Filtry pro rozšířenou realitu (AR) šestkrát jinak

Podívejte se, jaké kampaně s AR filtry připravuje digitální agentura Fragile pro své klienty.

Rozšířená realita (zkráceně AR) se během několika let stala přirozenou součástí kampaní řady světových značek. Tento marketingový nástroj a zábavní prvek v jednom se stále častěji objevuje i v českém reklamním rybníčku. Instagramy našich klientů nevyjímaje.

Jaké AR filtry a pro koho jsme vytvořili v roce 2021? Podívejte se na naši hitpARádu a načerpejte inspiraci i užitečné tipy.

Duhová Madonna pro Amnesty International

Duhová Madonna pro Amnesty International

Duhová Madonna pro Amnesty International

Duhové svatozáři na podporu polských aktivistek jsme věnovali samostatný článek. Jen pro připomínku, svůj nesouhlas s odsouzením polských žen vyjádřilo prostřednictvím duhové svatozáře na Instagramu během několika dní více než 100.000 uživatelů. Naší iniciativy si všiml i mezinárodní online magazín zaměřený na AR s názvem Lenslist.

  • Specifika filtru: Šlo o projekt se zahraničním přesahem a několika jazykovými mutacemi (česká, polská, anglická).

Zářivý filtr pro značku Neutrogena

Zářivý filtr pro značku Neutrogena

Zářivý filtr pro značku Neutrogena

Další filtr jsme vytvářeli u příležitosti uvedení nové rozjasňující kosmetické řady Bright Boost od značky Neutrogena. Zatímco řada péče o pleť přinese kýžený výsledek po sedmi dnech užívání, náš filtr umožnil uživatelům rozzářit pleť během několika sekund. Mohli si tak vyzkoušet výsledek na vlastní kůži o něco dříve.

Filtr doprovázela série šesti originálních stickerek, které také pocházely z naší dílny. Zároveň se nám podařilo navázat skvělé spolupráce s influencery (jeden z nejlepších obsahů pro nás vytvořila Petra Vančurová alias @petralovelyhair) a docílit tak zajímavého propojení, kdy influencerky propagovaly nejen kosmetickou řadu Bright Boost, ale i samotný filtr.

  • Trvání kampaně: 15. 3. - 6. 5. 2021
  • Počet impresí: 220.000
  • Poměr opens:captures: 5,5:1 (Tato metrika nám ukazuje, kolik uživatelů si AR filtr otevřelo versus kolik ho poté také reálně použilo, tedy udělalo fotku nebo video. Například tento konkrétní poměr u značky Neutrogena znamená, že na jedno použití filtru připadlo v průměru 5,5 otevření.)
  • Specifika filtru: Poprvé jsme vytvořili sérii šesti unikátních stickerek, které jsou stále k dispozici na Instagramu.

Vypečený filtr na grilovací sezónu pro Albert

Vypečený filtr na grilovací sezónu pro Albert

Vypečený filtr na grilovací sezónu pro Albert

Někomu z vás možná dodnes zní v hlavě grilovací hity letní kampaně řetězce Albert. Součástí celé letní komunikace byl i AR filtr pojatý tentokrát jako interaktivní soutěž. Hlavním úkolem soutěžících bylo pomocí pohybů hlavy nachytat do pusy co nejvíce vypečených soust z grilu a vyhnout se ostatním předmětům, které ubíraly skóre.

K propagaci filtru jsme oslovili influencera Milana Peroutku, který si ve hře vedl opravdu dobře. Soutěže, jejichž hlavní výhrou byl zahradní gril, se zúčastnilo 1.000 uživatelů.

  • Trvání kampaně: 1. 7. - 31. 8. 2021
  • Počet impresí: 32.500
  • Poměr opens:captures: 5,2:1

Svěží AR filtr pro Listerine

Svěží AR filtr pro Listerine

Svěží AR filtr pro Listerine

Jak motivovat uživatele, aby si vyplachovali ústa vodou Listerine po dobu nezbytných 30 sekund? Vymyslet pro ně hru, která je po celou dobu zabaví. Tento filtr, o kterém jsme také psali na našem blogu, fungoval na podobném principu jako výše zmiňovaný filtr pro Albert. Hlavním úkolem bylo tedy chytat lahve Listerine, ikonky esenciálních olejů a zdravých zubů. Filtr měl ještě navíc jeden prvek. Hráči si museli dát pozor na nezdravé jídlo, které zubům škodí, a které snižovalo body.

