Finmag s novým šéfem hlásí příklon k byznysu

Novým šéfredaktorem dvouměsíčníku Finmag je Ondřej Tůma, web vede Michal Hron.

Dvouměsíčník Finmag vychází od čísla 36 v nové úpravě

Dvouměsíčník Finmag vychází od čísla 36 v nové úpravě

Dvouměsíčník Finmag vydavatelství Partners Media, který si v březnu připomene šest let fungování, se v nové úpravě od grafika Vojtěcha Wagnera a s novým claimem Časopis, který vás připraví na budoucnost ve větší míře vrací k byznysovým tématům. „Vzroste počet článků, které se budou věnovat zajímavým podnikatelským záměrům, startupům, technologiím, internetu a vizionářům nejen v těchto oblastech. Stále ovšem platí, že chceme psát o penězích jinak. Děláme časopis pro lidi, kterým k životu nestačí jen plácání po zádech a statusové symboly, ale taky kontext,“ komentuje změny Ondřej Tůma, od února nový šéfredaktor časopisu i jeho webu Finmag.cz.

Ondřej Tůma

Ondřej Tůma se narodil v roce 1985. Vystudoval žurnalistiku na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Studoval také na Fakultě humanitních studií v Praze a na Goethe-Universität ve Frankfurtu nad Mohanem. Má za sebou stáže v Českém rozhlasu a Lidových novinách. Vedl cestovatelský server Tripzone.cz. Od roku 2010 pracuje pro finanční portál Peníze.cz, od března 2015 působí jako šéfredaktor časopisu Finmag, od února 2021 vede i web Finmag.cz. Foto: Partners Media

Michala Kašpárka střídá na pozici editora tištěného vydání Gabriel Pleska, editorem webu je nově Michal Hron, který přišel z týdeníku Euro. Kašpárek opouští pozici šéfredaktora webu a editora časopisu a dál má s Finmagem spolupracovat jen jako externí autor. Novými spolupracovníky jsou publicista a bývalý šéf Českého rozhlasu Vltava Petr Fischer, ekonom Dominik Stroukal či motoristický novinář Vojtěch Dobeš. I web Finmagu čeká v následujících měsících redesign, aby se graficky sjednotil s časopisem.

Dvouměsíční periodicita tištěného Finmagu se nemění, přibýt ale mají speciální vydání. Náklad časopisu zůstává na deseti tisících výtiscích. „Jsme přesvědčení, že vymírání printu se nebude týkat kvalitních magazínů. Naopak na trhu vidíme prostor pro další růst. Chceme být důkazem, že se i o byznysu a ekonomice dá psát čtivě a zábavně,“ dodává Martin Vlnas, ředitel Partners Media, „zároveň se budeme mnohem intenzivněji než dosud věnovat propojení časopisu s webem a v plánu je také hlubší integrace obsahu Finmagu do webu Peníze.cz.“ Web měsíčně navštíví dva miliony uživatelů.