Není reklama k zobrazení

Médiář
  • Média
    • Televize & video
      • Česká televize
      • České Radiokomunikace
      • CNN Prima News
      • ČT3
      • DVTV
      • HBO
      • Koncesionářské poplatky
      • Mall.tv
      • Media Club
      • O2
      • Praha TV
      • Seriály
      • Sledovanost
      • Televize
      • Televizní program 2023
      • Telly
      • TV Barrandov
      • TV Nova
      • TV Óčko
      • TV Prima
      • Video online
      • Vodafone
      • XTV
      • YouTube
    • Rádio & audio
      • Active Radio
      • Audio online
      • Český rozhlas
      • Clubhouse
      • Digitální rádio
      • Lagardere
      • Londa
      • Media Bohemia
      • Podcast Médiáře
      • Rádio
      • Radio United
      • Radiohouse
      • Radioprojekt
      • SPM Media
    • Mediální rady
      • Rada Českého rozhlasu
      • Rada České televize
      • Rada ČTK
      • Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV)
    • Tisk & online
      • A 11
      • Asociace online vydavatelů (AOV)
      • Borgis
      • Burda International CZ
      • Časopisy
      • Czech News Center
      • CzechCrunch
      • Deníky
      • Echo Media
      • Economia
      • Empresa Media
      • Extra Online Media
      • Extra Publishing
      • Hlídací pes
      • Internet Info
      • Livesport
      • Mafra
      • MediaRey (Forbes)
      • Mladá fronta
      • N Media (Deník N)
      • New Look Media
      • Newstream
      • Next Page Media
      • Online
      • PNS
      • Premium Media Group
      • Reportér
      • RF Hobby
      • Seznam.cz
      • Tisk
      • Trima News
      • V24 Media (Vogue)
      • Vltava Labe Media
      • Vydavatelé versus platformy
      • Zpoplatnění online obsahu
    • Sociální sítě & platformy
      • Facebook
      • Google
      • Instagram
      • Snapchat
      • TikTok
      • Twitter
      • Vydavatelé versus platformy
    • Showbyznys
      • Film
      • Hudba
      • Knihy
      • Leoš Mareš
      • Sport
    • Mobilní aplikace
      • AppParade
      • Asociace softwarových agentur (ASWA)
      • Cestování
      • Finance
      • Foto & video & hudba
      • Futured
      • Hry
      • Jídlo a pití
      • Komunikace
      • Nakupování
      • Nástroje
      • Počasí
      • Produktivita
      • Rozšířená/virtuální realita
      • Sociální sítě
      • Vývojáři
      • Vzdělávání
      • Zábava
      • Zdraví
      • Životní styl
      • Zpravodajství
  • Marketing
    • Kreativní agentury
      • #mdworks
      • 2Fresh
      • Accenture Song
      • Adexpres
      • AdHackers
      • Advertia Digital
      • Advisio
      • Aetna
      • Amden
      • AMI Digital
      • Apploud Digital
      • Baloo & Groot
      • Beneficio
      • Beneš & Michl
      • Besocial
      • Better Marketing
      • Bistro Social
      • BlueGhost
      • Boomerang Communication
      • Brainz Studios
      • Brandmark
      • Bubble
      • Business Factory
      • C3 Prague
      • Česká produkční
      • Cheil Czech
      • Cognito
      • Comtech Can
      • Darwin & the Machines
      • DDB Prague
      • Dentsu
      • Dentsu Creative
      • Dialog Media
      • Digitaal
      • Digital Ant
      • Digital First Marketing Group
      • Dorland
      • Dotcom.cz
      • Effe Prague
      • Effectix.com
      • Elite BTW
      • Etnetera Group
      • Etnetera Motion
      • eVisions Advertising
      • Fragile
      • Fresh Services
      • Geometry
      • Get Boost
      • Goodkin
      • Guts Prague
      • Havas Prague
      • Haze
      • Heels Make Deals
      • Hullabaloo
      • Imminent
      • IMPnet
      • In creative
      • Jinej gang
      • Kaspen/Jung von Matt
      • Katz83
      • Kindred
      • Kofein
      • Konektor
      • Konektor Digital
      • Konektor Influencers
      • LCG New Media
      • Leo Burnett
      • Loosers
      • Made by Vaculik
      • Mark BBDO
      • Marketup
      • McCann Prague
      • McShakespeare
      • Momentum Czech Republic
      • Mustard
      • Near & Dear Group
      • Newlogic
      • OAK (One of A Kind)
      • Obsahová agentura
      • Ogilvy
      • Optimio
      • Outbreak
      • Peppermint Digital
      • Pickerly
      • Proboston Creative
      • Proficio
      • Promolab
      • Publicis Groupe
      • Pudeto
      • Remembership
      • S&K Public
