Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

„Make Black Friday Great Again!“ CZC.cz si na srovnání Alzou bere Trumpovo heslo

Dvojka na trhu elektro e-shopů skupiny Mall Group pořád chce být cenovou jedničkou.

  • 04. 11. 2019 22:00
Patrik Hezucký v nové kampani e-shopu CZC.cz

Patrik Hezucký v nové kampani e-shopu CZC.cz

Make Black Friday Great Again je název nové kampaně CZC.cz (součást skupiny Mall Group), která si jako ústřední téma vzala tradiční předvánoční výprodejový den a postavila ho do protikladu vůči svému konkurentovi Alze. Ten označení Black Friday používá i v jiném období roku a navíc se u něj podle tvrzení CZC.cz zákazníci ztrácejí ve skutečné výši slev.

„Základem je samozřejmě to, že na CZC.cz představíme opravdu mimořádné slevy. Zlevněny budou stovky produktů a slevy budou dosahovat až 80 %,” říká obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský, s tím, že slevy jsou počítány z maloobchodní prodejní ceny, kterou stanovuje výrobce nebo distributor při uvedení produktu na trh.

Součástí kampaně je pak spuštění cenového srovnávače s nabídkou Alzy, přičemž tento srovnávač je zakomponován přímo do e-shopu CZC.cz. „Ceny Alzy si zákazníci nemohou jednoduše porovnat na srovnávači cen Heureka a my jim teď umožníme toto srovnání provést na webu CZC.cz. Navíc pokud zákazník zjistí, že Alza nabízí nižší cenu, mohou na CZC.cz rovnou zažádat o dorovnání částky v rámci služby Garance skvělé ceny,” popisuje kampaň Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz.

Služba Garance skvělé ceny se přitom vztahuje i na další vybrané e-shopy. Letošní Černý pátek připadá na 29. listopadu a podle výzkumu, který si u agentury Perfect Crowd zadal právě e-shop CZC.cz, považuje 12 % zákazníků slevy poskytované v rámci Black Friday  za podvodné a dalších 31 % za minimálně nedůvěryhodné.

Za kampaní stojí agentury Brain One a její produkce Bumerang.film, její mediální část pak zahrnuje komunikaci na YouTube, na venkovních formátech v Praze, na plochách Dopravního podniku hlavního města Prahy a v rádiu Evropa 2, který patří témuž majiteli jako CZC.cz.

CZC.cz se v rámci svých kampaní srovnává s lídrem trhu Alzou pravidelně. „Rozhodli jsme se přihlásit ke světovému mírovému hnutí a zasadit se o pohodové svátky i tady v českém e-commerce rybníčku. Proto letos hezké Vánoce popřejeme nejen našim zákazníkům, ale i našemu mimozemskému konkurentovi,“ představil tento e-shop přesně před rokem svou předvánoční kampaň. I vizuální zpracování reklam pak odkazovalo na zeleného mimozemšťana, marketingový symbol Alzy. Alza na tuto kampaň tehdy nijak nereagovala a stejně bez povšimnutí nechala i další srovnávací reklamu z léta tohoto roku Dvojky to uměj za míň, jejíž tváří se stal Patrik Hezucký, dvojka Evropy 2, kde pomyslnou moderátorskou jedničkou jeho parťák z Ranní show Leoš Mareš, zároveň pravidelná tvář kampaní sesterského e-shopu Mall.cz.

Kam až může zajít cenová srovnávací kampaň, ukázal před lety souboj mezi Kauflandem a Albertem. V roce 2010 přišel Albert s reklamou upozorňující na cenově výhodné nákupy v tomto řetězci, na což Kaufland zareagoval inzercí, v níž srovnával skutečnou cenu při nákupu identických produktů v obou sítích, pochopitelně s výrazným vítězstvím Kauflandu. Albert následně zareagoval dorovnáním cen a rovněž celostránkovými inzeráty v denících. Situace se přitom ještě dvakrát opakovala, než Albert od další cenové války ustoupil.

Srovnávací reklama Albertu z roku 2010

Srovnávací reklama Albertu z roku 2010

Srovnávací reklama Kauflandu z roku 2010

Srovnávací reklama Kauflandu z roku 2010

Make Black Friday Great Again
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Klient