Populární večerníčkové postavičky Bob a Bobek začnou být vidět v pražské hromadné dopravě. V nové kampani nazvané Slušnost a bezpečnost mají Dopravnímu podniku hlavního města Prahy pomoci odpovědět na množící se podněty cestujících, že by v metru, tramvajích i autobusech mělo být bezpečněji a ohleduplněji. Králíky z klobouku zapůjčila dopravnímu podniku Česká televize, která vlastní podlicenci na Boba a Bobka. Práva po jejich tvůrci Vladimíru Jiránkovi spravuje společnost Colofonia Jiřího Trávníčka, respektive její divize Boba Studio. Ta společně s firmou Dowis výtvarníka Aleše Jindry, který si říká Alex Dowis, zajistila pro aktuální kampaň všechny vizuály a ve spolupráci s najatými vývojáři stvořila mobilní aplikaci, na níž kampaň stojí.
Mobilní aplikace jako hlavní součást kampaně je určena především pro děti a mládež. Hravou formou je chce přesvědčit o nutnosti dodržovat v hromadné dopravě slušné chování. Činit tak bude prostřednictvím obrázků s Bobem a Bobkem v metru, tramvajích a autobusech. Jejich součástí je celkem 50 QR kódů, které půjde do aplikace naskenovat. Když někdo všechny naskenuje, na stanici metra Hradčanská si vyzvedne poslední, 51. QR kód a získá tak nárok na plyšové postavičky či jiný merchandising.
Kromě sbírání QR kódů si lze v aplikaci zahrát hru, při níž postavička prochází vozy hromadné dopravy a musí se vyhýbat spolucestujícím. Když do nějakého vrazí, objeví se tip, jak se chovat ohleduplněji. Hru lze hrát i bez připojení k internetu. „Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek,“ uvádí Soňa Kemrová, vedoucí oddělení marketingu pražského dopravního podniku. „Pomůžeme vychovat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících v MHD,“ věří.
Aplikace pro Android je už k dispozici, pro iOS má přibýt v příštích dnech. Kampaň startuje 10. prosince, s prvními pěti vizuály. Potrvá celkem tři roky, během nichž má vizuálů přibývat, mimo jiné ve formě komiksu nebo rozvrhu školních hodin.