Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Firmy v říjnu proinzerovaly 6,2 miliardy, ODS předstihla T-Mobile i Vodafone

Nejvíc peněz vynaložil Procter & Gamble, nejvíc inzerátů zveřejnil Unilever ČR. Přes půl miliardy daly do své prezentace v médiích výrobci parfémů a toaletních přípravků, nejvíckrát ale útočily banky a spořitelny.

Celkem 418,5 tisíce inzerátů útočilo letos v říjnu na tuzemské konzumenty médií. Do své propagace v tisku, televizi, v rádiu, na internetu a na billboardech vynaložily inzerující společnosti celkem 6,2 miliardy korun. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic, prováděného společností Admosphere.

Ač mezi největšími inzerenty nacházíme v předvánočním období známé výrobce drogistického zboží a potravin, v říjnu zároveň doznívala politická kampaň před komunálními a senátními volbami, což na páté místo vyneslo ODS. Ta se svými 105 miliony předčila v investicích i obvykle masivně inzerující mobilní operátory T-Mobile a Vodafone, O2 se do top 10 ani nedostala. Hlavní nápor tohoto tria očekáváme v listopadu.

Největším inzerentem co do množství peněz byl drogistický Procter & Gamble (167,1 milionu korun), nejvíc inzerátů zveřejnil Unilever ČR (přes 9 a půl tisíc).

Přes půl miliardy korun (500,5 milionu) vynaložily na svou komerční prezentaci v médiích výrobci parfémů a toaletních přípravků, největším množstvím inzerátů (přes 28 tisíc) se prezentovaly banky a spořitelny.

Top 10 inzerentů, říjen 2010 (bez vlastní inzerce)
zadavatel investice (v mil. Kč) počet inzerátů
Procter & Gamble Czech Republic 167,1 6513
HENKEL ČR 164,5 6758
Lidl Česká republika 111,5 2703
UNILEVER ČR 111,4 9551
Občanská demokratická strana 105,0 6458
T-Mobile Czech Republic 92,9 4428
L’oréal Česká republika 88,8 1606
WALMARK 88,7 3901
Vodafone Czech Republic 87,4 8392
Ferrero Česká 79,6 1382
Zdroj: Admosphere s. r. o. (zdroj monitoringu internetu: SPIR-Mediaresearch, a.s.; ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch, a.s.)
Top 10 produktových kategorií, říjen 2010 (bez vlastní inzerce)
kategorie investice (v mil. Kč) počet inzerátů
Parfémy a toaletní přípravky 500,5 18808
Bankovní a spořitelní služby 455,3 28491
Osobní automobily 429,0 19001
Politické strany a organizace 260,7 16796
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 234,4 7808
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky 203,7 11851
Kakao, čokoláda a cukrovinky 180,1 3248
Detergenty, čisticí a lešticí prostředky 176,6 6239
Léky 160,9 11144
Pojištění majetku 164,6 9716
Zdroj: Admosphere s. r. o. (zdroj monitoringu internetu: SPIR-Mediaresearch, a.s.; ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch, a.s.)

AdmosphereMonitoring Admosphere počítá inzeráty v tisku, v televizi, v rozhlasu, na internetu a na venkovních nosičích. Vychází z ceníkových cen, do nichž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečně proinzerovaných peněz tak může být méně.