Jak školačkám prodat sešity v létě? Na Instagramu

Instagramopis, Krasopsaní, Beautylogie, DIY výtvarka. Agentura Fragile v případové studii popisuje, jak na populární sociální síti “letní školou” účinně zpropagovala sešity Oxford.

Po zákazce na vytvoření brandovou identitu školních sešitů Oxford a rozvinout její digitální komunikaci dostala agentura Fragile od klienta, firmy Václav Čížek, za úkol tuto komunikaci rozvinout o aktivační kampaň.

Cílem kampaně přitom bylo zvýšit povědomí o značce Oxford u školaček a mladších studentek, a to v období těsně před nákupem školních pomůcek. To znamená v létě. Proto agentura musela najít způsob, jak školní téma komunikovat poutavě a kontinuálně, pracovat s publikem, tak, aby mělo důvod se k nám vracet. “Potřebovali jsme oslovit mladé publikum školní tématikou takovým způsobem, aby v nich nevzbuzovalo nudu školní lavice a propojit tak sešity Oxford s navrženou identitou cool pomůcek pro studenty, což bylo v hlavním komunikačním období, tedy v létě, velká výzva,” uvádí tým kreativního ředitele Daniela Semana.

Z hloubkových rozhovorů s cílovou skupinou jasně vyplynulo, které médium o prázdninách otevírají častěji než školní sešity a co na něm chtějí sledovat. Je to sociální síť Instagram. A žáci chtějí vědět, jak na něm být úspěšní tak, jako jejich hvězdy – influenceři. Celá kampaň tedy proběhla na Instagramu, ze kterého Fragile vytvořila školní třídu, ve které bude cílová skupina žáků studovat předměty, které rezonují jejich životem v lavicích i mimo nich.

Ukázka vizuální komunikace na Instagramu

Ukázka vizuální komunikace na Instagramu

Do rozvrhu tématické School of Cool kreativci zařadili čtyři cool předměty: Instagramopis, Krasopsaní, Beautylogii a DIY výtvarku. Mechanika byla jednoduchá. Přihláška do “studia” byl follow účtu @sesity_oxford a účast v soutěžních kolech, které postupně na účtu probíhaly, byl komentář se správnou odpovědí na zadaný “domácí úkol”, který postupně vyhlašovali influenceři.

Ukázka vizuální komunikace na Instagramu

Ukázka vizuální komunikace na Instagramu

Právě influenceři byli pověřeni pozicí “vyučujících” daných předmětů a postupně předávali žactvu znalosti, jak zářit na Instagramu, jak krasopsát nebo jak na beautylogii. Odstartovali seriál zmíněných soutěží v podobě domácích úkolů. Hrálo se o sešity Oxford s vlastnoručními podpisy influencerů, kteří daný “předmět” vedli, stickerky na sešity navržené influencerem a také fotoaparáty Instax.

Jak vypadala další podpora kampaně? Po celou dobu “výuky” ve School of Cool se na Instagramu pracovalo se Stories. V těch se konkrétně ukazovaly ankety s tipovačkou, kdo bude příští vyučující a koho by si sledující přáli, nápovědy a záběry z podepisování sešitů Oxford i samotní “vyučující” influenceři a jejich naučná videa, která se jako učební látka ukládala do Výběrů (Highlights). Výhercům se kromě výhry posílal i dopis s motivací, aby se o radost podělili na Instastories. Odezva byla 100%, což představovalo další organický dosah.

Výsledky kampaně? “Celkově jsme s influencery vytvořili čtyři řádná soutěžní kola a jedno bonusové. Kampaň navíc byla záměrně rozdělena do několika soutěžních kol, aby agentura mohla s publikem pracovat a motivovat je se vracet na profil. To se povedlo. Průměrně jsme získali na jedno kolo 4.560 soutěžících a dohromady celkem 22.798 soutěžních komentářů. Na účtu @sesity_oxford i díky influencerům přibylo 10.400 nových followers. Vhodně jsme propojili školní život s tématikou, která cílovou skupinu zajímá. Každá školačka chce totiž být v Instagramopisu, Krasopsaní, Beautylogii i DIY výtvarce premiantka. Sklady nestíhají sešity Oxford prodávat a my máme aktivní komunitu, se kterou budeme dál pracovat.”

School of Cool

  • Klient: Václav Čížek
  • Značka: Oxford
  • Nasazení: červenec – září 2018
  • Mediamix: online, PR články a soutěže
  • Kreativní a mediální agentura: Fragile
  • Kreativní ředitel: Daniel Seman
  • Account director: Jiří Hejl
  • Account Manager: Eliška Kmochová
  • Copywriter: Klára Stehlíková
  • Influencer & Social Specialist: Anna Kaplanová
  • Microsite: www.schoolofcool.cz
  • Instagram: www.instagram.com/sesity_oxford/