Cenu Grand Prix si z letošního sedmého ročníku mezinárodního festivalu marketingu a reklamy PIAF odváží ruská agentura Tutkovbudkov. Rusko se také stalo s 20 oceněními celkově nejúspěšnější zemí na festivalu. České agentury získaly pět cen, z toho tři si odnesla agentura Ogilvy & Mather za svou provokativní kampaň pro Galerii hlavního města Prahy. lákající na výstavu věnovanou Davidu Cronenbergovi. Celkem bylo rozdáno 45 cen 25 agenturám z 10 zemí. Po jednom bronzu obdržely i agentury Kaspen/Jung von Matt a Leo Burnett.
„Nevěděl jsem přesně, co mohu očekávat, ale úroveň prací byla vysoká. Navíc se sešla skvělá porota. Byly to skvělé tři dny v Praze,“ řekl předseda odborné poroty Ben Tollett, kreativní ředitel Adam & Eve DDB London.
„Nápor ruské kreativy byl letos obrovský. A zcela zaslouženě po dvou letech opět udělíme Grand Prix. V užší nominaci bylo pět prací, z toho dvě z Ruska. To není náhoda, inspiraci není nutné hledat jen na Západě,“ prohlásil ředitel PIAF Marek Hlavica.
Grand Prix za „beztížný videoklip“
Videoklip písně Upside Down and Inside Out od ruské agentury Tutkovbudkov by měl být prvním hudebním klipem natáčeným v reálném stavu beztíže. Natáčení probíhalo v ruském Středisku přípravy kosmonautů J. A. Gagarina. Agentura si pro účely videoklipu upravila interiér letadla Iljušin 76 MDK, sloužícího jako „letecká laboratoř“, aby stroj působil jako běžné dopravní letadlo. Stavu beztíže pak dosáhla stejným postupem jako američtí tvůrci filmu Apollo 13: Iljušin vzlétl do dostatečné výšky, a poté byl uveden do dočasného řízeného volného pádu, při němž vznikl na jeho palubě beztížný stav.
Česko má dvě stříbra a tři bronzy
Z českých agentur byla nejúspěšnější Ogilvy & Mather, jejíž kampaň propagující výstavu věnovanou režisérovi Davidu Cronenbergovi získala bronz v kategorii Kreativní design a dvě stříbra v kategoriích Kreativní využití technologií a Bleskový dopad. Agentura byla oceněna za kontroverzní vitrínu, v níž nápis Cronenberg „vytvořily“ umírající mouchy: vnitřek vitríny totiž tvořila plocha pokrytá speciálním lepidlem, přičemž bez lepidla byl pouze zmiňovaný nápis.
Dalšími oceněnými českými agenturami byly Kaspen/Jung von Matt a Leo Burnett. Kaspen získal bronz v kategorii Nejlepší pivní reklama za kampaň propagující sponzorství hudebního festivalu Brutal Assault pivovarem Budějovický Budvar.
Leo Burnett obdržela rovněž bronz za kampaň sociálního projektu Brundibár z ghetta, při níž tým lidí z různých oborů přesvědčil desítky dětí z brněnské vyloučené lokality (takzvaného brněnského Bronxu), aby nacvičily operu Brundibár, jež se za války hrála v terezínském ghettu. Agentura uspěla v kategorii Státní a veřejné instituce.
PIAF se tradičně odehrával v podzemních prostorách sídla Národní galerie, Veletržního paláce v Praze. Provázela ho dvoudenní odborná konference, jejímiž tématy byly inovace a trendy v marketingu a komunikaci, letos se speciálním zaměřením na sportovní marketing.
