Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Firmy oslovují bezmála polovinu českých blogů

České blogy se profesionalizují, firmy jim nabízejí výrobky a zvou je na své akce.

Bloggerský Fame Team v kampani Coca-Coly

Bloggerský Fame Team v kampani Coca-Coly. Ilustrační foto

Aktivita firem vůči české blogosféře vzrostla meziročně o třetinu, firmy oslovují bezmála polovinu aktivních blogů. Vyplývá to z výsledků dalšího ročníku průzkumu Blogbarometr 2015 agentury Donath Business & Media (DBM). Firmy dnes oslovují 45,2 % aktivních blogů. Jejich tvůrce kontaktují nejčastěji s nabídkou ke spolupráci (85,1 %), dále jim poskytují vzorky a produkty (78,2 %) nebo jim zasílají pozvánky na akce (63,2 %) či rovnou na speciální akce pro blogery (63,8 %). 

„Firmy letos oslovují renomované blogerky a blogery v rámci svých marketingových a PR kampaní mnohem častěji,“ tvrdí výkonný ředitel agentury DBM Tomáš Jelínek. Oproti loňskému roku vzrostl o více než dvě pětiny počet respondentů, kterým blogování přináší mírné finanční a jiné benefity (39,7 %). Podle Jelínka ale na skutečně podstatné příjmy dosáhne jen několik procent členů aktivní blogosféry. Převažují mezi nimi blogy s více než 10.000 unikátních návštěvníků měsíčně v oborech móda a kosmetika.

Česká blogosféra ve výzkumu Blogbarometr 2015

Česká blogosféra ve výzkumu Blogbarometr 2015

Nadále přitom platí, že oproti blogujícím mužům výrazně převažují blogerky (18,4 % ku 81,6 %), přičemž se nejčastěji věnují právě tématům, jako je krása, kosmetika, móda, zdravý životní styl a cestování. Čeští muži se naopak orientují hlavně na politiku, techniku a technologie. Zajímavý je také výrazný věkový rozdíl mezi blogujícími ženami i muži. Průměrný věk blogerů je přibližně o 15 let vyšší než u jejich kolegyň.

Česká blogosféra ve výzkumu Blogbarometr 2015

Česká blogosféra ve výzkumu Blogbarometr 2015

„Zaznamenali jsme větší profesionalizaci blogů. Oproti loňsku například využívají blogeři pro jejich propagaci mnohem víc sociální sítě,“  říká Ivan Tomek z poradenské agentury MR. Think (Market Research Think), který spolupracoval na výzkumu. 

Nejoblíbenější sociální sítí českých blogerů a blogerek je Facebook, jehož používání meziročně vzrostlo o čtvrtinu (pracuje s ním 71,8 % blogerů). Přiblížilo se tak evropskému průměru:  Podle výzkumu Iprex Blogbarometer 2014 využívá v Evropě Facebook 73,9 % blogerů. Stejně tak dosáhlo na loňskou evropskou hodnotu (47,1 %) i české využívání Instagramu (49,7 %), které vzrostlo dvojnásobně. O třetí příčku v oblibě se u domácích blogerek a blogerů dělí Twitter (21,8 %), YouTube (19,3 %) a Pinterest (16,8 %).

Blogbarometer je on-line šetření mezi blogery v Česku realizované v rámci stejnojmenného mezinárodního projektu globální sítě komunikačních agentur Iprex. Do letošního červnového průzkumu se v Česku zapojilo celkem 482 respondentů z řad českých blogerů a blogerek, kteří zodpovídali jednak dotazy vycházející z mezinárodních témat Iprexu, jednak otázky, které navazovaly na loňské šetření v rámci Česka. Průzkum mezi českými blogery každoročně provádí agentura DBM ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think.