      • S5IVE
      • Saatchi & Saatchi
      • Socialsharks
      • Story tlrs
      • Studio Najbrt
      • Subscribe
      • Symbio
      • Taste
      • Touch Branding
      • Triad Prague
      • Underline
      • VCCP
      • Visibility
      • VMLY&R Prague
      • We Are Signature
      • WeDigital
      • WMC Grey
      • World of Online
      • WPP
      • Wunderman Thompson
      • Yinachi
      • YYY Agency
      • Zaraguza
    • Mediální agentury / instore agentury
      • Acomware
      • BigBoard
      • BigMedia
      • Can Media
      • Cruxo
      • Dago
      • Dentsu
      • DigitalAd
      • EssenceMediacom
      • EuroAWK
      • Global Marketing
      • GroupM
      • H1.cz
      • JCDecaux
      • Knowlimits
      • Médea
      • Media Investments
      • Mediální agentury
      • Mediaplus
      • Mind2Flo
      • Mindshare
      • OMD Czech
      • Omnicom Media Group
      • Out-of-home
      • PHD
      • POS Media
      • Starcom
      • TWDC Prague
      • Wavemaker
      • Wellen
      • Zenith
    • Produkční agentury
      • Armada Films
      • Bare Bear Production
      • Bistro Films
      • Boogie Films
      • Bumerang Film
      • Flux Films
      • IS Produkce
      • Procoma
      • Stink Films
      • Total HelpArt
      • UPP
      • Videolabel
      • VNV Productions
      • Woobetz
    • Výzkumné agentury
      • Incomind
      • Ipsos
      • Kantar
      • Monitora Media
      • Newton Media
      • Nielsen Admosphere
      • Response:now
    • Retail
      • Alkohol / pivo
      • Auto-moto / čerpací stanice
      • Banky / platby / pojišťovny / úvěry
      • Domácnost / hobby
      • Drogerie
      • Elektronika
      • Fast food
      • Hračky / knihy / hudební nástroje / zábava
      • Kosmetika
      • Krmiva
      • Lékárny / péče o zdraví
      • Logistika
      • Nápoje
      • Oblečení / obuv / šperky / doplňky
      • Potraviny
      • Restaurace
      • Věrnostní program
      • Vybíráme ze spotřebního koše
    • Značky & prodejci
      • Albert
      • Alza.cz
      • Amazon
      • Billa
      • Budějovický Budvar
      • CCC
      • Coca-Cola
      • Danone
      • DM Drogerie Markt
      • Dr. Max
      • Ferrero
      • Footshop
      • Globus
      • Hamé
      • Heineken
      • Heureka
      • Ikea
      • Kaufland
      • KFC
      • Kofola
      • Košík.cz
      • Krušovice
      • Lidl
      • Makro
      • Mattoni 1873
      • McDonald's
      • Nestlé
      • Notino
      • Penny Market
      • Pepsi
      • Plzeňský Prazdroj
      • Primark
      • Red Bull
      • Rohlik.cz
      • Škoda Auto
      • Staropramen
      • Tesco
      • Žabka
      • Zoot
  • PR
    • PR agentury
      • A priori
      • AC&C Public Relations
      • Adison
      • AMI Communications
      • Artspeak PR
      • Aspen.PR
      • Best Communications
      • Bílý medvěd
      • Bison & Rose
      • Communication Lab
      • Crest Communications
      • Dark Side
      • EMD Consultants
      • Epic PR
      • Ewing
      • Fenek
      • FleishmanHillard
      • Focus Agency
      • Friendly Friends
      • FYI Prague
      • Grayling
      • Havas PR
      • Hero & Outlaw
      • I'm PR
      • Insighters
      • Katz83
      • Konektor PR
      • Lesensky.cz
      • Margetroid
      • Media:list
      • MSL
      • Narrative Media
      • Native PR
      • Neopublic
      • Ogilvy Public Relations
      • Pepr Consulting
      • Pleon Impact
      • Politinkers
      • Pram Consulting
      • Pyxis
      • Relative PR & Consultancy
      • Rubikon PR
      • Seteva
      • Stance Communications
      • Surikata PR
      • Topic PR
      • Weber Shandwick
      • Whispr Communications
  • Agentury
  • Lidé
  • Galerie reklamy
    • Nové kampaně
      • Auto-moto
      • Cestování / turistika / doprava
      • Dům / domácnost / hobby
      • Finanční služby
      • Komerční služby veřejnosti
      • Maloobchod / obchodní řetězce
      • Média / publikace / televizní grafika
      • Móda / oblečení / kosmetika / hygiena
      • Politika
      • Potraviny / nápoje
      • Technika / spotřební elektronika
      • Veřejný sektor
      • Věrnostní kampaně
      • Volný čas / rekreace / zábava / sport
      • Zdravotní péče / léky / doplňky stravy
    • Archiv galerie reklamy
  • Katovna
  • Aust
  • Data
  • Jobs
Navigace

