Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Copperfield se pokusil nechat zmizet Gambrinus, ale nepovedlo se mu to

Kampaň ke 150 letům české pivní značky vrcholí neúspěšným trikem známého iluzionisty.

  • 06. 06. 2019 22:05

Gambrinus vs. Copperfield
Kreativní agentura
Mediální agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
03. 06. 2019 - 30. 06. 2019
Mediamix

Iluzionista David Copperfield, o kterém nebylo v Česku léta slyšet, opět míří na televizní obrazovky, tentokrát jako reklamní tvář piva Gambrinus. Ve spotu od agentury Triad Advertising si poprvé ve své kariéře před kamerami zkusil, jaké to je, když se kouzlo nepovede. Spot od Triadu je další připomínkou letošních 150 let značky Gambrinus, výstup slavného mága je poslední fázi výroční kampaně.

„Cílem této kampaně je ukázat, že na Gambrinus se bude vždycky dát spolehnout. I v době rychlého vývoje a neustálých změn, kdy nás média skoro každý den straší, co nám kdo vezme a co v budoucnosti zmizí. My říkáme, že narozdíl od všech výstřelků dnešní doby jsou věci a hodnoty, které si my Češi ani za 150 let jen tak vzít nenecháme,“ říká Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu. „A kdo jiný by nám mohl pomoct to demonstrovat než člověk, kterému se podařilo nechat zmizet téměř cokoliv.“

Venkovní reklama

Venkovní reklama

Z původního žertu se vyvinula vážně míněná akce a během květnové kampaně se tak na sociálních sítích pivovaru i na billboardech po celém Česku objevoval claim I kdyby to na nás zkoušel sám Copperfield, naše pivo žádným trikům nepodlehne. U svých fanoušků vzbudila značka tímto tvrzením zvědavost a spekulace, zda má Gambrinus s iluzionistou nějaké plány. Pivovar v další fázi kontakt s Copperfieldem přiznal, přelepil na billboardech v rámci fair play jeho jméno a v médiích a na svých sítích odhalil další kroky kampaně.

„Náš sládek Pavel Zítek sbalil gambáč do kufříku a vyrazil přes oceán dokázat náš závazek, že naše pivo žádným trikům nepodlehne,“ uvedl jako vysvětlení pivovar Gambrinus na svém Facebooku. Finále několikatýdenní kampaně vyvrcholilo cestou do Las Vegas, ke které značka zveřejnila trailer a několik vlogů. Fanoušci mohli sledovat samotnou cestu sládka, který byl v životě nejdál v Žatci pro chmel, nebo hledání kouzelníka v Las Vegas.

O několik dní později se na sociální síti pivovaru objevilo hlavní video, ve kterém Copperfield přijímá výzvu pivovaru a před kamerami se pokusil nechat zmizet lahvovou desítku. Nic, co by mága, který pravidelně nechává před zraky tisíců diváků mizet předměty, osoby, budovy nebo celá města, mělo rozhodit. Ukázalo se však, že i na české pivo je jeho magie krátká. Místo piva zmizí něco úplně jiného.

„Věříme, že osobnost tohoto formátu přitáhne pozornost a že budou naši příznivci hrdí na to, jací lidé Gambrinus taky podporují. S nadsázkou se dá říct, že i David Copperfield věří tomu, že Gambrinus může zmizet pouze jediným způsobem, a to tak, že ho vypijete,“ míní Rado Jankovič, creative teamleader Triadu. „A úplně nejlepší na tom celém je, že každý si může klidně doma vyzkoušet, jaké to je být lepší než David Copperfield,“ doplňuje chief creative director Matouš Fridrich. „To, že do toho s námi klient šel, je známka velké odvahy, důvěry, představivosti a samozřejmě víry v pořádná marketingová kouzla.“

Diváci navíc mohou od 3. června celý neúspěšný pokus o zmizení sledovat v televizi. Kampaň bude do konce června pokračovat na Facebooku, YouTube a Seznamu a v ontrade a offtrade.

Klíčový vizuál

Klíčový vizuál

Podtácek

Podtácek

David Copperfield v kampani piva Gambrinus

David Copperfield v kampani piva Gambrinus