Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Americká kampaň k 30. výročí sametové revoluce míří hlavně na lidi mimo Prahu

Velvyslanectví USA připomene Česku, co se tu za tři dekády demokracie změnilo k lepšímu.

  • 31. 10. 2019 18:00
Nietflix

"Dnes dodávají streamovací služby zábavu a seriály na míru tomu, co máte rádi. Před 30 lety to bylo na míru tomu, co mělo rádo vedení komunistické strany," uvádí ambasáda USA v kampani

Možnost volby – 30 let svobody
Kreativní agentury
Mediální agentura
PR agentura
Produkční agentura
Značka
USA
Klient
USA
Nasazení
28. 10. 2019 - 31. 12. 2019
Obor
Mediamix
Obsahová strategie
Obsahová strategie
Obsahová strategie
Fotografie

Velvyslanectví USA v Česku se připojuje k oslavám 30. výročí zdejší sametové revoluce. Kampaní Možnost volby Čechům gratuluje ke třem dekádám demokracie. Na internetu i v podobě putovní instalace v nákupních centrech prezentuje silné příběhy Čechů, kteří se díky pádu komunismu realizují a pomáhají svému okolí. Vedle nich pak pomocí satiry ukazuje, co se za posledních 30 let změnilo k lepšímu a jak by vypadaly sociální sítě nebo média beze změny politického zřízení. Kampaň chce oslovit zejména Čechy mimo Prahu – v Moravskoslezském, Karlovarském a Ústeckém kraji.

Dvě generace Čechů znají totalitní úskalí a perzekuce hlavně z hodin dějepisu nebo vyprávění. Pomocí profilů na sociálních sítích kampaň ukazuje, jak by dřívější politický režim zasahoval do současného života běžných teenagerů. Kampaň zahrnuje online, offline i influencery. V rámci onlinu se spustily tři profily na sociálních sítích. Hlavní profil nese kampaňový název Možnost volby na Facebooku a na Instagramu, doplňuje ho profil Československá socialistická tisková kancelář (ČSSTK) na Facebooku, který rozvíjí myšlenku alternativní reality a zpráv v době cenzury. Posledním ze tří profilů je facebooková Veřejná bezpečnost, který slouží k netradičnímu community managementu.

Instagramový profil Možnost volby, ukazuje mladé generaci, která minulý režim nezažila, satirickou formou alternativní realitu Československé socialistické republiky. Na Facebooku se naopak soustředí především na krátké regionální příběhy změn „k lepšímu“ a rozhovory s lidmi spojenými s Moravskoslezským, Karlovarským a Ústeckým krajem. Jejich pojítkem je vztah k regionu, ve kterém žijí a kde se snaží pomáhat svému okolí. Regionální příběhy a rozhovory s Martinem Hausenblasem, Zlatou Holušovou, Jaroslavem Vyčichlem a dalšími připravil novinář a jediný český držitel ceny Emmy Tomáš Etzler společně se Zuzanou Válkovou, bývalou dlouholetou redaktorkou vydavatelství Economia. Snímky připravil Roman Franc, který v minulosti fotografoval Václava Havla nebo Dalajlámu.

S komunikací témat na Instagramu, Facebooku a YouTube pomůže například Lukáš Hejlík, Petr Florián alias PedroGames, Mariana Prachařová a další. Influenceři pojmou kampaň originálně po svém, aby se odrážela v jejich běžné agendě a obsahu, který poskytují fanouškům.

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Velvyslanectví USA v České republice: Možnost volby – 30 let svobody (Konektor)

Aby kampaň oslovila i starší publikum a připomněla mu hodnoty, za které bojovalo, připravilo velvyslanectví fyzickou výstavu, která poputuje mezi obchodními centry ve vybraných regionech. Součástí výstavy budou zmíněné rozhovory a regionální příběhy v plném rozsahu nebo replika sochy Svobody.

Na realizaci se podílí agentury ze skupiny Konektor Place. Za kreativou, tvorbou obsahu, editorským dohledem, výkonnostní části kampaně a celkovou správou projektu stojí agentura Konektor Social. Kontinuální komunikaci vůči médiím a spolupráci s regionálním tiskem obstarává PR.Konektor. Agentura The Hive zajišťuje spolupráci s influencery. Konektor zodpovídá za hmotnou produkci putovní instalace.