Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Blahoslav Fořt z Mafry obchodním ředitelem Tablet Media

Vydavatelství Tablet Media bude svůj obsah dávat dál zdarma, spoléhá na příjmy z inzerce.

Speciály týdeníku Dotyk

Týdeník Dotyk loni produkoval i tematické speciály, takové mohou vázat inzertní peníze

Vydavatelství Tablet Media Michala Klímy se po roce fungování rozhodlo obsadit pozici obchodního ředitele, nastupuje do ní Blahoslav Fořt, donedávna obchodní ředitel mediální skupiny Mafra Andreje Babiše. V rozhovoru s ČTK to řekla šéfredaktorka týdeníku Dotyk Eva Hanáková.

Manažer se zkušeností zástupce ředitele pro velké klienty v Mafře (tam dělal od února 2011 do března 2014) a šéfa inzerce v Economii (pracoval pro ni od října 2003 do ledna 2011) převezme vedení obchodního týmu vydavatelství. To má celkem 12 zaměstnanců.

Tabletový Dotyk je ke stažení zdarma a na tom se nemá nic měnit. Tablet Media v současnosti žádnou metodu placení za obsah nepřipravuje, spoléhá na příjmy z inzerce. „Zájem ze strany inzerentů začíná narůstat,“ tvrdí šéfredaktorka Hanáková. Podle ní se objevují zadavatelé z odvětví automobilek, energetiky, telekomunikací a bank. „Proto věřím tomu, že letošní rok bude průlomový,“ dodala.

„Celkově stažených čteček máme přes 50.000. Týdenní čtenost se blíží ke 12.000,“ zveřejnila nejnovější statistiky, přičemž ještě na začátku roku to podle vydavatelství bylo kolem 10.000. Současně narostla i měsíční čtenost, která se zvedla na 47.000 přečtení proti v lednu zveřejněným 30.000.

Paralelní zpravodajský web, kde by se tyto aktuality mohly objevovat, odmítá kvůli nákladnosti takového projektu, silné konkurenci v tomto prostoru, ale i samotnému zaměření týdeníku, který má být jakýmsi filtrem veřejně dostupných informací, „z nichž devadesát procent je úplný balast“.