Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Isobar umístil do živých hokejových přenosů virtuální škodovky

Agentura, Česká televize, Paranormal a ISG Graphics představují „virtuální placement“.

  • 18. 02. 2020 12:00

Škoda Auto & IIHF World Junior Championship 2020
Kreativní agentura
Značka
Klient
Nasazení
26. 12. 2019 - 05. 01. 2020
Obor
Mediamix
Creative director
Account manager

Čeští diváci přímých přenosů z IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 si mohli v rozích kluziště prohlédnout vozy Škoda Kamiq a Scala. Ty totiž z důvodu kolize licenčních podmínek na stadionu fyzicky stát nemohly. Přesto se za plexisklem, které odděluje diváky od hrací plochy na hokejových stadionech, objevily. Byly totiž do obrazu vloženy virtuálně, jako trojrozměrné modely. Nebylo tak nutné umístit vozy fyzicky na stadionech, čímž se ubírala místa pro diváky.

Řešení využívající technologii augmentované reality využila kreativní agentura Isobar ve spolupráci s Českou televizí a dalšími partnery. Použila přitom 3D data automobilů, která vznikají už při vývoji nových modelů. Ta jsou natolik precizní v zobrazení detailů, že datová velikost neumožňuje jejich snadné zpracování v televizním prostředí. Isobar tak společně s 3D studiem Paranormal připravil zjednodušenou verzi virtuálních modelů a zároveň pro věrohodné zobrazení v rámci televizního přenosu nasimuloval chování světelných a pohybových podmínek product placementu na stadionu.

Augmented Product Placement

Augmented Product Placement: model vozu

Za konečnou implementaci do vysílání je pak zodpovědná Česká televize a její dodavatel brněnská firma ISG Graphics. Ta jako jediná v tuzemsku využívá moderní technologii, díky níž je možné pracovat ve virtuálním softwarovém studiu s grafickými podklady přímo v trase televizního signálu živě vysílaného sportovního přenosu. Diváci České televize tak při živém vysílání sledovali modely Scala a Kamiq přímo za plexisklem v rozích kluziště ve třech střídajících se barevných provedeních. K vidění byla vždy bílá, modrá a červená varianta, přičemž jedné třetině se barvy vystřídaly třikrát. To podtrhla animace z boku virtuálního podstavce, kdy se měnily nápisy Škoda Auto, Škoda Scala a Škoda Kamiq. Technologie byla využita celkem při 10 zápasech.

Augmented Product Placement

Augmented Product Placement: nastavení zobrazovaného modelu

Augmented Product Placement

Augmented Product Placement: zobrazení při přenosu

Augmented Product Placement

Augmented Product Placement: zobrazení při přenosu

„Využití augmentovaného product placementu se stává stále populárnějším,“ říká Jakub Binder, senior account manager agentury Isobar. „Díky rozšířené realitě mohou firmy propagovat své produkty i v případě, že fyzický prostor má v rámci partnerství zakoupen jiný partner, popřípadě dochází ke kolizím licenčních a sponzoringových podmínek, které nedovolují marketingovou podporu přímo v místě akce.“

Obdobný postup lze podle Isobaru aplikovat na libovolné vysílání sportovního přenosu. „Značkám se tak otevírá nová možnost zviditelnění v rámci jakéhokoliv programu vysílaného živě na stanicích ČT Sport, Nova Sport a televizi O2,“ tvrdí agentura. Nový product nazývá Augmented Product Placement, respektive Augmented Virtual Placement.