Internetový magazín Finmag.cz vydavatelství Next Page Media se od základu mění. Ze společenského a později společensko-ekonomického média se nyní transformuje v portál zaměřený na podnikatele, malé a střední firmy a živnostníky. Pro ně na webu zároveň přibyla řada servisních nástrojů: grátis nahlížení do rejstříku ekonomických subjektů, který kombinuje aktuální veřejně dostupné informace z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku či registru DPH, nebo průběžně aktualizované kalkulačky zaměřené na osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) a podnikatele obecně, umožňující spočítat si výši paušální daně, nemocenského pojištění či daň z příjmů.
Změnou prošel i tištěný magazín Finmag, který pod novou šéfredaktorkou Irenou Jirků v létě prodělal komplexní redesign a stal se rozšířenou verzí víc servisně pojatého webu. Dvouměsíčník na víc než 150 stranách přináší rozhovory, analýzy a vhled do malého i velkého byznysu. Součástí online i tištěné verze magazínu zůstávají témata financí a investic.
Změnu zacílení titulu předznamenal projekt Podnikavé Česko, který už téměř rok přináší příběhy malých a středních podniků i mimo velká města. „Finmagu dlouho chyběla jasně definovaná cílová skupina, pro níž by obsah na webu vznikal. Úspěch Podnikavého Česka nám ukázal, že dokážeme podnikatele zaujmout. A na tom jsme se rozhodli stavět. Pro podnikatele chceme být nejen inspirací, ale hlavně oporou v době, která na ně klade čím dál větší nároky,“ uvádí šéf Next Page Media Martin Vlnas.
Už před redesignem Finmag.cz vykazoval výrazně vyšší afinitu v segmentu podnikatelů. V tom chce ještě posílit. „Naším cílem není nic menšího než pomoci změnit české podnikatelské prostředí k lepšímu,“ říká šéfredaktor Finmag.cz Michal Hron. Podle něj podnikatelé a živnostníci „mnohdy musí čelit až absurdním překážkám, které jim do cesty klade především stát“.
Finmag.cz vznikl v roce 2007 pod vedením Jana Majera. Dalšími šéfredaktory byli Světlana Rysková, Ivan Adamovič, Martin Vlnas, Michal Kašpárek a Ondřej Tůma. Od loňska web pod vedením bývalého editora týdeníku Euro Michala Hrona ohlásil příklon k ekonomickým tématům podávaným zábavnou a populární formou. Průměrná návštěvnost Finmagu se pohybuje okolo 200.000 uživatelů měsíčně.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
