitu české výroby.

Vizuálně je postavena na rodinném příběhu spojení dvou fiktivních rodin, které ztělesňují podstatu a základy firmy – rodina Havlíčkových a rodina Brodských – s licencí a odkazem na rodné město Pleasu. O realizaci se postarala Face Up, se kterou společnost spolupracuje dlouhodobě, a to ve všech formách služeb, od focení katalogů přes tvorbu B2C magazínu až po komunikaci na sociálních sítích a marketingovou podporu, firemní komunikaci a kreativu.

Škoda té slizce uslintané košilky, jinak to mohla být aspoň solidně nudná kampaň typu prodáme vám rybářský prut, ale na ryby už musíte sami, kterých na světě vzniklo zatím jen asi 5.999.999 – a tahle třeba mohla být výroční.
Vilém Rubeš

Je lehké se této kampani vysmát. Ale když… ono je to takové… pleasovské.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Falešný a prázdný reklamismus. Pleas no!
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Nechci moralizovat, ale ten první vizuál, jste si jistí, že je všechno legální, jo?
Ondřej Souček

Prádlo pro vás vyrobíme. A font taky. A vůbec nás nezajímá, že vám vypálí sítnici.
Alena Oswaldová

Nápad špatný, font nečitelný…udělat fórek na savé funkční trenky pro seniory se přeci dá zrovna dnes udělat mnohem lépe.
Pavel Jechort

Tady někdo listoval katalogem s billboardy z 90. let, co? Navíc slovo “košilka” mi evokuje folklór, rozhodně ne “cool” brand. Já vám nevím.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Je skvělé vidět, že místní značka přežívá všechny ty roky a já bych byla ráda, kdyby pro ni tato kampaň byla přínosem. Bohužel zde je ale text v konfliktu s vizuálem. Zatímco text říká, že je na nás, jak si věci uděláme, obraz mi ve skutečnosti diktuje, co dělat. Kampaň by byla daleko lepší, kdyby text šel ruku v ruce s dobře nafoceným oblečením. Bez lidí nebo situací. Jakmile dáte lidem možnost představit si cokoliv je napadne, budete mít daleko lepší odezvu. Lidi mají fantazii, nebojte se ji pustit ven.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Udělat fotku mobilem a v Instáči přes ni hodit ten rozbitej font nemusí trvat přes rok, ne? Podle mě promarněná šance. A to vždycky mrzí. Zvlášť u českejch značek, který by si zasloužily extra péči. Asi za tím bude nějaký uvažovaní, ale v konečným výstupu to není absolutně vidět.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.