Brněnské VUT staví poznání proti studijní neúspěšnosti

  • 13. 02. 2019 00:00

Vysokou studijní neúspěšností na vysokých školách patří Česká republika mezi nejhorší z vyspělých evropských států. V letošní náborové kampani Technika poznání se Vysoké učení technické v Brně rozhodlo apelovat na středoškoláky, aby z jejich přihlášky na vysokou školu byla informovaná volba. Hlavní hrdinové videa tak uchazečům vyvrací některé mýty o studiu na univerzitě.

VUT Brno: Technika poznání

VUT Brno: Technika poznání

VUT Brno: Technika poznání

VUT Brno: Technika poznání

VUT Brno: Technika poznání

VUT Brno: Technika poznání

VUT Brno: Technika poznání

„Zjistili jsme, že studenty středních škol, když přemýšlí o tom, co a kam půjdou studovat, nenapadne přemýšlet i o tom, že systém vzdělávání bude zcela jiný. Někteří se s tak velkou změnou nejsou schopni poprat a pak odchází,“ uvedla Pavla Ondrušková z Oddělení marketingu a vnějších vztahů VUT, autorka námětu kampaně Technika poznání. Problematika neúspěšnosti studia na vysokých školách v ČR stála poměrně dlouho stranou pozornosti. A to i přesto, že ČR je 3. nejhorší ze sledovaných zemí ve výzkumu OECD, který se na toto téma zaměřil.

Na VUT počet neúspěšných studentů od roku 2011 postupně klesá, nicméně stále jde o vysoká čísla. Po prvním ročníku bakalářského studia v průměru skončí téměř 38 % studentů. „Málokdo si před nástupem na vysokou dělá podrobnou analýzu toho, k čemu mu studium bude, spíše se rozhoduje na základě toho, co ho dosud bavilo a kam ho směřuje nejbližší okolí, alespoň to vyplývá z výzkumů behaviorálních ekonomů. Chtěli jsme, aby to byla spíš informovaná volba. Bylo náročné zpracovat takto náročné téma odlehčenou formou pro naši cílovou skupinu,“ přiznala Ondrušková. Studijní neúspěšnost dle zaměření studia je podle odborníků nejvyšší u zemědělských oborů, ale hned poté následují technické a přírodní vědy. Naopak relativně nízká neúspěšnost je v případě uměleckých oborů.

Kromě videa, které vtipně rozbíjí některé mylné představy o studiu na vysoké škole, je součástí kampaně také možnost kontaktovat studentské ambasadory z jednotlivých fakult. Těm mohou uchazeči posílat své dotazy, a to přes jejich osobní sociální sítě. „Dnešní digitální generace se narodila do éry internetu a sociálních sítí. Při studiu hledají podporu a určitý komfort, dalo by se i říct, že mají vyšší nároky. Navíc je nelze motivovat strachem či hrozbou, protože tito středoškoláci už mají celou řadu možností, nejen studium na vysoké škole,“ naznačila Ondrušková.

Tématu studijní neúspěšnosti se výrazně věnuje také Evropská unie, která na ni nahlíží optikou plýtvání veřejných financí. „Český systém financování vysokého školství vychází z minulosti, kdy byl postavený na financování počtu studentů. V současnosti nastupuje v ČR na vysoké školy 56 % všech 19letých, což znamená, že se na ně dostávají i studenti s nedobrými studijními výsledky na středních školách. Naším úkolem je motivovat budoucí studenty VUT tak, aby získali potřebnou touhu a odhodlanost ke studiu a aby měli už před nástupem na univerzitu dostatek informací o tom, jak to u nás na VUT funguje,“ uvedl rektor Petr Štěpánek.

