Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Festival Cannes Lions se přesouvá na konec října

Místo června oznámil světový festival kreativity nový termín, má být od 26. do 30. října.

Město na Azurovém pobřeží na týden obsadily tisíce marketérů. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Cannes Lions tradičně probíhá na francouzské riviéře. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Cannes Lions se letos vinou pandemie koronaviru odsouvají ze svého tradičního termínu na později. „Výroční festival kreativity se neuskuteční v červnu, jak bylo plánováno,“ oznámilo vedení akce po poradě s úřady a s radnicí města Cannes, kde má tento rok proběhnout už 67. ročník akce. Původně se letošní ročník měl konat začátkem léta, od 22. do 26. června. Nově stanoveným termínem je podzim, konkrétně 26. až 30. říjen.

S festivalem v Cannes je tradičně spojena soutěž mladých kreativců Young Lions. Organizátoři českého národního kola už dřív oznámili, že pro výherce tuzemského klání letos cestu do Cannes nemají. A teď vinou nákazy koronavirem rozhodli, že Young Lions tento rok v Česku proběhnou přes internet.

„Do letošních Young Lions se přihlásilo 56 týmů a proběhnou v původních termínech v plně online verzi,“ uvádí René Jež z pořadatelské firmy Lionhearted. „Soutěž je připravená na to, že každý účastník, porotce, zástupci briefovaných organizací či člen organizačního týmu může být fyzicky někde úplně jinde. Nyní finišují intenzivní přípravy na tento zcela nový zážitek.“

Young Lions začínají příští pátek 27. března, potrvají do 2. dubna. Pořadatelská firma Lionhearted je letos koncipuje jako výukový rozvojový program.