V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Flema Media Awards 2020: Grand Prix pro Oliver a Getlike za „plačící“ sochu pro Post Bellum

Soutěž nejlepších mediálních kampaní a kreativního využití médií v Česku i na Slovensku vyhlásila vítěze 15. ročníku. Za nejodvážnější počin bylo oceněno Symbio s HBO Europe.

"Plačící" socha z druhé světové války v obci Ostrý Grúň

„Plačící“ socha z druhé světové války v obci Ostrý Grúň

Grand Prix za absolutně nejlíp hodnocenou vítěznou kampaň si z letošních Flema Media Awards odnáší slovenské agentury Oliver Agency a Getlike, za kampaň #OciPrePlac pro sdružení Post Bellum, která s minimálním rozpočtem dokázala nestandardním způsobem upozornit na téma extrémismu na Slovensku, když „rozplakala“ sochu z druhé světové války v obci Ostrý Grúň. Další ceny si odnesly české agentury Symbio, WeDigital, PHD, slovenské Digiline, Wavemaker a také Triad Advertising. Vítěze z 21 kampaní nominovaných na shortlist vybrala třicetičlenná odborná porota na svém online setkání 14. října. Vyhlášení proběhlo formou schůzky přes internet ve čtvrtek 26. listopadu.

„V letošním roce si ještě více než v jiných letech vážíme každé přihlášky do soutěže, každého porotce, který hodnocení kampaní věnuje svůj čas. Nápady a inovativní přístup tvoří přidanou hodnotu mediálního plánování a jsme rádi, že ji díky Flema Media Awards můžeme zprostředkovat odborné marketingové veřejnosti,“ uvedla k shortlistu Petra Vejdělková, projektová manažerka společnosti Flemedia, která ceny pořádá.

Letos se Flema Media Awards vyhlašovaly popatnácté. Vítězové byli vyhlášeni ve třech kategoriích podle mediatypu (Nejlepší využití televize, Nejlepší využití rádia, Nejlepší využití digitálních médií), ve dvou průřezových (Nejlepší velká kampaň, Nejlepší malá kampaň), ve čtyřech kategoriích Media & Insight (za nejlepší využití dat, engagementu, influencera a real-time marketingu) a v jedné speciální kategorii Nejodvážnější počin. Ten získala kampaň s falešným prezidentem Zemanem od Symbia pro HBO Europe, oceněná ten den také Grand Prix z ADC Czech Creative Awards, předtím Grand Prix na IMC Czech Awards, v září 1. místem kategorii Užití technologií a inovací letošního Zlatého středníku a předtím v létě Zlatým perem za nejlepší copywriting.

Zároveň letos Flema vyhlásila speciální ocenění Inovativní autor, které získala česká pobočka agentury PHD. Ocenění Inovativní zadavatel obdržela za své kampaně Škoda Auto.

Vítězové Flema Media Awards 2020

název kampaně autor zadavatel země
Nejlepší využití digitálních médií
Spánkoví hrdinové Triad Advertising Ikea Česká republika CZ-SK
Nejlepší využití televize
Horská záchranná služba Wavemaker Slovakia Slovak Telekom SK
Nejlepší využití rádia
1000 způsobů, jak představit novou Octavii PHD Škoda Auto CZ
Nejlepší využití influencera
Pilsner Urquell: Jak si vychovat své vlastní influencery WeDigital Plzeňský Prazdroj CZ
Nejlepší využití engagementu
Nová Octavia pod vaším palcem PHD Škoda Auto CZ
Nejlepší využití dat
Testovacie jazdy Kia a Inres Smart Digiline Kia Slovensko SK
Nejlepší využití real-time marketingu
1000 způsobů, jak představit novou Octavii PHD Škoda Auto CZ
Nejlepší malá kampaň
#OciPrePlac Oliver / Getlike Post Bellum SK
Nejlepší velká kampaň
Gambrinus: Pet stop Triad Advertising Plzeňský Prazdroj CZ
Nejodvážnější počin
Projev, který se nikdy nestal Symbio HBO Europe CZ
Grand Prix
#OciPrePlac Oliver / Getlike Post Bellum SK
Inovativní autor
PHD
Inovativní zadavatel
Škoda Auto