Loni se brněnské technice podařilo získat atribučními cestami kampaně 54 % všech podaných přihlášek, velmi se také osvědčil Instagram, který autoři kampaně plánují využít i letos. „VUT má každý rok kvalitní náborová videa a kampaň, jež má virální potenciál. Letos se ovšem univerzita rozhodla pro vážnější téma, které nemusí být na první pohled tak vtipné jako v minulých letech. Z toho hlediska to byla skutečně režisérská výzva dostat do videa vážnou rovinu, ale přitom nepůsobit nudně,“ okomentoval náročný úkol režisér Adam Faik, který je spolu s Pavlou Ondruškovou autorem scénáře. Ve spotu hrají Juraj Háder, Kristýna Burantová, Jan Valeš, Kateřina Černá a Martin Urbaník.

Na webu kampaně najdou zájemci nejen hlavní video, ale také tři extras, kde se může divák setkat se skutečnými studenty, vědci či studentskými spolky z brněnské techniky. „Nebylo jednoduché vymyslet koncept a scénář, který cílovou skupinu zaujme, pobaví a udrží jejich pozornost tak, aby začali nad problematikou přemýšlet,“ přiznala Ondrušková. Kampaně VUT tak znovu přináší společensky důležité otázky, podobně jako třeba v případě projektu, který před dvěma lety mířil na přilákání žen ke studiu technických oborů. Letos se VUT při přípravě kampaně spojilo se společností Epicture.

V rámci VUT, i na ostatních univerzitách v republice, končí nejvíc studentů hned po prvním ročníku, často přechází na jinou fakultu nebo univerzitu, případně zcela opouští vysoké školství. Někteří ale opustí studium i těsně před inženýrským titulem, například v případě IT oborů studenty lákají vysoké nástupní platy v komerčním sektoru. Neúspěšné ukončení studia má tedy různé příčiny. S některými pomůže studentům bojovat například Poradenské centrum Alfons, které na VUT pomáhá studentům se specifickými potřebami.

Vysoké učení technické v Brně kromě již zmíněných ambasadorů připravilo pro uchazeče i elektronickou příručku pro prváka, která nabízí řadu informací potřebných při nástupu na vysokou školu. Všechny materiály najdou zájemci na webu www.technikapoznani.cz.

Technika poznání
Kreativní agentura
Epicture
Značka
Vysoké učení technické v Brně
Klient
Vysoké učení technické v Brně
Obor
Veřejný sektor
Mediamix
Online, Social, Event
Námět, koncept, copywriter, scénář
Pavla Ondrušková
Režie, scénář, kreativní produkce
Adam Faik
Kamera, režijní konzultace
Jiří Fabík
Kamera a postprodukce Extras videí
Radim Kotala
Střihová a zvuková postprodukce, SFX, VFX
Luboš Ondráček
VFX
Pavol Feješ
Zvuk
Michal Gazdag
Produkce
Veronika Kočová
Asistentka produkce
Hana Jančiová
Asistentka kamery
Klára Kvardová
Makeup
Nicole Dytrychová
Koordinátor speciálních efektů
Jiří Kosorinský
Visual designer
Martin Valas
Online
Karel Rujzl
Tweet
  • Epicture
Vyhraj billboard a nakopni svůj kšeft
  • Graphic Designer & Marketing Campaign Specialist
  • Project Manager / market research, customer experience (CX)
  • Event manager
  • Markeťák/markeťačka k autům
  • Grafik/Grafička
  • Head of Consulting/Hledáme váš skrytý potenciál
  • redaktor/ka do zahraniční redakce
  • Business Development Account Manager
  • Někdo šikovný s komunikativní angličtinou
  • Marketingový specialista
  • Další nabídky »
Tip: Online kurzy »
Jitřní
zpravodaj
zdarma
Vše podstatné každé všední ráno v šest ve vašem e-mailuPřihlásit odběr
Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
Proč se odchází z médií

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
Čerstvá data o sociálních sítích

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

„Dobrá práce, Zbyňo!“ Škoda Auto drží Lajnu, hraní jde i mimo led, cení reklamní kati
Reklamní katovna

„Dobrá práce, Zbyňo!“ Škoda Auto drží Lajnu, hraní jde i mimo led, cení reklamní kati

Seznam.cz zvýšil tržby na 5,93 miliardy Kč, zisk klesl o třetinu na 1,28 miliardy
Letos Lukačovičova firma čeká stagnaci

Seznam.cz zvýšil tržby na 5,93 miliardy Kč, zisk klesl o třetinu na 1,28 miliardy

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
Echo, Coolpany i rádio budou na Křížové

