„Jak žijí naši hrdinové, je i na nás,“ připomíná dlouhý spot od OAK pro Post Bellum

Děti vyprávějí, jak by měli žít váleční veteráni, političtí vězni a disidenti, když zestárnou.

  • 31. 01. 2021 22:55

Centrum pomoci Paměti národa, které vzniklo v březnu 2020, spustilo svou první kampaň. Emotivní spot, za kterým stojí kreativní agentura One of A Kind neboli OAK založená před rokem Terezou Svěrákovou a Tomášem Dvořákem, apeluje na pomoc našim hrdinům, a to nejen v době pandemie. Dobrovolníci Centra pomoci zajišťují pamětníkům nákupy potravin či jiného zboží, vyzvednutí léků či pomoc se zprostředkováním lékařské či psychologické pomoci.

Myšlenka spotu je postavena na autentických výpovědích dětí. Vyprávějí, jak by podle nich měli žít hrdinové, když zestárnou. Jejich představa ale kontrastuje s realitou života válečných veteránů, politických vězňů, disidentů. „Řada pamětníků je osamělá, což umocňuje současná izolace způsobená zdravotními opatřeními. Bojí se vycházet z bytu, neumějí si nakoupit na internetu, ztrácejí kontakt s okolím. Proto jsme také vybrali návrh spotu, který vše ve zkratce vypráví dětskýma očima a originálním způsobem,“ popisuje Jan Polouček, provozní ředitel Post Bellum a Centra pomoci.

Spot byl zatím nasazen online, brzy bude k vidění v televizi. Produkce se ujala Bistro Films a režie Marek Partyš, kterého pojí se Svěrákovou a Dvořákem dlouhodobá spolupráce. Kromě prací pro Českou spořitelnu se potkali i na předešlých kampaních pro Paměť národa, které posbíraly nejvýznamnější kreativní ocenění po světě a uspěly i na festivalu v Cannes. Kampaň na podporu válečných veteránů si k tomu navíc připsala i zlatou Effie.

Jak žijí naši hrdinové, je i na nás
Kreativní agentura
Produkční agentura
Klient
Nasazení
18. 12. 2020
Mediamix