Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Datart nasazuje spoty od WMC Grey v duchu Karla Zemana, příběhy ze světa hor a galaxie

„Chtěli jsme vytvořit příběhově i obrazově unikátní spoty,“ předesílá režisér Martin Duda.

  • 01. 10. 2020 12:45

Tým nové kreativy Datartu. Zleva Marek Ingr (vedoucí marketingové komunikace), Žaneta Kubíčková (marketingová manažerka), Lenka Mastešová (ředitelka marketingové komunikace)

Tým nové kreativy Datartu. Zleva Marek Ingr (vedoucí marketingové komunikace), Žaneta Kubíčková (marketingová manažerka), Lenka Mastešová (ředitelka marketingové komunikace)

Řetězec s elektronikou Datart představuje od října novou kreativu. Hrdinou je mladý průvodce světem Datartu, který v hraných příbězích v kulisním prostředí hor a vesmíru vyjadřuje hodnoty značky a přibližuje profilové služby pro zákazníka. Představuje službu vlastní dopravy a doručení zboží a poukazuje na službu vyzvednutí zboží do 30 minut od objednání. Za novou kreativou je agentura WMC Grey. „Základy kreativy stojí na samotné značce. Kvalitní prodejce elektroniky s velkou sítí prodejen a kvalitními službami. Paralelně vedle sebe vznikal komunikační koncept a koncept exekuční. Tedy to, co reklama říká a jak vypadá. Reklama říká, že takové služby, které nabízí Datart, nabízí prostě jedině Datart. Z jeho pohledu jde však o jakousi samozřejmost, nebijeme se v prsa, ani nekřičíme. Jen je v klidu a s občasným humorem sdělujeme,“ říká David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.

„Chtěli jsme vytvořit příběhově i obrazově unikátní spoty, které diváka zaujmou a na první pohled je bude schopen odlišit od zbytku reklamního bloku. Výsledkem je hraná reklama, která pracuje s triky a stylizovaným prostředím, a umožňuje tak vytvořit bohatý obraz, kde divák bude mít pořád co nového objevovat. Je to unikátní složenina 2D a 3D grafiky, jejíž stylizace si bere inspiraci například v klasických Baronech Prášilech a další tvorbě Karla Zemana,“ říká režisér Martin Duda z produkce Punk Film. Součástí tvorby bylo vyrobit velké množství rekvizit: „Vyráběli jsme funkční roboty, umělé skály, kusy stylizovaných zdí. Dýchlo na mě takové to klasické poctivé ruční filmové řemeslo starých mistrů, i když v novém kabátu.“

„Cílem reklamních spotů bylo posílit osobitosti značky a ztvárnit ji do vizuální podoby, aby jasně a zároveň zábavně vypovídala o hodnotách, na kterých Datart dlouhodobě staví a také ukázat, čím se odlišuje od ostatních, tedy především rozsahem služeb pro zákazníky. Od vyhlášení výsledků tendru kreativy až po spuštění uplynulo více než rok. Dali jsme si velkou práci jak s výběrem produkce, tak s výběrem herce, který pro nás byl hodně důležitý. V obou případech jsme hned při první schůzce věděli, že toto je naše krevní skupina a na výsledku to je vidět. Nevynechali jsme ani testování jak návrhu komunikačního konceptu, tak pretest kreativy na velkém vzorku lidí. Jsme tedy přesvědčeni, že to, co pouštíme od října do světa, je něco, co Datart ukáže v tom správném světle a bude lidi bavit. Navíc je za tím vidět velký kus řemeslné práce, která se už v reklamách moc nevidí a kterou obdivujeme,“ uvedla Lenka Mastešová, ředitelka marketingové komunikace Datartu.

Datart: Dopravart (WMC Grey)

Datart: Dopravart (WMC Grey)

Datart: Rychlart (WMC Grey)

Datart: Rychlart (WMC Grey)

Dopravart / Rychlart
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
01. 10. 2020
Mediamix
Creative director
Art director
Client service director
Account director
Senior account manager