V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Financial Times mají už milion platících čtenářů

  • ČTK
  • 01. 04. 2019 15:10

Deník Financial Times má k dnešnímu dni milion platících čtenářů. Magickou, rekordní hranici se prestižnímu ekonomickému listu podle jeho sdělení podařilo překonat o rok dřív, než plánoval. Listu rostou od roku 2015, kdy jej převzala japonská mediální skupina Nikkei, také zisk a tržby. Loni se jeho provozní zisk vyšplhal na 25 milionů liber (přes 750 milionů Kč) a provozní tržby stouply na 383 milionů liber.

Financila Times byly jedním z prvních deníků, které zavedly platební bránu. Peníze začal po čtenářích, kteří si jeho články vyhledali na internetu, požadovat v roce 2002. V roce 2011 jej v tomto kroku, jenž změnil komerční model tištěných médií, následoval list The New York Times, připomněla agentura Reuters. Ten v listopadu sdělil, že má víc než tři miliony online předplatitelů a víc než čtyři miliony předplatitelů celkem.

V případě Financial Times tvoří digitální předplatitelé přes tři čtvrtiny abonentů. Tištěná verze na růžovém papíře je stále zisková, uvedla dnes firma.

Čtenáři internetové verze listu se od roku 2007 museli registrovat. Když za měsíc přečetli jistý počet článků a chtěli jich víc, byli požádáni o platbu. Od roku 2015 pak deník zavedl model, kdy čtenář za měsíční poplatek získá přístup k většině obsahu.