Česká verze časopisu Forbes spustila nový design svého webu Forbes.cz. Obsahuje nové funkce a hlavně běží na novém kódu. Tuzemská verze webu prochází největší změnou od svého vzniku, uvedlo vydavatelství MediaRey Erika Conrada a Petra Barecze, který kromě českého Forbesu stojí také za mutace pro Slovensko a Maďarsko. I na těchto trzích se tamější online verze Forbesu nyní představily v novém.
„Jakkoliv je patrná změna designu, jde primárně o facelift naší homepage, která vzhledem k množství obsahu nevyhovovala naším potřebám. Hlavní změny se nicméně odehrály na backendu. Vyvázli jsme ze spárů starého kódu, který naše digitální možnosti značně limitoval,“ popisuje chief product officer českého Forbesu Andrea Steiner.
Původní web spouštěl český Forbes v roce 2014, spolupracoval na něm s Davidem Švejdou a Jakubem Goldmannem a společností User Tech (nyní U+). Švejda a Goldmann se pět let nato podíleli i na dosavadní verzi webu. „Na novém designu jsme spolupracovali s Goodrequest a studiem Švejda-Goldmann, jejich základní grafickou linku jsme neopustili,“ upřesnila pro Médiář šéfka vydavatelství Forbesu Barbora Kročková. „Na kódu spolupracoval interní a externí tým vývojářů,“ doplnila.
„Forbes.cz začal před pár měsíci využívat vlastní řešení umělé inteligence na doporučování dalšího obsahu, přičemž umělou inteligenci bude do svého fungování na novém kódu dál implementovat. Půjde například o vylepšený editorský nástroj pro redaktory, s nímž už pracuje mateřská americká verze,“ uvádí dále MediaRey.
„Na podzim zároveň představíme hned dva nové projekty, které jsou online-first, to znamená, že většina doprovodného obsahu bude dostupná na našich digitálních kanálech, nikoliv v tištěném vydání,“ avizuje šéfredaktor Forbes.cz Zdravko Krstanov. „Jednotný technologický základ umožní efektivnější a flexibilní spolupráci. Otevřeme tak i nové obchodní možnosti mezi všemi třemi zeměmi,“ dodává Kročková.
V rámci zóny pro předplatitele nazvané Premium připravuje Forbes nový podcast Closer s tuzemskými byznysmeny (existujícími podcasty jsou Byznys, Funny Money či Trojka s Petrem Šimůnkem), nabídne v něm také vstupy na své konference a další výhody.
Forbes.cz podle měření NetMonitor navštěvuje kolem milionu lidí měsíčně. MediaRey uvádí, že aktuální počet předplatitelů se blíží k 10.000, přičemž polovina z toho má přístup a konzumuje obsah v digitální formě.