Febiofest s novým vizuálem od Touch Branding

Výroční filmová přehlídka Fera Feniče pozměnila název a uvádí novou grafiku.

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Filmový festival Febiofest přichází se svým 25. ročníkem s pozměněným názvem a novou vizuální identitou. Název Febiofest, které vychází ze jména produkční společnosti Febio zakladatele a prezidenta Fera Feniče, ustupuje do pozadí. Přehlídka se bude prezentovat pod novým jménem Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest.

Další změnou je „omlazení“ festivalu, které má přilákat nové, zejména mladší publikum. S tímto zadáním pracovali účastníci výběrového řízení na nový vizuální styl, z něhož vyšel vítězně návrh studia Touch Branding s tématem Nechte se unést. Ten symbolizuje zážitek, který se dostaví po zhlédnutí obzvlášť silného filmu. „Jde o ten moment, kdy film skončí, ale divák se ještě pořád „nese“ v náladě a emocích, které u něj film vyvolal. Toto téma bude festival dále rozpracovávat i v dalších ročnících, ale pokaždé v trochu jiném ztvárnění,“ vysvětlit koncept jeho tvůrce Martin Marušinec.

„Zadání pro novou identitu bylo velmi podrobné a obsahovalo mnoho nutných prvků, které designéři museli sladit dohromady. V identitě mělo hrát významnou roli město Praha, celkové vyznění mělo být atraktivní pro nové skupiny diváků, aniž by odradilo skalní fanoušky, vizuál měl působit filmově a zároveň mladě a svěže,“ uvedla o zadání Šárka Bušková, která projekt řídí na straně zadavatele. Vizuály dostal na starosti fotograf Miro Minarovych. Fotografování probíhalo na střeše Obchodního domu Kotva. Od začátku bylo koncipované s minimem postprodukce. Casting a produkci focení zařídila Veronika Menschiková.

Se změnou jména souvisí i nové logo a korporátní identita. „Od počátku jsme věděli, že vizuální styl bude postaven na silné fotce, proto je design minimalistický,“ uvedl Neil Johnston, který novou identitu navrhoval. Klíčové je použití písma Platform, geometrického sans serifu s charakteristickými tvary některých písmen. „Díky dobře vybranému fontu a mírnému natočení a zkosení písma vznikl typografický styl, který funguje jako unikátní rozpoznávací prvek pro design a sazbu festivalových materiálů,“ doplnil Aleš Mička, který design supervizoval. Studio Touch mělo na starosti vytvoření základních vizuálů a principů identity. Do finální podoby materiály následně připravilo DTP studio Wyc.design a za webstránkou festivalu stojí White Gorila.

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita

Febiofest - nová vizuální identita