Českobudějovická prodejna Terno, spadající pod maloobchodní skupinu Coop, má nový design sekce piv a nealkoholických nápojů, který má zákazníkům zpříjemnit nakupování. Pilotní realizace je navržená podle výstupů ročního marketingového výzkumu, jehož cílem bylo zjistit podrobnosti o chování spotřebitelů a preference vizuální podoby prostředí. „Z průzkumů víme, že čím rychleji a snadno se nakupující orientuje, tím větší je jeho spokojenost, která se odráží následně ve velikosti nákupu,“ uvedl Josef Kroulík, offtrade sales manager Budějovického Budvaru. Návrh a realizace přestavby je dílem agentury Dago. Další prodejny patřící pod skupinu Coop mají následovat.
Využity byly stávající regály, které byly designově zneutralizovány dřevěným dekorem - v nealko sekci světlým, v pivní tmavým. Na jednotlivé kategorie upozorňují regálová čela. Slouží jako prémiové zakončení regálů a mají zvyšovat znalost a hodnotu prezentovaných značek. Horní části endcapů a regálu jsou oživeny prosvětlenými vizuály v celkové délce 100 metrů. „Motivy vizuálů v nealko kategorii představují vizuály spojené s druhem nápojů, například perlivá nebo neperlivá voda. U piva jsou zobrazeni lidé pijící tento nápoj, což evokuje emoce z tradičního momentu spotřeby v hospodě,“ uvedl Marek Končitík, obchodní ředitel agentury Dago. Součástí pivní sekce je i designový bufet. „Zatím neznáme vliv na prodeje. Už nyní však vnímáme projekt jako úspěšný. Podrobný průzkum, který k němu vedl, nám dává dostatečnou jistotu, že jdeme správným směrem a potvrzují to i první reakce nakupujících a personálu prodejny. Dalším argumentem pro podobné projekty je vliv prodejního prostředí na budování značky, což ty významné jako Budvar a Kofola vnímají,“ doplnil Končitík.
Partnerem v kategorii nealka se stala právě Kofola. „Kladně hodnotím například, že se podařilo navrhnout regálová čela, která pojmou jak palety, tak designově povedené vystavení produktů v horní části. Celek to kvalitativně posouvá na jinou úroveň,“ míní Jana Riegerová, senior trade marketing manager Kofoly.