On-line marketingová společnost Ataxo, vlastněná privátním nizozemským investičním fondem Garvest, koupila svého největšího konkurenta na českém a slovenském trhu, pražskou H1.cz. „Vzniká tak jasný lídr na trhu on-line marketingu pro Českou a Slovenskou republiku,“ prohlásily dnes obě firmy na tiskové konferenci v Praze. Svůj aktuální tržní podíl odhadnout nedokázaly.
„Celým smyslem toho je růst. Nekoupili jsme lidi v H1, abychom je hned propustili,“ uvedl šéf Ataxa pro ČR a Slovensko Mark Martin. Letošní obrat očekává posílená společnost kolem 250 milionů korun. V loňském „absolutně rekordním“ roce H1 utržila údajně řádově desítky milionů, Ataxo tento dotaz Médiáře nechal bez konkrétní odpovědi.
Jak v následné diskusi Mark Martin podotkl, zvýšit obrat se letos Ataxu může podařit díky růstu celého trhu, nikoli ukusováním z podílu někoho jiného. A tím, že s větším týmem bude firma schopna obsloužit i poptávané zakázky, které vinou neadekvátních kapacit dosud oddělených týmů ležely ladem.
Ataxo přitom zachová na trhu vedle sebe obě značky. „Častokrát jsme se společně škorpili, ale posléze jsme zjistili, že každý vykrýváme opačný pól trhu,“ pověděl ředitel H1.cz David Špinar. „Nám chyběla nám expertíza v obchodních aktivitách a v back office procesech,“ přiblížil důvody spojení.
Naopak pro Ataxo je novou výhodou kvalitní tým H1. Nákupem Ataxo získává dohromady 45 zaměstnanců v Česku a na Slovensku. Tím počet svých lidí pracujících v obou zemích zvyšuje na 150. „Všichni kromě Marka Prokopa působí v manažerské struktuře Ataxa,“ podotkl šéf H1.
Jak praví oficiální sdělení, David Špinar zůstane nadále ředitelem společnosti H1.cz, postupně ale převezme nové funkce v rámci Ataxo Group. „V dlouhodobém horizontu bude H1.cz sloužit jako poskytovatel služeb nejvyšší kvality pro nejnáročnější klienty na trhu, zatímco Ataxo bude dále posilovat svou dominantní pozici v sektoru malých a středních firem,“ uvádějí firmy.
Dosavadními podílníky H1.cz byli kromě Špinara Marek Prokop, Michal Krutiš (všichni tři po 22,5 %) a Václav Štrupl (32,5 %, nedávno získal zpět podíl bývalého partnera „há jedničky“, švýcarské Centralway). Podle slov Špinara byli vyplaceni v závislosti na obchodním podílu.
Podle Špinara stála u zrodu plánu na fúzi šéfka českého Googlu: „První myšlenku ve smyslu ‚proč vy dvě firmy se nespojíte‘ vyslovila Táňa le Moigne, na jedné party před rokem a něco.“

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty

Za Alzu bude mluvit Eliška Čeřovská, spoluzakládala CNN Prima News
