Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

„Hejtům dávám zelenou.“ Cristovao a NobodyListen jdou se Spritem proti nenávisti

Hejtování plodí jen další hejty, cestou je bojovat proti nenávisti láskou, vzkazuje značka.

  • 23. 08. 2019 14:20

I Love You, Hater
Mediální agentura
PR agentura
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
01. 06. 2019 - 31. 08. 2019
Kamera
Fotograf
Kreativní ředitel
Produkce

V anonymním světě internetu není takový problém psát nenávistné komentáře neboli hejty. Své o tom dobře vědí i známí hudebníci Ben Cristovao a Jakub Strach alias NobodyListen. Proto se zelený srdíčkem pod komentáři na sociálních sítích zapojili do kampaně I Love You, Hater nápojové značky Sprite z portfolia společnosti Coca-Cola.

„Hejty se buď týkají mojí rasy, nebo toho, co dělám, anebo toho, v co věřím a co propaguji. Vlastně nejvíc hejtů v současné době sklízím, když se lidem snažím vysvětlit, co je špatného na tom jíst určité věci. Třeba maso, protože to není žádná sranda ho v dnešní době jíst. Sem se nyní přesouvá ta negace,“ vyjmenovává projevy nenávisti směřované na svou osobu Ben.

Ben Cristovao v kampani značky Sprite

Ben Cristovao v kampani značky Sprite

Nenávist je bytostně lidským projevem. Podle mezinárodní organizace Council on Foreign Relations má násilí přisuzované nenávistným projevům na internetu celosvětově vzestupnou tendenci. „Nenávist zde byla vždy a často i hýbala dějinami, jen se mění způsoby jejího projevu,“ vysvetluje klinický psycholog Radek Ptáček. „Zlo a nenávist milují anonymitu, je to pro ně živná půda. V dosavadní historii lidé museli většinou nenávist projevovat více či méně osobně. Nikdy zde nebylo tolik zcela anonymního prostoru jako na internetu.“

Protagonisté globální kampaně I Love You Hater značky Sprite přibližují, jaké to je být vtažen do světa hejtrů, ať už z důvodu svého úspěchu, vzhledu, životního stylu či původu. „Musím se přiznat, že je sleduji víc, než bych měl. Ani za těch deset let, co se pohybuji v hudební branži, nejsem schopný se přes to přenést,“ přiznává Jakub Strach alias NobodyListen, pětadvacetiletý hudební producent a DJ.

Jakub Strach v kampani značky Sprite

Jakub Strach v kampani značky Sprite

Tvrdí přitom, že semu s tím daří bojovat. „Dřív jsem na hejty odpovídal, ale z toho nevzešlo nikdy nic dobrého, ať už jsem psal veřejně, nebo soukromě. I když jsem se snažil vystupovat chytře, nad věcí, vtipně, rozumně, tak ti lidé to nechtějí slyšet, nejsou na to zvědaví, oni nechtějí slyšet žádné argumenty. Diskuse s nimi nemá konce. Často píšou o věcech, o kterých nic nevědí, nerozumějí jim a chybu nikdy nepřiznají,“ popisuje svou zkušenost.

Kampaň značky Sprite chce zdůraznit, že jelikož hejtování plodí jen další hejtování, cestou je bojovat proti nenávisti láskou. Odtud pochází slogan kampaně I love you hater a také hashtag #iloveyouhater uváděný jako reakce na hejt společně se zeleným srdíčkem. A i proto kampaň provází melodie All You Need is Love.