Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

„Končíme s plastovým, cinkejte lahvovým!“ Gambrinus hlásí konec piva v PET lahvích

„Bez plastů to šlo desítky let a je čas přestat produkovat další plast, kde to není potřeba.“

  • 17. 02. 2020 10:50

Končíme s plastovým, cinkejte lahvovým!
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
10. 02. 2020 - 15. 03. 2020

Pivovar Gambrinus ukončil začátkem roku produkci a distribuci piva v PET obalech. Toto rozhodnutí je součástí dlouhodobé strategie udržitelnosti Plzeňského Prazdroje a Gambrinus díky němu slibuje snížit produkci plastu až o 334 tun ročně. Pivovar se stal letos partnerem organizace Ukliďme Česko, která díky této podpoře vysbírá z přírody dalších 640 tun odpadu navíc.

„Všichni víme, že jednorázové plasty jsou problém, který stále více zbytečně znečišťuje naše okolí. V Gambrinusu jsme si řekli, že bez plastů to šlo desítky let a je čas přestat produkovat další plast tam, kde to není potřeba. Češi jsou pivní národ, který beztak preferuje lahvové a čepované pivo,“ prohlašuje senior brand manager Gambrinusu Jakub Marek. „Lahvové pivo je charakteristické svým cinkáním, které neoddělitelně patří ke každému přípitku a vyvolává v nás chuť se ho napít. V porovnání s plastem sice lahváč trochu zatíží tašku, ale ulehčí přírodě,“ přibližuje Rado Jankovič, creative team leader z Triadu, na čem agentura postavila kampaň.

„Lahváče cinkají během celého svého životního cyklu. Když je neseme v síťovce z obchodu, v přepravkách v průběhu závozů i při vkládaní do automatu na vratné lahve. A nejvíc samozřejmě cinkají u přípitku s blízkými, třeba u sledováni fotbalu či grilování na zahradě. Právě to jsou momenty, které si při zvuku cinkání vybavujeme v paměti. Vyvolávají v nás nostalgii. To pivo v petkách nikdy nedokáže,“ objasňuje myšlenku hlavního spotu art director Triadu Michal Dvorský.

Spot uvidí spotřebitelé na YouTube či na Seznamu. Na melodii cinkání a nostalgii je postavená i trojice rádio spotů. Kampaň běží také na Facebooku, kde se Gambrinus věnuje zvukům lahváčů a situacím spojeným s lahvovým pivem. „Na sociálních sítích chceme s pivaři hlavně diskutovat a bavit je. Ptáme se lidí na jejich vzpomínky spojené s cinkáním a diskutujeme s nimi o výhodách a nevýhodách piva ve skle. Samozřejmě s humorem a nadsázkou, která k pivu neoddělitelně patří,“ dodal brand manager Marek. Kromě onlinu a rádia komunikuje pivovar zrušení PET lahví v místech prodeje, v outdooru i v tištěných médiích.

Rádiové spoty

Klíčové vizuály

Gambrinus: Končíme s plastovým (Triad Advertising)

Gambrinus: Končíme s plastovým (Triad Advertising)

Gambrinus: Končíme s plastovým (Triad Advertising)

Gambrinus: Končíme s plastovým (Triad Advertising)

Jeden z vizuálů pro sociální sítě

Gambrinus: Končíme s plastovým (Triad Advertising)

Gambrinus: Končíme s plastovým (Triad Advertising)