Integrační centrum Praha a Goodkin ukazují, jak snadno se šíří předsudky

Celorepubliková kampaň zobrazuje předsudky jako zlomyslné přeskakující příšerky.

  • 27. 01. 2021 23:10

Dezinformace patří mezi jedny z největších hrozeb současné společnosti. Jako takové pro šíření strachu často využívají cizince, kteří se stávají cílem různých předsudků, manipulací a lží. Jak tyto předsudky vznikají a snadno se šíří, ukazuje kampaň Integračního centra Praha zahrnující tři spoty, vizuály, online komunikaci a informační web. Kreativním dodavatelem kampaně je agentura Goodkin, o videoprodukci se postarali AZN Kru.

„Ve videích rozhodně nechceme nositele předsudků urážet. Smyslem je diváky inspirovat k tomu, aby si fakta ověřovali před tím, než napíší příspěvek na sociální sítě nebo přepošlou řetězový email,“ vysvětluje koordinátorka projektu Jekaterina Gazukina z Integračního centra Praha.

„Nejenom viry přeskakují mezi lidmi. Chtěli jsme ukázat, že předsudky mohou snadno napadnout každého z nás. Je velmi snadné podlehnout těmto zjednodušujícím a zobecňujícím tvrzením, protože na nás zkrátka nekladou takové nároky jako ověřování reality. Proto jsme předsudky ztvárnili jako zlomyslné animované příšerky, které přeskakují mezi lidmi a mefistotelsky jim našeptávají svůj pohled na cizince,“ doplňuje strategic planner a copywriter kampaně Jan Hlavín z Goodkinu.

Nejlepší zbraní proti předsudkům je právě ověřování faktů. Proto kampaň obsahuje i edukativní linku se skutečnými faktografickými údaji o životě cizinců v Česku. Ta kromě informačních vizuálů obsahuje hlavně web atlaspredsudku.cz, který nabízí návštěvníkům možnost otestovat si svou „imunitu“ vůči dezinformacím, nahlédnout do galerie nejčastějších předsudků a získat ověřená fakta.

Realizační tým má navíc s integrací cizinců zkušenosti takříkajíc “z první ruky”. Cizinci žijící v Čechách se podíleli jak na přípravě konceptu, tak i na samotné režii spotů.

Kampaň bude v online prostoru a v ulicích hlavního města Prahy i krajských měst k vidění do 7. března 2021. Následně na ni ve školním roce 2021/2022 naváží speciálně vytvořené workshopy pro druhý stupeň základních škol a studenty středních škol.

Integrační centrum Praha je obecně prospěšná společnost, která byla založena Magistrátem hlavního města Prahy v roce 2012. Účelem organizace je napomáhat bezproblémovému soužití cizinců s většinovou populací prostřednictvím poskytování bezplatných služeb. Kampaň i připravované workshopy jsou financovány Evropskou unií a Ministerstvem vnitra ČR.

Předsudky se šíří tam, kde nejsou fakta
Kreativní agentura
Mediální agentura
Produkční agentura
Nasazení
25. 01. 2021 - 07. 03. 2021
Mediamix
Koordinátorka kampaně
Strategie, copywriter
Strategie, account manager
Art director
Account manager