Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

„Komu tím prospějete? Potřebným.“ Scéna z Pelíšků prodává „skutečné dárky“

Charitativní e-shop Člověka v tísni letos nabízí třeba „magické“ těžítko jako od Saši Mašlaně.

  • 05. 12. 2019 12:30

Charitativní e-shop Skutečný dárek organizace Člověk v tísni, který je určen na podporu lidí v nejchudších zemích světa, letos propaguje upravená scéna z populárního filmu Pelíšky. Jde o tu, v níž major Šebek v podání Miroslava Donutila u vánočního stromku obdarovává syna, jehož hraje Michael Beran. Donutil pak vystupuje v závěrečné fázi spotu, kde propaguje právě e-shop Člověka v tísni. Přes něj už lidé zakoupili pomoc za 130 milionů Kč, přitom jen loni 22 milionů. Tištěné nebo elektronické certifikáty s věnováním umožňují nákup koz, ovcí, zemědělského nářadí nebo sazenic.

„Chtěli jsme diváky hlavně pobavit a zároveň jim nasadit brouka do hlavy, jestli by fakt nebylo lepší, kdyby letos darovali Skutečný dárek místo blbostí,“ říká Jan Benda z kreativního týmu McCann Prague, který spot realizoval. Autoři spotu plánovali, že scénu přetočí v původním obsazení a pod režijním vedením Jana Hřebejka. Z toho nakonec museli ustoupit a přetáčeli jen část známé scény. „U Pelíšků si vždy vzpomenu, jak podceňovaný film to byl. Před dvaceti lety mu nikdo nevěřil, měl mizerný rozpočet, natočili ho na šestnáctku. Dneska jsou Pelíšky kult. Pro mě jsou připomínkou, že každé natáčení začíná od nuly a nikdo nikdy neví, jak to může dopadnout,“ popisuje režisér Petr Zahrádka. „Atmosféra na place byla stejná jako pokaždé, když přinesete hořlavinu (prskavky) a živá zvířata (slepice a kuřata) do jedné místnosti… bylo to milé. Kostýmní výtvarnice sehnala původní oblek majora Šebka a Mirek Donutil se do něj i po dvaceti letech s přehledem vešel,“ dodává.

Na e-shopu je letos k mání darovací certifikát v hodnotě 500 Kč ze speciální edice podle filmu Pelíšky nebo retro těžítko z jiné slavné scény s Jaroslavem Duškem a Evou Holubovou. Výtěžek z prodeje pomůže českým dětem na cestě za lepším vzděláním. Limitované edice dárků českých umělců a značek nabízí charitativní eshop už druhým rokem. Kromě těžítka lze letos nadělit dalších pět originálních kousků, konkrétně grafiku výtvarníka Petra Nikla, peněženku od PlayBag, šálu od Ester & Josefiny, šperk Elišky Lhotské nebo zápisník Papelote.

Skutečný dárek
Kreativní agentura
Mediamix