Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Brno a jižní Morava přepisují pravidla. Destinační kampaň mají poprvé v televizi

Propagací za tři a půl milionu chce město a region přilákat hlavně tuzemské návštěvníky.

  • 22. 06. 2020 00:00

Je čas přepsat pravidla. S takovou vizí přichází marketingová a komunikační kampaň města Brna, která se historicky poprvé dostane také do televize. Navazuje na dřívější propagaci destinační značky #Brnotruestory, tentokrát však cílí především na tuzemské návštěvníky.

„Kampaň je jedním z opatření na podporu cestovního ruchu a subjektů v něm působících. Víme, že tyto subjekty ve městě Brně trpí poklesem turistů, ale také obchodní klientely v důsledku omezení konání veletrhů a akcí kongresového typu. Rozhodli jsme se proto přilákat do města domácí turisty, kteří chtějí něco nového objevovat a zažít,“ uvádí primátorka Brna Markéta Vaňková.

Čas přepsat pravidla: Brno

Čas přepsat pravidla: Brno

Čas přepsat pravidla: Brno

Čas přepsat pravidla: Brno

Čas přepsat pravidla: Brno

Čas přepsat pravidla: Brno

Město vložilo do kampaně, která odstartovala v sobotu 20. června, částku tři miliony. Za tu nakoupilo prostor v televizi, ale také online. Ve spolupráci s mediální agenturou Media Age vznikly tři televizní spoty, které jsou určeny hlavním cílovým skupinám, jimiž jsou mladí dospělí, rodiny s dětmi a takzvané prázdné hnízdo, tedy lidé převážně nad 50 let. Dalším půlmilionem se na kampani podílela také Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, pro kterou byla vytvořena dvě videa, která svým stylem ladí s těmi brněnskými.

„Turistická sezóna 2020 přinesla nečekané výzvy, kterým jsme se rozhodli postavit s kampaní #Brnotruestory. Myšlenka kampaně stojí na přepisování pravidel, těch o Brně, jižní Moravě, cestování i o chování ve společnosti. Díky tomu může Brno ukázat svou rebelskou DNA a lákat na všudypřítomnou pohodu,“ říká ředitel a majitel agentury Media Age David Blažek.

Mediální a komunikační kampaň klade důraz na autentickou atmosféru města, živé centrum, místní gastronomii a netypické turistické cíle a aktivity. „I díky tomu je kampaň originální, živá, ambiciózní a odlišná od konkurenčních měst a regionů. Přestože primárně cílíme na tuzemské návštěvníky, kampaň spustíme i na Slovensku a v Rakousku, podle ohlasů i v Polsku. Nyní startuje její první vlna, ta další je naplánována na podzim,“ dodala brněnská zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá

Kromě televize poběží kampaň také v online prostoru. „Celá kampaň logicky směřuje na naše destinační komunikační kanály, tedy na portál GotoBrno.cz a s ním spojený Facebook a Instagram. Na webu jsme vytvořili speciální záložku Nechte si poradit. V té poskytujeme konkrétní tipy, jak si užít naše město, pro klíčové cílové skupiny. Na sociálních sítích se kampaň dál propojuje s obsahem, kterým lákáme k návštěvě Brna dlouhodobě,“ přibližuje Jana Janulíková, ředitelka Turistického informačního centra Brno, které se na tvorbě kampaně také podílí.

Jihomoravský kraj svými spoty i vizuály míří kromě hlavních cílových skupin především na požitkáře, milovníky gastronomie a vína. „Téma gastronomie se z Brna propisuje do celé jižní Moravy. Brno může být jednodenním výletem pro turisty, kteří míří primárně do regionu, nebo naopak skvěle vybavenou základnou pro výlety do okolí. Spustili jsme i nový turistický portál jizni-morava.cz, který uživatelům nabídne to nejlepší z jižní Moravy, tipy na prověřené výlety či akce, které se, doufejme, budou konat,“ dodala ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Pavla Pelánová.

Čas přepsat pravidla: jižní Morava

Čas přepsat pravidla: jižní Morava

Čas přepsat pravidla: jižní Morava

Čas přepsat pravidla: jižní Morava

Čas přepsat pravidla
Kreativní agentura
Nasazení
20. 06. 2020
Mediamix