Tuzemskému trhu se představuje nová strategicko-kreativní agentura Goodkin. Založili ji reklamní profesionálové, kteří prošli řadou síťových agentur. Nový tým konkrétně tvoří Hana Fialová, která má na starosti klientský servis, Mladen Grebo odpovídající za komunikační strategii, Jan Hlavín za copywriting a strategii značek a Ondřej Wünsch zajišťující art direction a audiovizuální produkci. V červnu založenou firmu vlastní čtveřice rovnými díly. Goodkin se věnuje positioningu a budování značek, komunikační a obsahové strategii, kreativní komunikaci, audiovizuální produkci a koordinaci komunikačních aktivit klientů. „Může se zdát, že poslední, co tato doba a situace na trhu potřebuje, je nová agentura. Podle nás jde naopak o projev směřování odvětví. Trh se fragmentarizuje, šikovní - a šikovně zorganizovaní - jednotlivci často tvoří práci srovnatelnou s velkými jmény reklamního trhu,“ komentuje vznik agentury Hlavín.
Goodkin si klade za úkol šířit nadlinkové know-how mimo její tradiční oblast - svět velkých agentur a známých značek. „Domníváme se, že holistický přístup k budování brandu je v dnešní době nezbytností pro každého podnikatele, nikoliv pouze velké korporace. Doba, kdy menším a středním firmám stačily k dlouhodobému růstu výkonové kanály a fyzická dostupnost, je nenávratně pryč. Dobře nastavená komunikace by podle nás měla produkovat pozitivní externality. Čím víc podnikatelů bude k marketingu přistupovat zodpovědně, tím míň bude ve veřejném, respektive digitálním prostoru vizuálního smogu a otravných sdělení, které nejsou pro spotřebitele relevantní,“ míní Hlavín.
Mladá agentura hledá inspiraci u technologických firem. „Začínali jsme prací na velkých značkách v ‚provařených‘ agenturách. Byli to ale až naši klienti z oboru technologií, kteří nám otevřeli oči, jak má vypadat organizace 21. století. Goodkin je přirozeným vyústěním této zkušenosti,“ shrnuje Mladen Grebo.
Taková zkušenost se na fungování agentury podepsala zejména v kultuře a organizaci práce, míní Hana Fialová: „Kreativní komunikace je poměrně sofistikovaný manažerský proces. Proto se snažíme zaměřovat zejména na vlastní zákaznickou zkušenost s naší agenturou. Využíváme moderní komunikační nástroje, inspirujeme se agilními procesy, máme nastavený rychlý a transparentní systém feedbacku a snažíme se šetřit klientův čas.“
Goodkin od svých technologických klientů přebírá i to, jak oslovovat nové kolegy. „Kreativitě se nejvíce daří tam, kde vládne svoboda. Proto budujeme agenturu podle vzoru takzvaných tyrkysových organizací,“ komentuje filosofii agentury Hlavín. Tento organizační model se vyznačuje plochou strukturou, vyšší mírou sebeřízení a důrazem na dynamické, fluidní týmy. „Příliš často slýcháváme od talentovaných lidí, že práce v agentuře je kariérní i životní kompromis. Rádi bychom vybudovali takové pracovní prostředí, kde podobných kompromisů už nebude třeba,“ prohlašuje Jan Hlavín.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
