„Jo, Livesport!“ Český poskytovatel výsledků má globální kampaň s Čechem

Kampaň od Michala Pastiera doplnil nový vizuál od Design Studia a firemní web od Brainz.

  • 30. 06. 2021 02:40

Už se začátkem letošního hokejového mistrovství světa 21. května spustila česká společnost Livesport novou reklamní kampaň se svým ambasadorem Petrem Čechem. Známý brankář se představí v sérii spotů, jejichž hrdiny jsou kromě něj sportovní fanoušci v nečekaných situacích. Reklamní kampaň Livesportu je vidět i v průběhu fotbalového Eura, které startovalo 11. června, poběží totiž až do konce roku v českých televizích a díky Eurosportu i v dalších zemích Evropy. „Květnové mistrovství světa v hokeji je v Česku dlouhodobě jednou z nejsledovanějších sportovních událostí a my u ní pravidelně představujeme naše globální kampaně. Loni jsme kvůli covidu o tuhle příležitost přišli, letos se ale k této tradici opět vracíme. A vracíme se znovu s Petrem Čechem jako naší tváří,“ říká marketingový ředitel Livesportu Jan Hortík.

Kampaň je primárně brandová. Sportovní fanoušci uvidí sérii spotů vycházejících z jednoho kreativního konceptu, mění se jen zápletky a prostředí. Strukturovanější příběhy pro delší stopáže doplňují sponzorské vzkazy a mikropříběhy pro online.

Autorem konceptu celé kampaně je Michal Pastier. Známý slovenský kreativec vsadil na nečekané pointy v situacích, které nemají se sportem nic společného - ale jen zdánlivě. V každé z nich je totiž hlavním hrdinou sportovní fanoušek. A s ním Petr Čech v roli průvodce, který doplňuje příběh. Režisérem kampaně je Karel Janák, podepsaný pod teenagerskými komediemi Snowboarďáci či Rafťáci, řadou pohádek a dalších filmů.

Kvůli pandemické situaci se natáčení nové kampaně zdrželo o rok. Během něj musel Livesport i produkce Cinemania několikrát měnit plány. „S Petrem jsme chtěli natáčet v Praze, ale kvůli covidu se to nepovedlo. Třikrát jsme už byli domluvení, třikrát jsme kupovali letenku a třikrát jsme ji museli vracet,“ přibližuje Martin Kořínek ze Cinemanie. Natáčení kampaně tak probíhalo nadvakrát. „Veškeré exteriéry jsme měli hotové už loni v létě, kdy jsme na zámku Sychrov i v přístavu Mělník měli Petrova dvojníka. Na něm jsme testovali postavení kamery nebo světla,” říká brand manager Livesportu Pavel Hacker.

„Scény s Petrem jsme pak začátkem letošního května natáčeli poměrně unikátním způsobem - online. Petr byl ve studiu v Londýně a tam už se mohl věnovat především své roli. Postprodukce potom zařídila jeho zasazení do příběhu, ve kterém reprezentuje značku,“ dodává Hacker.

„V životě jsem se s Petrem Čechem neviděl naživo, ale takhle jsem měl možnost ho režírovat alespoň na dálku,“ podotýká režisér Janák. „Živé natáčení je samozřejmě mnohem lepší a příjemnější, protože můžete lidi víc motivovat a hecovat. To ale za mě v Anglii dělal pomocný režisér, takže to i na dálku fungovalo.“

Nová vizuální identita od londýnského Design Studia

Livesport si letos připomíná 15 let své existence a při té příležitosti výrazně svou firemní identitu. Pro rebranding si v tendru, jehož se zúčastnily tři firmy (z toho dvě české), vybral londýnské Design Studio, které vytvořilo vizuální identitu třeba Ligy mistrů, anglické Premier League nebo firem Airbnb, Logitech či Evernote. Nová firemní identita Livesportu, představená 1. června, má víc odpovídat jak jejímu globálnímu působení, tak rostoucímu počtu firem ve skupině. Práce na novém vizuálu trvala téměř dva roky.

„Livesport v sobě spojuje svět sportu a svět technologií. A nejsložitější bylo najít vizuální vyjádření obou těchto prvků naší DNA. Výsledný design odráží oba tyto světy, které propojuje v jeden jediný prostřednictvím typografie, loga, barev a grafických prvků. A hlavně je to komplexní systém, který řeší architekturu celého brandu,“ popisuje brand manager Livesportu Hacker. Na identitě se podílel také uznávaný odborník na vizuální komunikaci Alan Záruba. Autor řady sportovních vizuálních identit v Česku působil v projektu jako externí konzultant.

Nová identita staví na výrazné typografii. Na míru připravený font se inspiroval podobou čísel na klasických výsledkových tabulích. Dalším výrazným prvkem jsou linie charakteristické pro nejrůznější sportovní hřiště. „Vizualita Livesportu vychází z principu více hřišť, se kterými se dá pracovat podle potřeby. Když si některé z nich přiblížíte, dostanete výsek typický pro některý ze sportů - fotbal, basketbal, tenis a spoustu dalších. Když si hřiště naopak oddálíte a vidíte jich řadu vedle sebe, dostanete pattern, který svou podobou připomíná tištěný spoj. Tedy tu technologickou polovinu naší DNA,” popisuje Pavel Hacker.

Ještě letos má ve spolupráci s Design Studiem dostat taká klíčový produkt Livesportu, zpravodajský web Livesport.cz, jež na mezinárodní úrovni reprezentuje značka FlashScore.

Redesign digitální prezentace od Brainz

S novou vizuální identitou se pracovalo také na novém prezentačním webu Livesport.eu. Jeho redesign zajistilo pražské kreativní studio Brainz Disruptive. To doplnilo identitu právě o digitální výstupy. Nový web vznikl během několika týdnů.

„Šlo nám hlavně o to, aby nová identita co nejlépe fungovala v digitálu. Je skvěle vymyšlená a chytře v sobě odráží podstatu Livesportu, což je technologie a sport. Našim úkolem ji bylo stejně chytře přetavit do digitálního prostředí. Klient nám od začátku věřil a měli jsme tak v rámci realizace opravdu volnou ruku. Díky tomu tak vznikl modulární design systém, který je možné plasticky ohýbat a rozvíjet na společných budoucích projektech,“ přibližuje autor návrhu a kreativní ředitel Jan Patawa.

Na projektu společně s ním pracoval projektový manažer Adam Mlýnek, koordinátor pro vývoj Branislav Onderišin a vývojáři Ladislav Durchánek a Jiří Váňa pod vedením Ladislava Janečka.

Jo, Livesport!
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
21. 05. 2021
Mediamix
Protagonista