Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

„Make Black Friday Great Again!“ CZC.cz si na srovnání Alzou bere Trumpovo heslo

Dvojka na trhu elektro e-shopů skupiny Mall Group pořád chce být cenovou jedničkou.

  • 04. 11. 2019 22:00
Patrik Hezucký v nové kampani e-shopu CZC.cz

Patrik Hezucký v nové kampani e-shopu CZC.cz

Make Black Friday Great Again
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Klient

Make Black Friday Great Again je název nové kampaně CZC.cz (součást skupiny Mall Group), která si jako ústřední téma vzala tradiční předvánoční výprodejový den a postavila ho do protikladu vůči svému konkurentovi Alze. Ten označení Black Friday používá i v jiném období roku a navíc se u něj podle tvrzení CZC.cz zákazníci ztrácejí ve skutečné výši slev.

„Základem je samozřejmě to, že na CZC.cz představíme opravdu mimořádné slevy. Zlevněny budou stovky produktů a slevy budou dosahovat až 80 %,” říká obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský, s tím, že slevy jsou počítány z maloobchodní prodejní ceny, kterou stanovuje výrobce nebo distributor při uvedení produktu na trh.

Součástí kampaně je pak spuštění cenového srovnávače s nabídkou Alzy, přičemž tento srovnávač je zakomponován přímo do e-shopu CZC.cz. „Ceny Alzy si zákazníci nemohou jednoduše porovnat na srovnávači cen Heureka a my jim teď umožníme toto srovnání provést na webu CZC.cz. Navíc pokud zákazník zjistí, že Alza nabízí nižší cenu, mohou na CZC.cz rovnou zažádat o dorovnání částky v rámci služby Garance skvělé ceny,” popisuje kampaň Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz.

Služba Garance skvělé ceny se přitom vztahuje i na další vybrané e-shopy. Letošní Černý pátek připadá na 29. listopadu a podle výzkumu, který si u agentury Perfect Crowd zadal právě e-shop CZC.cz, považuje 12 % zákazníků slevy poskytované v rámci Black Friday  za podvodné a dalších 31 % za minimálně nedůvěryhodné.

Za kampaní stojí agentury Brain One a její produkce Bumerang.film, její mediální část pak zahrnuje komunikaci na YouTube, na venkovních formátech v Praze, na plochách Dopravního podniku hlavního města Prahy a v rádiu Evropa 2, který patří témuž majiteli jako CZC.cz.

CZC.cz se v rámci svých kampaní srovnává s lídrem trhu Alzou pravidelně. „Rozhodli jsme se přihlásit ke světovému mírovému hnutí a zasadit se o pohodové svátky i tady v českém e-commerce rybníčku. Proto letos hezké Vánoce popřejeme nejen našim zákazníkům, ale i našemu mimozemskému konkurentovi,“ představil tento e-shop přesně před rokem svou předvánoční kampaň. I vizuální zpracování reklam pak odkazovalo na zeleného mimozemšťana, marketingový symbol Alzy. Alza na tuto kampaň tehdy nijak nereagovala a stejně bez povšimnutí nechala i další srovnávací reklamu z léta tohoto roku Dvojky to uměj za míň, jejíž tváří se stal Patrik Hezucký, dvojka Evropy 2, kde pomyslnou moderátorskou jedničkou jeho parťák z Ranní show Leoš Mareš, zároveň pravidelná tvář kampaní sesterského e-shopu Mall.cz.

Kam až může zajít cenová srovnávací kampaň, ukázal před lety souboj mezi Kauflandem a Albertem. V roce 2010 přišel Albert s reklamou upozorňující na cenově výhodné nákupy v tomto řetězci, na což Kaufland zareagoval inzercí, v níž srovnával skutečnou cenu při nákupu identických produktů v obou sítích, pochopitelně s výrazným vítězstvím Kauflandu. Albert následně zareagoval dorovnáním cen a rovněž celostránkovými inzeráty v denících. Situace se přitom ještě dvakrát opakovala, než Albert od další cenové války ustoupil.

Srovnávací reklama Albertu z roku 2010

Srovnávací reklama Albertu z roku 2010

Srovnávací reklama Kauflandu z roku 2010

Srovnávací reklama Kauflandu z roku 2010