Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Celoroční marketingová kampaň připomíná 125 let automobilky Škoda

Kampaň od agentur Peppermint a Zaraguza pracuje hlavně s online spoty a vizuály v tisku.

  • 22. 10. 2020 14:45

Automobilka Škoda si po celý letošní rok připomíná významné výročí. Právě před 125 lety, tedy 17. prosince 1895, byly v Mladé Boleslavi položeny její základy. Historickou událost orámovala nejen řadou prodejních akcí pro české motoristy, ale také prostřednictvím nejrozsáhlejší marketingové kampaně v jejích dějinách. Na kampani spolupracuje Škoda Auto Česká republika s agenturami Peppermint, Zaraguza a PHD.

Celoroční komunikace výročí 125 let klade hlavní důraz na tradici a inovativnost značky. Ústředním nástrojem se stala videa ze série Jedno století nestačí, která vznikla pod taktovkou režiséra Jarka Plouhara a hlavními postavami v nich byli moderátor Petr Říbal a herečka Táňa Malíková. Škoda je postupně zveřejňuje na svých sociálních platformách. Videí bude celkem devět, přičemž na ně navazuje komunikace v tisku a v online médiích. K tomuto účelu vzniklo 18 vizuálů vtipně popisujících inovativní milníky mladoboleslavské automobilky od výroby prvního kola až po současné úspěchy v motoristického sportu.

„Patříme k šesti nejstarším výrobcům automobilů na světě, máme tedy pádný důvod k ohlédnutí do minulosti,“ říká vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika Petr Janeba. „Významnou událost naší historie jsme se rozhodli připomenout řadou aktivit v reálném i digitálním světě, které jsme doprovodili masivní komunikační kampaní napříč všemi mediatypy. Jak ukazují ohlasy nejen na našich sociálních sítích, vedeme si v tomto ohledu velmi dobře,“ dodává.

Branding z kampaně ke 125 letům Škody

Branding z kampaně ke 125 letům Škody

Branding z kampaně ke 125 letům Škody

Branding z kampaně ke 125 letům Škody

Banner z kampaně ke 125 letům Škody

Banner z kampaně ke 125 letům Škody

Každý tiskový i onlinový vizuál dostává svůj vlastní prostor a je komunikován v návaznosti na právě zveřejněné video. Kampaň odstartovala v květnu a poběží do konce letošního roku. Klíčovým dnem je čtvrtek, který se stal dnem oslavy 125 let značky Škoda. Každý druhý čtvrtek se v deníku Metro postupně prezentuje všech 18 vizuálů. K tomu přistupují ad hoc tematické tituly (celostátní magazíny, týdeníky, měsíčníky či přílohy) dle zaměření daného vizuálu. Internet je pokryt aukčním programatickým nákupem s doprovodným cílením na uživatele z konkrétních kategorií dle vizuálů. Digitální komunikaci tohoto seriálu konzumuje měsíčně 2,2 milionu uživatelů, zatímco celkový zásah v tištěných médiích činí 6 milionů čtenářů měsíčně.

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Tiskový inzerát z kampaně ke 125 letům Škody

Kromě videí a na ně navazujících vizuálů se automobilka vydala i cestou speciálních projektů. Ve spolupráci s redakcí magazínu Auto Dnes byla vytvořena dvacetistránková publikace Od erka po hybridní Octavii RS, věnující se historii Škody. Ta vyšla 9. června jako součást deníku Mladá fronta Dnes se zásahem 181.000 čtenářů, dalších 100.000 kusů bylo dodáno do dealerské sítě a 2.000 kusů putovalo do mladoboleslavského Škoda Muzea. V zářijovém, říjnovém a listopadovém vydání ženského časopisu Marie Claire vycházejí tři dvoustránkové advertorialy ve formě fotopříběhů historických vozů Škoda, za nimiž stojí fotograf Matúš Toth. Ve spolupráci s českou mutací magazínu Vogue zase vznikla fashion story představující historické vozy Škoda v kombinaci s aktuálními módními trendy.

České zastoupení mladoboleslavské automobilky také připravilo účast některých ikonických modelů značky Škoda na historických rallye (1000 mil československých, Oldtimer Bohemia Rally 2020, South Bohemia Classic a Škoda Classic Tour). Do konce roku chystá také speciální limitovanou edici poštovních známek, na kterých budou nejvýraznější modely historie.

Jedno století nestačí
Kreativní agentury
Mediální agentura
PHD
Značka
Klient
Nasazení
01. 05. 2020 - 31. 12. 2020
Obor
Mediamix