Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Forbes spojil redakci tisku a onlinu, jde do NetMonitoru

Forbesu kývli Josef Kolina, Anna Beránková, Bibiana Beňová, Robert Sattler a Filip Saiver.

Petr Šimůnek. Foto: Jiří Turek

Spojenou redakci tisku a online vede šéfredaktor Petr Šimůnek. Foto: Jiří Turek

Česká redakce časopisu Forbes po letních personálních změnách nově pracuje jako jeden tým, který připravuje obsah tištěných magazínů i webu. „Přizpůsobujeme naší nabídku každé formě zvlášť, až na výjimky nepřetiskujeme printový obsah na digitálních platformách,” říká šéfredaktor a spoluvydavatel českého Forbesu Petr Šimůnek. Součástí obou platforem - printové i digitální - přitom jsou žebříčky nejbohatších lidí, žebříčky nejtalentovanějších lidí pod 30 let či nejvlivnějších žen Česka a největších rodinných firem.

Vydavatelství MediaRey, patřící do skupiny Barecz & Conrad Media, která vydává Forbes kromě Česka také na Slovensku a v Maďarsku, letos v létě zredukovalo svou internetovou redakci, v posledních měsících nicméně svůj redakční a taky obchodní tým posílilo. Jako redaktoři přišli Josef Kolina, Anna Beránková, Bibiana Beňová a Robert Sattler, v lednu se přidá Filip Saiver. Obchod posílily Silvia Sedláková a Veronika Králová. Časopis i web řídí Petr Šimůnek, svého zástupce pro digitální obsah momentálně hledá. Celkově pro MediaRey pracuje 40 lidí.

„Razantní a radikální změny, které jsme začali uskutečňovat na konci května tohoto roku, se ukázaly jako správné. Za krátký čas jsme dokázali návštěvnost Forbes.cz víc než zdvojnásobit, a to bez dodatečných investic do marketingu,“ uvedl Erik Conrad, spolumajitel vydavatelství MediaRey. Web Forbesu zaznamenal podle vstupního měření NetMonitoru téměř 712.000 unikátních uživatelů a téměř 3 miliony zhlédnutých stránek.

„Dál pokračujeme ve zlepšování našeho digitálního produktu po uživatelské i čtenářské stránce, zároveň budeme pokračovat v personálním posilování našich týmů podle aktuálních potřeb vydavatelství,“ doplnil Conrad.

Cílem tuzemského Forbesu zůstává být nejnavštěvovanějším webem o byznysu, stejně jako je mezi tištěnými časopisy nejčtenějším titulem, se 136.000 čtenářů podle aktuálních čísel měření Media Projekt. V sekci Ekonomika, finance, právo v NetMonitoru byly za říjen nejnavštěvovanější Kurzy.cz (2 miliony uživatelů), před aktuální čísla Forbesu předčily také Euro.cz (1,7 milionu), E15.cz (1,5 milionu) či Finance.cz a Podnikatel.cz (oba 1 milion uživatelů).

Oficiálně měřenou návštěvnost chce Forbes přetvořit ve vyšší příjmy z reklamy. Chystá proto nové reklamní formáty a také speciální projekty, třeba kompletní mapu Pařížské ulice, zaměřenou na současnou nabídku luxusních obchodů v této pražské ulici i na její historii, současnost a budoucnost. Směrem k inzerentům hodlá argumentovat tím, že podle NetMonitoru je nejpočetnejší skupina jeho čtenářů na webu ta čistým příjmem domácnosti přes 50.000 Kč a že se rekrutuje z nejvyšších sociodemografických skupin A a B.