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu

Národní galerie reklamy

Horalky mají první novinku od roku 1965, mladým ji ukazují jako smartphone

Horalky mají první novinku od roku 1965, mladým ji ukazují jako smartphone

„Držíme ti flek i s AI.“ Evropa 2 nabízí generátor obrázků s moderátory

„Držíme ti flek i s AI.“ Evropa 2 nabízí generátor obrázků s moderátory

„Oklepeš se ze všeho.“ Výrobce triček CityZen spustil televizní kampaň

„Oklepeš se ze všeho.“ Výrobce triček CityZen spustil televizní kampaň

Škoda Auto ukazuje u hokeje nové logo a spoty s rolbařem Zbyňou z Lajny

Škoda Auto ukazuje u hokeje nové logo a spoty s rolbařem Zbyňou z Lajny

další nové české kampaně

Hlasy oboru

  • Jak Project Agora zajišťuje bezpečnost značky pro nativní reklamu v Česku
  • Marketing Festival 2024 nabídne inspiraci z celého světa. V Brně
  • Jakou roli hraje v důvěře zprostředkovaná zkušenost
další články od agentur a firem →

Taky se děje

Taky se děje

Michaela Luňáčková se stala managing partnerem agentury Cognito
Vytvořit holding a jít do zahraničí

Michaela Luňáčková se stala managing partnerem agentury Cognito

Pavel Krbec: Livesport Zprávy jsou snem všech ředitelů zpravodajství
Sledujte nový rozhovor

Pavel Krbec: Livesport Zprávy jsou snem všech ředitelů zpravodajství

PPC Bee mění název na Dotidot, rozšiřuje tým
S investicí Ondřeje Fryce

PPC Bee mění název na Dotidot, rozšiřuje tým

We Are Signature vede online komunikaci hotelu Corinthia Prague

We Are Signature vede online komunikaci hotelu Corinthia Prague

Pram Consulting pracuje pro výrobce vysokozdvižných vozíků Linde

Pram Consulting pracuje pro výrobce vysokozdvižných vozíků Linde

Jan Suchý
Jan Suchý

Ředitelem marketingu e-shopů Mall a CZC se stal Jan Suchý

Marketing a PR agentury Marketup zajistí Radim Petlach

Marketing a PR agentury Marketup zajistí Radim Petlach

Livesport spouští denní podcast o sportu
Moderují Burian, Kubíčková a Pečeně

Livesport spouští denní podcast o sportu

Agenturní skupina Knowlimits vstoupila do komunitního portálu Ženy s.r.o.
K 10% podílu také opce

Agenturní skupina Knowlimits vstoupila do komunitního portálu Ženy s.r.o.

Sešli se ředitelé České televize a Českého rozhlasu
Neformální setkání desítky manažerů

Sešli se ředitelé České televize a Českého rozhlasu

Příjem televize přes IPTV stoupl, terestrika klesla
Jaké televizní platformy využíváme

Příjem televize přes IPTV stoupl, terestrika klesla

Poslanci schválili změny ve výběru rad televize a rozhlasu, začnou ale platit až po volbě šéfa ČT
Malá novela prošla, velká už připravena

Poslanci schválili změny ve výběru rad televize a rozhlasu, začnou ale platit až po volbě šéfa ČT

další články
Buduj značku

Nedělní příloha internetu

  • Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
  • Není tak zle. Lidi pořád chtějí číst zprávy
  • „Nejsem novinář, a proto jsem důvěryhodnější“
všechna vydání přílohy →

Volná místa

Katz83 Business analytik
Katz83 Projektový manažer
Grayling Junior PR konzultant
World of Online Social Media Specialist
World of Online Strategic Planner
World of Online Account Manager
Marketup SEO & UX Specialist
Buďte
u nás
vidět
Nabízíme nejrůznější možnosti chytré komerční prezentaceZobrazit nabídku

Šéfredaktor
Ondřej Aust
e-mail ondrej@aust.cz
telefon 608 983 682

Korespondenční adresa
Ondřej Aust
Dětská 2521/74
100 00 Praha 10


Webdesign: 2bcreative.cz
Běží na Wordpressu, děkujeme.
Export RSS

Zásady ochrany osobních údajů

Vydává News Media s.r.o.
IČO 03438074
ISSN 1804-7238
Copyright © News Media 2011-2023

Na našem webu používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější obsah tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit „Nastavení souborů cookie“ a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Nastavení cookiesPřijmout vše
Nastavit

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDélkaPopis
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
ULOŽIT A PŘIJMOUT