Jak kampaň Tiger Challenges od Friendly zvýšila povědomí o energy drinku Tiger

Případová studie popisuje celoroční kampaň, která do výzev od fanoušků angažovala osm známých lidí. Kampaň se v letošní soutěži WebTop100 stala nejlepší videoreklamou roku.

  • 01. 12. 2020 14:00

V soutěži WebTop100 získala agentura Friendly 1. místo v kategorii Videoreklama roku za kampaň pro Tiger Energy Drink. Tiger se zároveň podle nedávného výzkumu agentury Nielsen stal nejprodávanější značkou energy drinku na českém trhu. „To nemůže být náhoda,“ usmívá se Bára Wagnerová z Friendly. Cílem oceněné kampaně Tiger Challenges bylo zvýšit povědomí o značce (brand awareness) Tiger na českém i slovenském trhu a podpořit prodeje. Jak k tomu agentura Friendly přistoupila?

Hlavní myšlenkou loňské kampaně Tiger Challenges bylo předat konzumentům motivační sdělení Nebojte se v životě zkoušet nové věci a překonávat sami sebe, Tiger vám na to dá energii. „Identifikovali jsme osm českých a slovenských influencerů, kteří rezonují s vybranými segmenty cílové skupiny, a požádali je, aby šli příkladem,“ popisuje Wagnerová. Tvářemi kampaně se tak stali zápasník MMA Attila Végh, nejsilnější muž světa ve střední váze Jiří Tkadlčík, mistr světa v jízdě na rychlostním kajaku Josef Dostál, rapper Majself, herečka Berenika Kohoutová, zpěvačka a tanečnice Dominika Mirgová, gamer a komentátor Ivan Lazarov a streamer a komentátor Damien Dante.

První série videí představila ambasadory a jejich životní příběh. Úkolem pro publikum na sociálních sítích YouTube, Instagram a Facebook, které cílová skupina nejčastěji využívá, bylo vymyslet jim příští životní výzvu, pokud možno takovou, která je pořádně prověří. Ze všech došlých nápadů si pak každý ambasador vybral jednu výzvu a autora nápadu pozval k osobní účasti na jejím plnění (soutěžní výhra).

Další sérii videí ukázala plnění jednotlivých výzev. Attila Végh absolvoval lekci baletu ve Slovenském národním divadle. Jiří Tkadlčík vlastními silami rozhýbal dvaačtyřicetitunový jeřáb. Majself si zarapoval s cimbálovkou. Josef Dostál za sebou na kajaku táhl pětadvacetitunový parník. Berenika Kohoutová si vyzkoušela ostrý hasičský trénink. Dominika Mirgová zvládla školu smyku na závodním okruhu. Ivan Lazarov zažil scénu ze hry Counter-Strike naživo. Damien Dante překonal strach z výšek a skočil s padákem.

Celkem v kampani ve spolupráci s produkcí Vrizzly vzniklo 18 unikátních videí (16 původních a dva sestřihy), do kterých se podařilo angažovat další zajímavé osobnosti z různých oborů. Vznikla tak unikátní videa, ve kterých účinkuje například první sólista Slovenského národního divadla Andrej Szabo jako trenér Attily Végha nebo specialista na boj s terorismem Lumír Němec jako vedoucí výcviku ve výzvě Ivana Lazarova. „I díky tomu se nám podařilo ‚prodat‘ hlavní sdělení kampaně uvěřitelně,“ myslí si Bára Wagnerová z Friendly.

Attila Végh v kampani energy drinku Tiger

Attila Végh v kampani energy drinku Tiger

Online kampaň byla podpořena televizním image spotem, který obsahoval kampaňový tag-on, dále outdoorem (billboardy, citylighty, zastávky MHD), spoty v rádiu, printy a propagací instore.

Výsledky

Tváře zapojené do kampaně ve svých kanálech na sociálních sítích publikovaly celkem 536 výstupů, při zásahu 10,1 milionu a téměž 477.000 lajků a komentářů. Do výzev pro osmičku hlavních tváří kampaně přišlo 2.500 nápadů od fanoušků. Na YouTube zaznamenala videa z kampaně přes 11,3 milionu přehrání, při průměrném dosledování 25 %. Zásah videí na Facebooku a Instagramu činil celkem 10,9 milionu zásahů.

A remix Majselfovy písně, který v rámci plnění své výzvy natočil s cimbálovkou, označovali někteří jeho fanoušci za lepší verzi, než je originál. Song se dostal do rádií či živého vysílání slovenské televize.

Tiger Challenges
Kreativní agentura
Produkční agentury
Klient
Nasazení
01. 01. 2019 - 31. 12. 2019
Creative director, copywriter
Creative director
Art director
Account director