Filtr byl součástí kampaně výzvy Mise 21, která edukovala o správném používání ústní vody. Pro velký úspěch jsme o spolupráci opět požádali Milana Peroutku. Filtr si otevřelo 10.500 hráčů. Ti s nejvyšším skóre získali jako dárek lahve ústní vody Listerine.

  • Trvání kampaně: 1. 5. - 30. 6. 2021
  • Počet impresí: 106.000
  • Poměr opens:captures: 6,3:1

Filtr Prečo nie? pro Zlatého bažanta

Filtr Prečo nie? pro Zlatého bažanta

Filtr Prečo nie? pro Zlatého bažanta

Vymyslet filtr, který vám dá křídla? Prečo nie? Fanouškům českého i slovenského profilu piva Zlatý bažant jsme dali možnost proměnit se v bažanty, trochu se proletět a najít létající balon, který přinesl výhru.

Propagace filtru se i v tomto případě zhostili influenceři a v některých případech neváhali zapojit ani své přátele. Filtr pro Zlatého bažanta měl v porovnání s ostatními optimální poměr otevření (opens) a použití (captures), konkrétně 3,7:1.

  • Trvání kampaně: 1. 9. - 31. 10. 2021
  • Počet impresí: 135.000
  • Poměr opens:captures CZ: 3,4:1
  • Poměr opens:captures SK: 3,7:1
  • Specifika filtru: Zaznamenali jsme nejoptimálnější poměr opens (otevření) a captures (použití) filtru.

Zpátky do školy s filtrem pro Pilot Pen a kiddo hip hopem

Zpátky do školy s filtrem pro Pilot Pen a kiddo hip hopem

Zpátky do školy s filtrem pro Pilot Pen a kiddo hip hopem

Pro letošní back to school kampaň pro klienta Pilot Pen jsme připravili opravdovou pecku. První interaktivní stickerky, které hrají. Archy se samolepkami získal každý v Čechách i na Slovensku, kdo si koupil aspoň dva produkty Pilot Pen ve vybraných kamenných prodejnách. Pomocí QR kódu se pak načetl filtr, který stickerky rozehrál a spustil interaktivní hru. Ten, kdo nasbíral nejvíce per, si zajistil výhru v podobě maxi balení Pilot Pen. Samotné stickerky jsme pustili do oběhu i na Instagram ve formě gifů.

Protože jsme potřebovali oslovit zejména školou povinnou cílovku, zapojili jsme influencery podobného věku a také jsme se poprvé rozhodli propagovat filtr prostřednictvím TikToku. Jen tady se nám podařilo ulovit více než 7 milionů impresí. Na všech sítích dohromady si hru zahrálo do konce více než 25.000 uživatelů. Celkový výsledek kampaně pak dopadl nad očekávání.

  • Trvání kampaně: 19. 8. - 14. 9. 2021
  • Počet impresí (CZ i SK, a to Facebook, Instagram i TikTok): 17.000.000
  • Poměr opens:captures CZ: 5,1:1
  • Poměr opens:captures SK: 5,6:1
  • Specifika filtru: Mezi prvními v Česku jsme v rámci této kampaně vyzkoušeli aukční nákup mediálního prostoru v TikToku. Dosáhli jsme cenově efektivního oslovení naší primární cílové skupiny (druhý stupeň ZŠ + teenageři) s přesahem. Pro TikTok jsme připravili speciální formát videa a další provázání kampaňového konceptu s influencery.

Závěrem

Přestože všechny kampaně už proběhly, některé AR filtry jsou stále funkční a generují tak organicky další imprese. Zaujal vás některý z filtrů? Zkuste si ho najít a bavte se!

Text je placenou propagací agentury Fragile