Marketup začal programatický nákup reklamy na venkovních digitálních plochách

Agentura to hodnotí jako přelom v relevanci venkovní reklamy. Plochy využívá XXXLutz.

  • 16. 06. 2021 00:00

Kampaň XXXLutz na outdoorových digitálních nosičích na obchodním domě Kotva

Kampaň XXXLutz na outdoorových digitálních nosičích na obchodním domě Kotva

Kampaň XXXLutz na outdoorových digitálních nosičích na obchodním domě Kotva

Kampaň XXXLutz na outdoorových digitálních nosičích na obchodním domě Kotva

Probíhá první oficiální programatický nákup pevně instalované digitální outdoorové reklamy v Česku. Reklamu nakupuje agentura Marketup pro klienta XXXLutz v rámci kampaně Black Shopping Week a podpory prodeje zahradního nábytku v obchodních domech XXXLutz. S kampaní se lze setkat na digitálních billboardech umístěných na Obchodním domě Kotva a na Smíchovském nádraží v Praze, které pro programatický nákup připravila společnost Vision Thing. Ta spojuje plochy do sítě, v níž umožňuje nakupovat reklamu programaticky, tedy ze téže DSP platformy jako kampaně na webu.

„Je to zásadní krok v oblasti relevance outdoorové reklamy,“ prohlásil Martin Peška z Marketupu. „Do budoucna se nabízí například dynamická automatizace reklamy na základě XML feedů, které umožňují okamžitě zobrazit třeba nejžádanější zboží z nejbližší filiálky podle GPS a automatizovat spuštění kreativ podle počasí, dne v týdnu, denní doby či vybrané sportovní události.“

Plochy jsou pro účely programatické reklamy opatřeny měřícími kamerami, které snímají počet diváků vystavených reklamě. Díky tomu lze reklamu měřit a hlavně využít parametr OTS (opportunity to see, příležitost ke zhlédnutí) pro určení ceny za tisíc zobrazení neboli CPT, jak je standardem v nákupu digitální reklamy.

Do aukce programatického nákupu času na zmíněných plochách je možné vstoupit v čase od 7 do 21 hodin. Vizuály mohou být i statické, Marketup v tomto případě používá desetivteřinové video. „Základní jednotkou, na jak dlouho se reklama kupuje, je 10 sekund zobrazení reklamy. V případě delší stopáže je pak cena reklamy násobkem o sekundy stopáže,“ přibližuje Peška. K aukci pak agentura využívá private deal na platformě Adform.

„Klasické out-of home se kupují na OTS, oportunitiy to see. Ty jsou dopočítávány, modelovány například na základě pohybu GPS okolo plochy. Nový druh nákupu pracuje také s OTS, ale převádí je na cenu za tisíc zobrazení, CPM, která je zde v podstatě cena za tisíc příležitostí vidět reklamu. V tomto případě se jedná o lidi, které ale přesně změří v okamžik nákupu reklamy kamera umístěná hned vedle obrazovky a monitorující nejbližší rádius. Cenově se reklama pohybuje srovnatelně dle tohoto CPM s videoreklamou na internetu,“ doplňuje Martin Peška.

„Programatický nákup takzvané DOOH je pro nás flexibilní způsob nákupu médií, na který jsme zvyklí z online marketingu. Hlavní výhodou je v těchto dnech zejména flexibilní nasazení celé kampaně dle aktuálně platných restrikcí a pravidel rozvolňování,” uvádí Blanka Smolíková, marketingová ředitelka XXXLutz.

Black Shopping Week
Mediální agentura
Značka
Nasazení
25. 05. 2021 - 30. 06. 2021
Mediamix