Festivalu PIAF kralovali Rusové, mají i Grand Prix

Hlavní trofej z pražského festivalu veze ruská agentura Tutkovbudkov, Češi mají pět cen.

Videoklip agentury Tutkovbudkov vznikal v beztížném stavu. Agentura získala Grand Prix

Videoklip agentury Tutkovbudkov vznikal v beztížném stavu. Agentura získala Grand Prix

Cenu Grand Prix si z letošního sedmého ročníku mezinárodního festivalu marketingu a reklamy PIAF odváží ruská agentura Tutkovbudkov. Rusko se také stalo s 20 oceněními celkově nejúspěšnější zemí na festivalu. České agentury získaly pět cen, z toho tři si odnesla agentura Ogilvy & Mather za svou provokativní kampaň pro Galerii hlavního města Prahy. lákající na výstavu věnovanou Davidu Cronenbergovi. Celkem bylo rozdáno 45 cen 25 agenturám z 10 zemí. Po jednom bronzu obdržely i agentury Kaspen/Jung von Matt a Leo Burnett.

„Nevěděl jsem přesně, co mohu očekávat, ale úroveň prací byla vysoká. Navíc se sešla skvělá porota. Byly to skvělé tři dny v Praze,“ řekl předseda odborné poroty Ben Tollett, kreativní ředitel Adam & Eve DDB London.

„Nápor ruské kreativy byl letos obrovský. A zcela zaslouženě po dvou letech opět udělíme Grand Prix. V užší nominaci bylo pět prací, z toho dvě z Ruska. To není náhoda, inspiraci není nutné hledat jen na Západě,“ prohlásil ředitel PIAF Marek Hlavica.

Grand Prix za „beztížný videoklip“

Videoklip písně Upside Down and Inside Out od ruské agentury Tutkovbudkov by měl být prvním hudebním klipem natáčeným v reálném stavu beztíže. Natáčení probíhalo v ruském Středisku přípravy kosmonautů J. A. Gagarina. Agentura si pro účely videoklipu upravila interiér letadla Iljušin 76 MDK, sloužícího jako „letecká laboratoř“, aby stroj působil jako běžné dopravní letadlo. Stavu beztíže pak dosáhla stejným postupem jako američtí tvůrci filmu Apollo 13: Iljušin vzlétl do dostatečné výšky, a poté byl uveden do dočasného řízeného volného pádu, při němž vznikl na jeho palubě beztížný stav. 

Česko má dvě stříbra a tři bronzy

Z českých agentur byla nejúspěšnější Ogilvy & Mather, jejíž kampaň propagující výstavu věnovanou režisérovi Davidu Cronenbergovi získala bronz v kategorii Kreativní design a dvě stříbra v kategoriích Kreativní využití technologiíBleskový dopad. Agentura byla oceněna za kontroverzní vitrínu, v níž nápis Cronenberg „vytvořily“ umírající mouchy: vnitřek vitríny totiž tvořila plocha pokrytá speciálním lepidlem, přičemž bez lepidla byl pouze zmiňovaný nápis. 

Dalšími oceněnými českými agenturami byly Kaspen/Jung von Matt a Leo Burnett. Kaspen získal bronz v kategorii Nejlepší pivní reklama za kampaň propagující sponzorství hudebního festivalu Brutal Assault pivovarem Budějovický Budvar.

Kampaň Budvar Brutal

Kampaň Budvar Brutal

Leo Burnett obdržela rovněž bronz za kampaň sociálního projektu Brundibár z ghetta, při níž tým lidí z různých oborů přesvědčil desítky dětí z brněnské vyloučené lokality (takzvaného brněnského Bronxu), aby nacvičily operu Brundibár, jež se za války hrála v terezínském ghettu. Agentura uspěla v kategorii Státní a veřejné instituce.

PIAF se tradičně odehrával v podzemních prostorách sídla Národní galerie, Veletržního paláce v Praze. Provázela ho dvoudenní odborná konference, jejímiž tématy byly inovace  a trendy v marketingu a komunikaci, letos se speciálním zaměřením na sportovní marketing.

