Ať jsou o vlas silnější! Spolek Nové háro vybírá na paruky pro onkologicky nemocné

Výroba paruky na míru stojí asi 25.000 Kč. Sehnat peníze pomáhá spot Frame Production.

  • 29. 06. 2021 23:35

Neziskový spolek Nové háro pomáhá už čtvrtým rokem onkologicky nemocným dětem, dospívajícím a mladým dospělým. Vyrábí jim na míru paruky z pravých vlasů, které pro ně znamenají významnou psychickou vzpruhu. Pro mladé lidi je totiž ztráta vlasů, změna vzhledu a pohledy okolí často daleko horší, než samotná nemoc. A právě o tom pojednává příběh nového spotu, kterým startuje nová fundraising kampaň s cílem vybrat prostředky na výrobu dalších paruk. Režie se ujal Pavel Soukup, nedávno oceněný mezinárodní cenou Emmy a Českým lvem za seriál #martyisdead.

Spolek Nové háro založila v roce 2017 Markéta Zagrapanová, která vlivem léčby o své vlasy přišla dvakrát. Dobře tak věděla, jak těžké je pro mladou dívku žít bez vlasů. O rok později, ve svých 19 letech, své nemoci Markéta bohužel podlehla. V činnosti spolku však pokračuje dál její matka Lucie Staňková společně s ostatními dobrovolníky. Markétin nápad na pomoc stejně nemocným dětem tak žije dál.

Kampaň spolku má za cíl získat prostředky pro výrobu nových paruk prostřednictvím pravidelné finanční podpory. Právě finanční náročnost výroby paruk na míru je totiž největší překážkou v práci spolku. „Naši podporovatelé si myslí, že jedinou možností jak nás mohou podpořit, je darování vlasů. Nás však výroba jedné paruky na míru stojí kolem 25.000, což je vysoká částka odpovídající ruční, fyzicky náročné práci. A ti, co paruku potřebují ji mají od nás zdarma,“ říká Lucie Staňková, předsedkyně spolku Nové háro.

Středobodem kampaně je emotivní online spot O vlas silnější. Ten vytvořila produkce Frame Production, pod režijní taktovkou Pavla Soukupa v kreativní spolupráci s Ondřejem Pešou. „Ztráta vlasů vlivem chemoterapií je zásah do lidské důstojnosti. Přestože paruka děti nevyléčí, pomůže jim cítit se lépe a být v psychické pohodě. Díky tomu pak mohou svoje síly vložit do boje s těžkou nemocí,“ popisuje pozadí příběhu Pavel Soukup, který kromě režie poskládal celý tým, jenž se na tvorbě kampaně podílel.

O vlas silnější
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
15. 06. 2021
Mediamix
Creative director, copywriter
Creative director, režie
Produkce
Art director