Výsledky sedmého ročníku mezinárodního festivalu reklamy PIAF
agentura | název práce | kategorie | země | ocenění | klient |
Friends Moscow | Alive memory | zapojení publika | Rusko | 1 | Google Russia |
Akqa | Don’t Look Away | zapojení publika | Británie | 1 | Usher |
Friends Moscow | Alive memory | skvělé provedení | Rusko | 1 | Google Russia |
Tutkovbudkov Creative Agency | OK Go — Upside Down & Inside Out #GravitysJustAHabit | skvělé provedení | Rusko | 1 plus Grand Prix | S7 Airlines |
Young & Rubicam Budapest | See Myself | vytvoření média | Maďarsko | 1 | Telenor Hungary |
4129Grey | Tear Gas Scented Candle | vytvoření média | Turecko | 1 | Amnesty International |
Tutkovbudkov Creative Agency | OK Go — Upside Down & Inside Out #GravitysJustAHabit | kreativní využití technologií | Rusko | 1 | S7 Airlines |
Instinct (BBDO Group) | Moscow Real Girls - Instaposters | kreativní využití tradičních reklamních formátů | Rusko | 1 | Nike |
BBDO Russia Group | The Banner That Makes You Like Banners | kreativní využití tradičních reklamních formátů | Rusko | 1 | 3M |
Ogilvy & Mather London | UK | bleskový dopad | Británie | 1 | 28 Too Many |
Publicis Italy | Dacia Sponsor Day - The Split | zapojení médií | Itálie | 1 | Renault Italia |
Trimaphilm Goetze und Trauer | Moonjourney | vyprávění příběhu | Německo | 1 | Prospects for young refugees (Munich based refugee NGO) |
Instinct (BBDO Group) | Moscow Real Girls - Instaposters | zapojení publika | Rusko | 2 | Nike |
Publicis Italy | The Hero | nejlepší pivní reklama | Itálie | 2 | Heineken |
Voskhod | Listen to me | kreativní branding | Rusko | 2 | Ural Music Night |
Voskhod | Listen to me | kreativní design | Rusko | 2 | Ural Music Night |
Serviceplan | Speaking Images 2015 | kreativní design | Německo | 2 | World Press Photo |
Serviceplan | Sky Sqreening | kreativní prodej a podpora prodeje | Německo | 2 | Sky Deutschland Fernsehen |
Akqa | Don’t Look Away | kreativní využití technologií | Británie | 2 | Usher |
Ogilvy Group Czech Republic | The Dying Poster | kreativní využití tradičních reklamních formátů | Česko | 2 | Prague City Gallery |
Ogilvy Group Czech Republic | The Dying Poster | bleskový zásah | Česko | 2 | Prague City Gallery |
Friends Moscow | Alive memory | zapojení médií | Rusko | 2 | Google Russia |
Young & Rubicam Budapest | Every Day a Play | zapojení médií | Maďarsko | 2 | Katona Jozsef Theater |
Young & Rubicam Budapest | Every Day a Play | vyprávění příběhu | Maďarsko | 2 | Katona Jozsef Theater |
BBDO Russia Group | The Banner That Makes You Like Banners | zapojení publika | Rusko | 3 | 3M |
Kaspen/Jung von Matt | Budvar Brutal | nejlepší pivní reklama | Česko | 3 | Budějovický Budvar (Budweiser Budvar) |
DDB Reklámügynökség Kft. | Festival Buddy | vytvoření média | Maďarsko | 3 | Hungarian Telekom |
Friends Moscow | Alive memory | kreativní branding | Rusko | 3 | Google Russia |
Red Pepper | Eye Caring Identity | kreativní branding | Rusko | 3 | Culturavision |
Friends Moscow | Alive memory | kreativní design | Rusko | 3 | Google Russia |
Red Pepper | Eye Caring Identity | kreativní design | Rusko | 3 | Culturavision |
Ogilvy Group Czech Republic | The Dying Poster | kreativní design | Česko | 3 | Prague City Gallery |
FunnyHow? | Ink Mapping | kreativní využití technologií | Portugalsko | 3 | Central de Cervejas - Heineken Group |
Young&Rubicam FMS | More than a sign | kreativní využití technologií | Rusko | 3 | Dislife.ru |
The Cream Union | Mother’s First Song | kreativní využití technologií | Jižní Korea | 3 | Aia Life Insurance Group |
BBDO Russia Group | The Banner That Makes You Like Banners | kreativní využití technologií | Rusko | 3 | 3M |
BBDO Russia Group | Mortal Timeline | kreativní využití tradičních reklamních formátů | Rusko | 3 | Intouch Insurance |
Made by Vaculik - Bratislava | Tesco Najčerstvejší Citylight | kreativní využití tradičních reklamních formátů | Slovensko | 3 | Tesco |
BBDO Russia Group | #8Mamarch | zapojení médií | Rusko | 3 | Moscow City Government, Moscow Department of Culture |
4129Grey | Tear Gas Scented Candle | zapojení médií | Turecko | 3 | Amnesty International |
Lion Communications - divize Leo Burnett | Brundibár from the Ghetto | státní a veřejné instituce | Česko | 3 | Projektový tým Brundibár |
Jandl, marketing a reklama | Baggage handlers | vyprávění příběhu | Slovensko | 3 | Samdex |
Mr. President | Mother’s Day 2015 | vyprávění příběhu | Británie | 3 | The Body Shop |
Hungry Boys | KFC + Minecraft | princip hry | Rusko | 3 | KFC Russia |

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
