Prodejce limitovaných tenisek Footshop, který většinově vlastní a řídí Peter Hajduček, uskutečnil svou první akvizici. Kupuje svou největší konkurencí, obchod s teniskami Queens, který před 17 lety založila a vlastnila Lenka Ondruchová. Na poli streetwearu tak vzniká hráč s tržbami přes miliardu korun. Obě značky mají dál fungovat samostatně a oslovovat vlastní cílovou skupinu. K uskutečnění akvizice, jejíž příprava trvala půl roku, pomohly Footshopu peníze od soukromých investorů, firma přes platformu Crowdberry loni získala 3 miliony eur (asi 77 milionů Kč).
„Každý brand bude mít vlastní identitu, strategii a zákazníka. Neplánujeme prosazovat Footshop, ale těžit ze silných stránek obou firem. Queens může expandovat do zahraničí po vzoru Footshopu, ten se naopak zaměří na prodej prémiového oblečení,” přiblížil Peter Hajduček. „Osobně se těším po 17 intenzivních letech na čas s rodinou na horách a pouštím své skoro dospělé Queens baby do světa,“ prohlásila Lenka Ondruchová.

Značku Queens založila a 17 let rozvíjela Lenka Ondruchová
Podíl 12 % vlastní ve Footshopu investiční skupina Enern. „Nová energie přináší Footshopu potenciál oslovit nové zákazníky a potvrdit tak pozici lídra na klíčových trzích Evropy,” uvedl Tomáš Pačinda z Enernu. „Kombinací zkušeností obou týmů a rozšířením zaměření Footshopu vzniká potenciál pro celou Evropu,“ doplnil Daniel Gašpar, partner Crowdberry.
Footshop nyní působí na 18 trzích prostřednictvím e-shopu, kamenné prodejny má ve čtyřech zemích, fungují v Praze, Bratislavě, Budapešti a Bukurešti. Do skupiny Footshop kromě Queens patří i technologický startup FlexDog, který by měl sloužit na vyhledávání nejzajímavějších kusů tenisek.

Footshop má kamenné prodejny ve čtyřech zemích, na Slovensku je v Bratislavě

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