Výsledky sedmého ročníku mezinárodního festivalu reklamy PIAF

agentura název práce kategorie země ocenění klient
Friends Moscow Alive memory zapojení publika Rusko 1 Google Russia
Akqa Don’t Look Away zapojení publika Británie 1 Usher
Friends Moscow Alive memory skvělé provedení Rusko 1 Google Russia
Tutkovbudkov Creative Agency OK Go — Upside Down & Inside Out #GravitysJustAHabit skvělé provedení Rusko 1 plus Grand Prix S7 Airlines
Young & Rubicam Budapest See Myself vytvoření média Maďarsko 1 Telenor Hungary
4129Grey Tear Gas Scented Candle vytvoření média Turecko 1 Amnesty International
Tutkovbudkov Creative Agency OK Go — Upside Down & Inside Out #GravitysJustAHabit kreativní využití technologií Rusko 1 S7 Airlines
Instinct (BBDO Group) Moscow Real Girls - Instaposters kreativní využití tradičních reklamních formátů Rusko 1 Nike
BBDO Russia Group The Banner That Makes You Like Banners kreativní využití tradičních reklamních formátů Rusko 1 3M
Ogilvy & Mather London UK bleskový dopad Británie 1 28 Too Many
Publicis Italy Dacia Sponsor Day - The Split zapojení médií Itálie 1 Renault Italia
Trimaphilm Goetze und Trauer  Moonjourney vyprávění příběhu Německo 1 Prospects for young refugees (Munich based refugee NGO)
Instinct (BBDO Group) Moscow Real Girls - Instaposters zapojení publika Rusko 2 Nike
Publicis Italy The Hero nejlepší pivní reklama Itálie 2 Heineken
Voskhod Listen to me kreativní branding Rusko 2 Ural Music Night
Voskhod Listen to me kreativní design Rusko 2 Ural Music Night
Serviceplan Speaking Images 2015 kreativní design Německo 2 World Press Photo
Serviceplan Sky Sqreening kreativní prodej a podpora prodeje Německo 2 Sky Deutschland Fernsehen
Akqa Don’t Look Away kreativní využití technologií Británie 2 Usher
Ogilvy Group Czech Republic The Dying Poster kreativní využití tradičních reklamních formátů Česko 2 Prague City Gallery
Ogilvy Group Czech Republic The Dying Poster bleskový zásah Česko 2 Prague City Gallery
Friends Moscow Alive memory zapojení médií Rusko 2 Google Russia
Young & Rubicam Budapest Every Day a Play zapojení médií Maďarsko 2 Katona Jozsef Theater
Young & Rubicam Budapest Every Day a Play vyprávění příběhu Maďarsko 2 Katona Jozsef Theater
BBDO Russia Group The Banner That Makes You Like Banners zapojení publika Rusko 3 3M
Kaspen/Jung von Matt Budvar Brutal nejlepší pivní reklama Česko 3 Budějovický Budvar (Budweiser Budvar)
DDB Reklámügynökség Kft. Festival Buddy vytvoření média Maďarsko 3 Hungarian Telekom
Friends Moscow Alive memory kreativní branding Rusko 3 Google Russia
Red Pepper Eye Caring Identity kreativní branding Rusko 3 Culturavision
Friends Moscow Alive memory kreativní design Rusko 3 Google Russia
Red Pepper Eye Caring Identity kreativní design Rusko 3 Culturavision
Ogilvy Group Czech Republic The Dying Poster kreativní design Česko 3 Prague City Gallery
FunnyHow? Ink Mapping kreativní využití technologií Portugalsko 3 Central de Cervejas - Heineken Group
Young&Rubicam FMS More than a sign kreativní využití technologií Rusko 3 Dislife.ru
The Cream Union Mother’s First Song kreativní využití technologií Jižní Korea 3 Aia Life Insurance Group
BBDO Russia Group The Banner That Makes You Like Banners kreativní využití technologií Rusko 3 3M
BBDO Russia Group Mortal Timeline kreativní využití tradičních reklamních formátů Rusko 3 Intouch Insurance
Made by Vaculik - Bratislava Tesco Najčerstvejší Citylight kreativní využití tradičních reklamních formátů Slovensko 3 Tesco
BBDO Russia Group #8Mamarch zapojení médií Rusko 3 Moscow City Government, Moscow Department of Culture
4129Grey Tear Gas Scented Candle zapojení médií Turecko 3 Amnesty International
Lion Communications - divize Leo Burnett Brundibár from the Ghetto státní a veřejné instituce Česko 3 Projektový tým Brundibár
Jandl, marketing a reklama Baggage handlers vyprávění příběhu Slovensko 3 Samdex
Mr. President Mother’s Day 2015 vyprávění příběhu Británie 3 The Body Shop
Hungry Boys KFC + Minecraft princip hry Rusko 3 KFC Russia