V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

„Jaký význam dáš své ruce?“ Červený kříž s Primou podporují dárcovství krve

Minutový spot pro Český červený kříž, co dává hlavně CNN Prima News, vytvořil Comtech.

  • 09. 11. 2020 21:25

Český červený kříž ve spolupráci se zpravodajskou televizí CNN Prima News spouští kampaň Ruce, která veřejnost edukuje a připomíná, že bezpříspěvkové darování krve je i v současné době covidu důležité. Patnáct minut strávených darováním krve může zachránit tři lidské životy. Kampaň Českého červeného kříže bude k vidění i na ostatních kanálech skupiny Prima. Ve dvaceti- a šedesátivteřinovém spotu jsou zobrazeny lidské ruce v mezních situacích. Kreativní koncept vytvořila reklamní agentura Comtech Can a realizovala ji produkční společnost Bistro Films v režii Marka Partyše.

„Je důležité mít na paměti, že krev má v lékařství stále nezastupitelnou roli, a stále ji nelze uměle vyrobit. Podle statistik dostane každý občan za svůj život průměrně čtyřikrát krevní transfúzi a dvanáctkrát preparát vyrobený z krve. Proto chceme v rámci výchovy veřejnosti znovu připomenout, že darování krve je platnou výzvou pro každého zdravého člověka. Stačí jen kontaktovat blízké nemocniční transfúzní zařízení, kde vám i v době covidu zcela bezpečně odeberou krev,“ uvádí Marek Jukl, prezident Českého červeného kříže.

„Rozhodli jsme se pod zpravodajskou značkou CNN Prima News podpořit téma darování krve bez nároku na finanční příspěvek. I v době covidu je krev důležitá pro pokrytí potřeb dlouhodobě nemocných pacientů, na léčbu při úrazech, na plánované operace nebo na výrobu léků. Věříme, že se nám podaří zvýšit povědomí mezi veřejností nejen díky spotům a reportážím, ale také tím, že tváře CNN Prima News půjdou příkladem a darují krev,“ říká Marek Singer, generální ředitel Primy.

V Česku je v nemocničních zařízeních transfúzní služby registrováno zhruba 256.000 pravidelných dárců krve. Celkový počet dárců krve by měl podle doporučení odborníků činit aspoň 300.000 a ročně by mělo optimálně přibýt 33.000 prvodárců. Darovaná krev je například uplatněna při těžkých úrazech, při řadě operací, léčbě otrav, při léčbě zhoubných nemocí, popálenin, při léčbě obranyschopnosti a u nemocí poruch srážlivosti. Důležitými dárci se stávají i lidé, kteří už prodělali covid-19. V jejich plazmě jsou totiž přítomny protilátky, které mohou být transfúzí podány nemocnému.

Kampaň Ruce je dalším z řady společných projektů skupiny Prima a Českého červeného kříže. V minulosti mohli diváci na kanálech skupiny Prima vídat osvětovou kampaň Když jde o život, kde herci seriálu Modrý kód edukovali veřejnost, jak lze poskytnout první pomoc. Jarní kampaň s tvářemi tohoto seriálu pak reflektovala začínající pandemii a radila, jak dodržovat hygienická opatření a jak se chránit před nakažením koronavirem.

Ruce
Kreativní agentura
Produkční agentura
Mediamix