Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

Ford: Zlatý ručičky s Přemkem Podlahou

Spoty natolik zaujaly uznávanou ikonu českého kutilství Přemka Podlahu, že se průvodce Receptářů stal oficiálním patronem celého hnutí.

Tým složený z pracovníků tří agentur pracujících pro české zastoupení společnosti Ford (Wunderman, Ogilvy a Mindshare) uspěl v rámci mezinárodní soutěže Ford of Europe o nejlepší kampaň podporující uvedení nového Fordu Focus. Tým přišel s netradiční kampaní Zlatý ručičky, která propojuje TV spoty s online komunikací na sociálních sítích a videoklipy s virálním potenciálem. Tento nápad zajistil českému Fordu skvělé třetí místo mezi konkurenty z celé Evropy.

Nový Focus přináší poprvé mezi vozy nižší střední třídy řadu nejmodernějších bezpečnostních a komfortních technologií, usnadňujících jízdu řidiči i posádce. Tyto inteligentní systémy byly přitom dosud doménou pouze vozů vyšších tříd. Hlavní myšlenka kampaně vychází ze skutečnosti, že v českém prostředí je tradične populární domácí kutilství, díky kterému si řada motoristů nedostupnou „vychytávku“ zhotoví svépomocí doma, doslova na koleně. Kontrast mezi podomácku vytvořeným zařízením a skutečným sofistikovaným systémem v novém Fordu tak u spotřebitelů zesiluje vnímání jeho výhod.

Zlatý ručičky

Kampaň, která stále ještě probíhá, byla zahájena spuštěním webových stránek www.zlatyrucicky.cz provozovaných sdružením OSLA (Občanský spolek za lepší automobily), na nichž si tito nadšenci „vyměňují“ nápady na vylepšení aut. Tato komunikace byla provázána s Facebookem a připojena k brand kanálu na YouTube, na který byly postupně zavěšovány spoty s natočenými realizacemi amatérských úprav.

Ty natolik zaujaly uznávanou ikonu českého kutilství, Přemka Podlahu, že se tento průvodce slavných Receptářů stal oficiálním patronem celého hnutí. Podlaha také se členy OSLA natočil několik reportáží přibližujících jednotlivá amatérská technická řešení a přitom kopírujících všem známý formát někdejších Receptářů nejen na neděli.

Zlatý ručičky: Přemek Podlaha

Zlatý ručičky: Přemek Podlaha

Obrovská sledovanost kampaně přesahuje lokální hranice; přístupy k videím jsou registrovány i z mimoevropských částí světa, čímž se naplňuje jedna z hlavních charakteristik prezentovaného vozu – globální auto, které splňuje lokální požadavky zákazníků. Evropská centrála Fordu hodnotí dosavadní průběh kampaně velmi příznivě.

Jejím pokračováním bude atraktivní soutěž o nový Ford Focus vybavený vybranými novými technologiemi, která proběhne na Facebooku od 18. dubna do 31. května 2011.

Za kampaní stojí kreativní tým agentury Wunderman.